پیام ویدئویی سرپرست جدید مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)

دکتر سیدعلی دهقان: از پیشنهادها و انتقادات استقبال خواهم کرد؛‌ قطعاً مشارکت تیمی و گروهی را در برنامه‌ مدیریت مجتمع به کار خواهم برد

سرپرست جدید مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) دقایقی پس از دریافت حکم خود از سرپرست دانشگاه با حضور در استودیو شفا در روابط عمومی دانشگاه ضمن قدردانی از تلاش های دکتر خسرو صادق نیت، رئیس پیشین مجتمع درباره برنامه های آینده این مجتمع توضیح داد. دکتر دهقان گفت: من قطعاً روی کمک تک‌تک افراد در مجتمع از مدیریت تا صف حساب باز می‌کنم؛ از تمامی پیشنهادها و انتقادات استقبال خواهم کرد و برنامه‌ مشارکت تیمی و گروهی را قطعاً در برنامه‌ مدیریت مجتمع به کار خواهم برد. وی افزود: حوزه‌ مدیریت کووید را با تمام قوا پیش خواهیم برد اما یادمان نرود که باید در حوزه‌ بیماران غیرکووید، آموزش و پژوهش غیرکووید هم برنامه‌ریزی کنیم. با توجه به طول کشیدن زمان این همه‌گیری و بحران قطعاً باید نگاه‌ها متفاوت باشد. بنده با توجه به اینکه در یک سال و نیم گذشته معاونت درمان مجتمع را هم بر عهده داشتم تا حدودی با فرایندها و مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های مجتمع آشنایی دارم.

دکتر دهقان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، متن کامل پیام ویدئویی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
عرض سلام و احترام دارم خدمت همه‌ همکاران عزیزم در حوزه‌ دانشگاه علوم پزشکی تهران و به‌ویژه مجتمع بیمارستانی امام خمینی که آنجا را خانه‌ می‌دانم.
جا دارد قبل از هر چیزی از استاد بزرگوار جناب آقای دکتر صادق‌نیت که در چهار سال گذشته ریاست مجتمع را برعهده داشتند و زحمات زیادی در ارتقای جایگاه مجتمع در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و درمانی داشتند تشکر کنم.
همچنین از جناب آقای دکتر قناعتی ممنون هستم که این اعتماد را به بنده کردند که در این حوزه ان‌شاءالله بتوانیم کمک کنیم تا جایگاه مجتمع که جایگاه بسیار رفیعی است ارتقا پیدا کند و بتوانیم همان‌طور که در طی سالیان گذشته با همکاری همه‌ ظرفیت‌های مجتمع اعم از تیم‌های پشتیبانی، تیم‌های درمان، تیم‌های آموزشی، اساتید و گروه‌های مختلف اداری، همه و همه موفقیت‌های بزرگی در نظام سلامت داشتیم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.
مجتمع بیمارستانی امام یک بیمارستان ملی است؛ بیمارستان شهر تهران نیست و همین که بسیاری از بیماران ما ارجاعی از مناطق مختلف کشور هستند نشان‌دهنده‌ توان بالای علمی و عملیاتی مجتمع است. خب بنده با توجه به اینکه در یک سال و نیم گذشته معاونت درمان مجتمع را هم بر عهده داشتم تا حدودی با فرایندها و مسائل، مشکلات و ظرفیت‌های مجتمع آشنایی دارم به‌ویژه در سالی که همه‌ شما عزیزان می‌دانید شاید یکی از سخت‌ترین سال‌هایی بود که مجتمع و کشور و حتی دنیا به دلیل کرونا داشت ولی خوشبختانه با استفاده از ظرفیت‌های مجتمع توانستیم در حوزه‌ مدیریت خدا را شکر کارنامه‌ نسبتاً موفقی داشته باشیم امیدوار هستم که در ادامه‌ راه بتوانیم با کمک همه‌ عزیزان، همه‌ همکارانم، همه‌ اساتید بزرگوار و تمامی کسانی که در این مدت همراه بنده و مجتمع بودند این مسیر ادامه پیدا کند. 
من قطعاً روی کمک تک‌تک افراد در مجتمع از مدیریت تا صف حساب باز می‌کنم از تمامی پیشنهادها و انتقادات استقبال خواهم کرد و برنامه‌ مشارکت تیمی و گروهی را قطعاً در برنامه‌ مدیریت مجتمع به کار خواهم برد چون معتقد هستم که یک فرد هرگز نمی‌تواند برای یک مجموعه به این بزرگی تصمیم‌گیری کند.
در سه حوزه‌ اصلی بیمارستان ما فعالیت می‌کند. حوزه‌ آموزش،‌ حوزه‌ پژوهش و حوزه درمان. ما باید فرآیندها را به‌طور مکرر بازبینی کنیم، نگاه کنیم و ایرادها را ببینیم و ظرفیت‌ها را اضافه و ظرفیت‌های موجود را توانمندتر کنیم و این سه هدف اصلی را در مجتمع  امام جلو ببریم.
خوشبختانه ما در هر سه حوزه پیشرفت‌های خوبی در طی سالیان گذشته داشتیم ما نمی‌توانیم هر کدام از این حوزه‌ها را از یکدیگر جدا بدانیم همان‌طوری که آموزش لازم است، همان‌طور که پژوهش و آموزش هست درمان هم باید در اولویت قرار بگیرد و معتقد هستم  ما اگر بتوانیم فرایندهای درمانی را اصلاح کنیم - مثالی که همیشه برای همکاران خودم می‌زنم چرخ‌دنده‌هایی که پشت سر هم کار می‌کنند تا یک رخدادی در مجتمع اتفاق بیفتد- این چرخ‌دنده‌ها روان‌تر شود و مردم عزیزی که آنجا مراجعه می‌کنند بتوانند خدمت مناسب را دریافت کنند. فراگیران عزیز ما که مراجعه می‌کنند بتوانند بهترین آموزش را ببینند و باز با ظرفیت مجتمع ان‌شاءالله بتوانیم پژوهش‌هایی را انتشار دهیم که این پژوهش‌ها راهگشا برای ارتقای سلامت کشور باشد. این‌ها فعلاً به‌عنوان اهداف اولیه و سرفصل اهداف خودمان قرار دادیم.
بحث کووید 19 به‌عنوان یک اولویت اصلی به‌ویژه در مدتی که بنده در یک سال و نیم گذشته در معاونت درمان مجتمع بودم اولویت اصلی بوده و هنوز هم فکر می‌کنم یکی از اولویت‌های اصلی مجتمع است اما یادمان نرود که ما باید در حوزه‌ بیماران غیرکووید، آموزش و پژوهش غیرکووید هم برنامه‌ریزی کنیم. با توجه به طول کشیدن زمان این همه‌گیری و بحران قطعاً باید نگاه‌ها متفاوت باشد. برنامه‌هایی دیده می‌شود که با اوایل بحران تفاوت خواهد کرد. ان‌شاءالله حوزه‌ مدیریت کووید را با تمام قوا پیش خواهیم برد. موارد و نکاتی که در ارتباط با حوزه مدیریت غیر کووید
 هم هست با همکارانمان جلو خواهیم برد. از تمامی همکارانم تقاضا دارم که من را در این راه کمک کند در انتهای صحبتم برای همه‌ی عزیزان آرزوی سلامتی تندرستی و شادکامی دارم و امیدوارم که روزهای خوشی پیش روی مجتمع دانشگاه و کشور عزیزمان ایران باشد ان‌شاءالله.

 

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

فیلم بردار

فیلم ها

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

مسعود ایرجی

مسعود ایرجی

00/07/06 - 12:51

با سلام و عرض تبریک، واقعا انتصاب شایسته و امیدوارکننده ای است.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *