فرصت حضور مجازی دانشجویان جدید با استفاده از نرم افزار دانشگاهی

دکتر ترابی: استفاده از نرم افزار دانشگاهی، نمایش بهتری از توانمندی دانشگاه برای دانشجویان نو ورود است

نشست همفکری روابط عمومی دانشگاه با مسئولان دفاتر منتورینگ به منظور کاربردی سازی نرم افزار tritapp برای دانشکده های مختلف برگزار شد.

در این نشست که چهارشنبه 21 آبان 1399 در سالن G6 برگزار شد، دکتر ماشاالله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، ارائه چهره ای زیبا و تاثیرگذار از دانشگاه را مهم ترین دغدغه روابط عمومی خواند و تصریح کرد: روابط عمومی دانشگاه با راه اندازی سایت Open Day قصد دارد تا درگاه مناسبی برای دانشجویان نو ورود فراهم کند.

وی با اشاره به این که فرصت برای حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه محیا نیست و این شرایط ممکن است تا سال آینده نیز ادامه داشته باشد، افزود: در نظر داریم از طریق open day کلیه اطلاعات مورد نیاز دانشجویان برای ثبت نام، دسترسی به سامانه های مورد نیاز همچون میز خدمت، اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای دانشجویی را یکجا در اختیار دانشجویان قرار دهیم. همچنین در نظر داریم به منظور حمایت از پروسه منتورینگ، نرم افزار trirapp را برای دانشکده های مختلف، سفارشی سازی نماییم.

دکتر ترابی، tritapp را فضایی مناسب برای شبکه سازی و برقراری ارتباط میان منتور و منتی دانست و یادآور شد: فرصت خوبی است تا بر اساس نیازهای دانشکده های مختلف، این نرم افزار را مناسب سازی (customize) کنیم از این رو انتظار می رود تا دانشکده های مختلف در جلساتی، نیازها و خواسته های خود را بیان نمایند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه، در کنار کاربردهای مختلف، تولید داخل و در دسترس بودن این نرم افزار را نقطه قوت آن خواند و تاکید کرد: متاسفانه نرم افزارهای خارجی با محدودیت هایی مواجه است و گاهی حتی با فیلتر شکن نیز قابل بهره برداری نخواهد بود. این نرم افزار قصد محدود سازی فعالیت ها را ندارد بلکه قصد دارد با همفکری اساتید، نمایش بهتری از توانمندی های دانشگاه را به مخاطب نشان دهد.

وی افزود: قصد نداریم از این نرم افزار برای تمامی دانشجویان استفاده کنیم و بلکه می خواهیم فرصتی برای دانشجویان جدید ایجاد کنیم تا از این طریق با اساتید و همکلاسی های خود آشنا شوند.

در ادامه نماینده دفاتر منتورینگ دانشکده های مختلف به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

وادی زاده از دانشکده پیراپزشکی، ضمن ابراز خرسندی از دغدغه مندی روابط عمومی برای دانشجویان جدید گفت: اکنون این دانشکده از نرم افزار tritapp به صورت پایلوت استفاده می کند اما یکی از چالش های آنها چگونگی نصب این نرم افزار بود و از سوی دیگر برای این دفتر مهم است که بداند آیا امکان گردآوری بانک اطلاعاتی، بارگذاری کلیپ های آموزشی، برگزاری سمینارها، work shop و live های آموزشی نیز وجود دارد.

سپس دکتر ذاکری مقدم، مسئول دفتر منتورینگ دانشکده پرستاری و مامایی، با بیان اینکه هم اکنون از فضای مجازی متفاوتی برای برقراری ارتباط با دانشجویان استفاده می شود، تجمیع تمامی امکانات در یک نرم افزار را مناسب دانست و گفت: ارتباط چهره به چهره با دانشجویان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نگران هستیم دانشجویان جدید نتوانند با نرم افزار tritapp ارتباط برقرار کنند.

دکتر پورحسن از دانشکده پزشکی نیز، باز تعریف مفاهیم برای E-mentoring را بسیار با اهمیت خواند و بر ضرورت رضایت mentee برای حضور در فضای مجازی تاکید کرد. همچنین اجرای این طرح را منوط به بررسی نتایج طرح پایلوت آن دانست.

پس از آن دکتر اردکانی، مسئول دفتر منتورینگ دانشکده داروسازی، با اشاره به تجربه دانشکده داروسازی در استفاده از app های موجود برای منتورینگ گفت: این نرم افزارها اجازه فیدبک گیری و بررسی رضایت مندی را می دهد اما مسیری برای ارتباط اساتید با منتورها و منتی ها طراحی نکرده است. پیشنهاد می کنم از ایده های این نرم افزار نیز در tritapp استفاده شود.

نماینده دانشجویی دانشکده توانبخشی نیز، محدودیت app های خارجی را از چالش های ارتباط دو سویه با دانشجویان خواند و خواستار طراحی فضایی برای در اختیار قرار دادن فیلم های آموزشی، نحوه مطالعه و ارائه مطلب، خلاصه برداری و ارتقای مهارت دانشجویان شد.

دکتر درخشان، مدیر دفتر منتورینگ دانشکده دندانپزشکی، زیر ساخت های ضعیف سامانه های داخلی را از جمله مشکلات استفاده از این نرم افزارها دانست و بر ضرروت اولویت بندی نیازهای دانشکده های مختلف و نحوه اجرایی سازی آنها در این اپلیکشن تاکید کرد.

در ادامه دکتر متولیان، tritapp را محصول مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران و محصولی داخلی عنوان کرد و گفت: این نرم افزار محصولی دانشگاهی است و بر اساس نیازهای دانشگاه توسعه یافته است.
وی افزود: این نرم افزار قابلیت آن را دارد که به دفتر کار مجازی اساتید تبدیل شود و قصد داریم آن را بر اساس نیازهای هر دانشکده به روز رسانی کنیم.

دکتر متولیان توجه به نیازهای متفاوت هر دانشکده را امکان پذیر خواند و گفت: تلاش می کنیم تا فضای دیجیتالی مناسبی از دانشگاه به مخاطب ارائه دهیم و دانشکده های مختلف می توانند به ما در جذاب تر شدن این فضا کمک نمایند.

وی در پایان به معرفی بخش ها و امکانات tritapp پرداخت.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *