به بهانه روز جهانی سالمند

دکتر امین الرعایا: افزایش کیفیت زندگی زنان سالمند، در گرو توجه بیشتر به مشکلات دوران سالمندی است

یک متخصص طب سالمندان انتخاب شعار «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند» را موجب توجه بیشتر به زنان سالمند و برنامه ریزی برای افزایش کیفیت زندگی آنان دانست.

دکتر امین الرعایا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ریحانه امین الرعایا، متخصص طب سالمندان و عضو هیات علمی گروه طب سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص تاب آوری و مشارکت زنان سالمند گفت: به دلیل آنکه در دوران پاندمی کرونا، آسیب‌های زیادی به سالمندان و خصوصا زنان سالمند وارد شده است، انجمن ملی آمریکا این شعار را برای توجه ویژه به زنان سالمند انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه زنان سالمند در دوران کرونا از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سبک زندگی دچار مشکل شده اند، خاطر نشان کرد: از آنجا که شمار زنان سالمند در تمامی جوامع نسبت به مردان بیشتر است و اغلب آنها به تنهایی زندگی می‌کنند، موجب شده که آنها دچار مشکلاتی همچون افسردگی، اضطراب، سندروم‌های سالمندی، بی‌اختیاری ادرار و مشکلاتی از این قبیل شوند که متاسفانه تشخیص داده نمی‌شود.

دکتر امین الرعایا خاطر نشان کرد: نامگذاری این روز موجب می‌شود تا قدری مراقبت‌ها و کیفیت مراقبت از زنان سالمند بیشتر شود و در ثبت آمارها و دیتاها برای پژوهش، نابرابری‌های میان زنان سالمند و مردان سالمند بررسی و مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. این پژوهش‌ها همچنین موجب می‌شود تا کیفیت زندگی آنها در آینده افزایش بیابد.

هفته سالمند در کشور، از ششم شهریورماه آغاز شده و تا سه شنبه 12 مهرماه ادامه دارد در این هفته عناوین  «رسانه، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی»، «آموزش و توانمندسازی»، «روز خانواده و جامعه دوستدار سالمند»، «تاب آوری و مشارکت زنان سالمند»، «مراقبت و سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی»، «حمایت های اجتماعی، رفاهی و اقتصادی» و «قانونگذاری، سیاست گذاری و راهبری امور سالمندان» مورد توجه قرار دارد.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار
تدوین گر

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *