چهاردهمین دوره ضیافت اندیشه قرآنی استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر سرو قامت: مراقبت از دل و عدالت طلبی، راز ماندگاری امیرالمؤمنین (ع) است

دومین جلسه چهاردهمین دوره ضیافت اندیشه قرآنی استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان و با موضوع رمز ماندگاری امام علی (ع)، روز یکشنبه 20 فروردین 1402، در تالار کابلی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، روز یکشنبه 20 فروردین 1402، دکتر حسین سرو قامت در دومین جلسه ضیافت اندیشه قرآنی استادان، با موضوع رمز ماندگاری امام علی (ع) و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که وسوسه آدم نبی توسط شیطان را مطرح می‌کند؛ میل به جاودانگی را از ابتدای خلقت بشر، به‌عنوان یک خواسته مهم فطری در وجود انسان دانسته و با طرح این سؤال که چگونه می‌توان به جاودانگی دست پیدا کرد؟ یکی از راه‌های ماندگاری را اتصال به منبع لایزال هستی؛ یعنی خداوند متعال عنوان کرد.
وی در ادامه با استناد به نهج‌البلاغه مراقبت از دل و عدم جواز ورود غیر خدا به دل را از رازهای ماندگاری امیرالمؤمنین خواند و با برگزاری جلسه به‌صورت مشارکتی از استادان خواست تا راز ماندگاری حضرت علی (ع)  را از منظر خود بیان کنند، استادان با مطرح‌کردن مواردی مانند خیرات کردن، استحکام، تعجیل در انجام کارهای مهم و... نظرات خود را مطرح کردند.
وی در ادامه با اشاره به برخی شاخصه‌های افرادی که اهل ماندگاری هستند همانند توان تجزیه‌وتحلیل، داشتن نیت همیشگی، تفکر خیر، داشتن مجال تفکر، اخلاق و در نهایت بزرگ‌ترین خصوصیت حضرت علی (ع)  را باز کردن چشم مردم به حکومت عدل عنوان کرده و برخی از شاخصه‌های حکومت امیرالمؤمنین (ع) را گفت وگوی با مردم حتی مخالفان، شجاعت عدالت‌طلبی و دفاع از قوانین دین در تمامی شرایط دانست.
وی در خاتمه سه جزء مهم برای امربه‌معروف را این گونه بیان کرد:
تأمین حداقل کف معیشت مردم
تأمین امنیت جانی و مالی مردم
عدالت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و...

رضا شریفی زاده
تهیه کننده:

رضا شریفی زاده

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *