نشست هم اندیشی بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی

دکتر علامه از میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری خبر داد

باتوجه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، نشست هم اندیشی به منظور تبادل نظر در ساختار و نحوه برگزاری همایش برگزار شد.

نشست هم اندیشی بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 3 اسفند 1401، دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، همایش آموزش علوم پزشکی و جشنواره کشوری شهید مطهری را مهمترین و معتبرترین رویداد آموزش پزشکی و توسعه آموزش دانست و گفت: امسال با رایزنی های صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی تهران، در کنار وزارتخانه، برگزار کننده این همایش و جشنواره شهید مطهری است.
دکتر علامه با اشاره به مشارکت  دانشگاه ها و گروه های اموزش علوم پزشکی کشور و اساتید علاقمند به این حوزه در همایش گفت: در این همایش مباحث مرتبط با آموزش علوم پزشکی در سطوح و حیطه های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و مقالاتی ارایه و برترین ها انتخاب می شود. در کنار آن نیز کارگاه هایی به منظور آموزش علمی تر و جدی تر در نظر گرفته شده است.
معاون آموزشی دانشگاه، در توضیح جشنواره شهید مطهری گفت: فرآیندهای منتخب توسعه آموزشی هریک از دانشگاه ها در حیطه های یاددهی و یادگیری، مدیریت و رهبری آموزشی، یادگیری الکترونیکی، تدوین و بازنگری برنامه آموزشی و.... به دبیرخانه جشنواره کشوری ارسال و پس از چند مرحله داوری فرآیندهای برگزیده انتخاب و به برگزیدگان جوایزی تعلق می گیرد.
دکتر علامه در پایان سخنان خود، با بیان اینکه دومین بار است که دانشگاه علوم پزشکی تهران میزبانی این همایش را برعهده دارد، ابراز امیدواری کرد همایش و جشنواره شهید مطهری امسال اثرات ارزشمندی برای دانشگاه و کشور به همراه داشته باشد.
سپس دکتر محبوبه مافی نژاد مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه، آمار رویدادهای ارسالی و ظرفیت پذیرش، کاربران ثبت نام شده و داوران و برنامه های بخش بین المللی را ارایه کرد و گفت: تاکنون هزار و ۷۱ کاربر داخلی و ۱۷ کاربر بین المللی ثبت نام کرده اند و در بخش رویدادهای همایش نیز ۱۰ ارایه در محور تجربیات، ۴ ارایه در محور پایان نامه دکترا و ۱۲ ارایه در محور پایان نامه ارشد پیش بینی شده است.
دکتر مافی نژاد با اشاره به مشارکت اساتید بین المللی در این همایش گفت: ۲۰ صاحب نظر  که در عرصه آموزش علوم پزشکی بین المللی به نام و شناخته شده هستند به عنوان سخنران و مدرس رویداد های مختلف همایش دعوتنامه را پذیرفته اند که ۷ تن به صورت حضوری و ۱۳ تن به صورت مجازی در این همایش مشارکت دارند.
همچنین دکتر آئین محمدی رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی کشور نیز درخصوص اقدامات انجام شده و ارزشیابی بیست و سومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی گزارشی را ارایه کرد و گفت: در دوره قبلی همایش حدود یک هزار و ۶۳۵ نفر به صورت حضوری و ۲ هزار نفر به صورت مجازی و در مجموع بیش از ۳ هزار ۶۰۰ شرکت کننده در همایش شیراز شرکت کردند.
در پایان نظرات شرکت کنندگان مجازی و حضوری در خصوص رویدادهای مختلف دریافت و همفکری شد.


سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *