دومین همایش پیاده روی جامعه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در چهارمین روز هفته سلامت

به مناسبت چهارمین روز هفته سلامت، جامعه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در هوای فرح بخش و دلپذیر بهاری، در دومین همایش پیاده روی شرکت کردند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در همایش پیاده روی 4 اردیبهشت 1403، خانواده ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با از مسیر ستاد دانشگاه و خیابان قدس و طالقانی عبور کردند و وارد محوطه پردیس دانشگاه داشتند و در ورزش صبحگاهی شرکت کردند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران مرجع توصیه های سلامت و عمل به آن
دکتر مهدی ابراهیمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، استقبال همکاران دانشگاهی از برنامه های ورزشی دانشگاه را باعث ترغیب این معاونت در گسترش ورزش همگانی دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان بهترین مرجع توصیه و پنددهی حوزه سلامت شناخته می شود و در هفته سلامت و با مشارکت در این پیاده روی نیز، بهترین مرجع در عمل به این توصیه ها را ارایه و نشان داد دانشگاهیان به آنچه به مردم می گویند اعتقاد راسخ دارند و به آن عمل می کنند.
دکتر ابراهیمی مشارکت پرشور همکاران در هوای بارانی را نشان از توجه آنان به ورزش همگانی دانست و گفت: همکاران دانشگاهی چندماه پیش نیز در هوای بارانی برای حمایت از مردم غزه دور هم جمع شدند و امروز هم در هوای بارانی در همایش پیاده روی شرکت کردند و این مشارکت در هر شرایطی چه در سرما و چه در گرما نشان می دهد برای انچه برایمان مهم است در عرصه حاضریم.

ورزش همگانی تاثیر آن در سلامت جسمی و روانی
در ادامه دکتر علیرضا اولیای منش معاون بهداشت دانشگاه، برگزاری این همایش را به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی، معاونت بهداشت و روابط عمومی دانشگاه بیان کرد و گفت: امروز چهارمین روز هفته سلامت با شعار « سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» است و ورزش به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامت جسمی و روانی مردم، شناخته می شود.
دکتر اولیایی منش با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزش همگانی در جامعه گفت: ورزش همگانی یکی از پایه های اصلی سبک زندگی سالم است و باید به روش های مختلف این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

ورزش همگانی و تاثیر آن در کارایی و اثربخشی همکاران
دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه، فعالیت های ورزشی را در تقویت روحیه و نشاط همکاران در محیط کار موثر دانست و گفت: روابط عمومی دانشگاه همواره حامی برگزاری چنین برنامه هایی در سطح دانشگاه بوده و به عنوان پیشگام و پیشنهاد دهنده به اجرای آن کمک می کند.
دکتر ترابی از همکاران دانشگاه خواست پیشنهادهای خود را برای اجرای بهتر همایش های ورزشی ارایه دهند و گفت: باتوجه به اینکه رئیس محترم دانشگاه به ورزش همگانی عنایت ویژه دارند از همکاران می خواهم پیشنهادهای خود را برای اجرای بهتر برنامه ها، در بخش های مختلف دانشگاه، ارایه دهند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که برنامه های ورزشی به صورت ماهانه و یا چند نوبت در ماه برگزار شود افزود: افزایش روحیه و شادابی همکاران پس از ورزش همگانی، باعث می شود در محیط کار اثربخشی و کارایی بیشتری داشته باشند.

افزایش استقبال دانشگاهیان از دومین همایش پیاده روی
امیر شایگان راد مدیر تربیت بدنی دانشگاه، استقبال خوب دانشجویان و همکاران در همایش پیاده روی را نویدبخش برگزاری سومین همایش پیاده روی در فصل تابستان دانست و گفت: افزایش امکانات و برنامه های ورزشی وظیفه مدیریت تربیت بدنی دانشگاه است و هرچه مطالبه دانشگاهیان از ورزش بیشتر باشد تلاش و اشتیاق این واحد  برای توسعه این امر بیشتر می شود.
شایگان راد، با اشاره به برگزاری مستمر زنگ نشاط و سلامت در واحدهای مختلف دانشگاه افزود: زنگ نشاط و سلامت به قوت خود باقی است و از عزیزان دعوت می کنم برای اصلاح سبک زندگی خود حتما در این برنامه شرکت کنند.
مدیر تربیت بدنی دانشگاه، با مقایسه میزان مشارکت جامعه ورزشی دانشگاه در این همایش به نسبت همایش قبل گفت: باوجود هوای بارانی انتظار این تعداد مشارکت را نداشتیم ولی خوشبختانه استقبال از همایش به نسبت دوره اول افزایش بیشتری داشت.


سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی