بیستمین سالگرد افتتاح مرکز قلب تهران

دکتر علی واشقانی فراهانی: هدف ما تبدیل‌شدن به قطب آموزشی تخصصی و فوق تخصصی قلب عروق در منطقه است

رئیس مرکز قلب تهران در حاشیه مراسم بیستمین سالگرد افتتاح مرکز قلب تهران گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم در رهبری علمی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق در شهر تهران و کشور و پژوهش‌های محصول محور تأثیرگذاری مهمی داشته باشیم و به قطب آموزش تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق در منطقه تبدیل شویم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز قلب تهران، روز پنجشنبه 14 بهمن 1400 به مناسبت بیستمین سالگرد افتتاح مرکز قلب تهران و نهمین کنگره علمی سالیانه مرکز، همایشی با حضور استادان و شرکت‌کنندگان حوزه قلب و عروق در سالن آمفی تئأتر مرکز قلب تهران برگزار شد.
به همین مناسبت دکتر علی واشقانی فراهانی رئیس مرکز قلب تهران در مصاحبه‌ای با خبرنگار روابط عمومی در پاسخ به ارزیابی این مراسم گفت: خوشحالم که در بیستمین سالگرد افتتاح مرکز، این توفیق را پیدا کردیم که بزرگداشتی از خدماتی که دکتر عارفی و استاد عزیزم دکتر کریمی در این مرکز انجام دادند داشته باشیم و از این استادان قدردانی کنیم البته هر خدمتی که در این بیمارستان ارائه می‌شود خداوند بهره و نصیبی برای این بزرگواران قرار می‌دهد.
وی افزود: اگر در حال حاضر مرکز قلب تهران پذیرای بیش از 250 هزار بیمار در سال است و نزدیک به 5 هزار عمل قلب باز و 25 اینترونشن در سال انجام می‌شود و این مرکز مرجعی است برای همه متخصصان در سراسر کشور و بیمارانی که در محل خدمتشان امکانات فوق تخصصی و یا مهارت و دانش لازم برای درمان آنها وجود ندارد و اگر می‌توانند به‌راحتی به ما ارجاع دهند، همه ثمره تلاش‌هایی است که سالیان زیاد دکتر عارفی برای بنای این مرکز انجام دادند و سالیان زیادی هم استاد کریمی و استاد پورحسینی برای توسعه فعالیت‌ها و راه‌اندازی و به‌روز کردن خدمات انجام دادند. امروز هم ما امیدواریم که با رویکردهای جدیدی که در مرکز داریم بتوانیم بر افتخارات قبلی بیفزاییم.
دکتر واشقانی فراهانی گفت: رویکرد رهبری علمی مداخلات پیشگیرانه در شهر تهران و در کشور یکی از آرزوهای ما است و مرکز قلب این توان را دارد که این رهبری علمی را انجام دهد. دومین رویکرد جدی ما جهت‌گیری برای انجام پژوهش‌های محصول محور است که بتواند به‌طور قابل قبولی نیازهای ما را در حوزه قلب و عروق در داخل کشور تأمین کند و نهایتاً در داخل کشور تولید ثروت کنیم.
وی افزود: فکر می‌کنم که اگر ما بتوانیم در دهه آینده علاوه بر اینکه جایگاه خودمان را در درمان بیماران و در آموزش تخصصی و فوق تخصصی در داخل کشور حفظ کنیم و ارتقا دهیم و بتوانیم به این دو رویکرد هم بپردازیم، گام بلندی به سمت رسالت‌های این مرکز برداشته‌ایم. یکی از رویکردهای دیگری که امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده به آن بپردازیم تبدیل‌شدن به قطب آموزشی تخصصی و فوق تخصصی قلب عروق در منطقه است، در حال حاضر تعداد قابل‌توجهی دستیار و فلو در رشته‌های مختلف قلب و عروق از کشورهای همسایه خودمان داریم و امیدواریم که این تعداد افزایش پیدا کند و مرجعی شویم برای کسانی که می‌خواهند در این حوزه تحصیل کنند. این رویکرد باعث افزایش عزت ملی ما خواهد شد و برای ما یک ارزش ویژه دارد و در این راستا باید ان‌شاءالله قدم برداریم.

رئیس مرکز قلب تهران تصریح کرد: سرویس بیماران خارجی هم یک از آن چیزهایی است که به‌صورت انسانی به آن باور داریم و فکر می‌کنیم اگر در منطقه افرادی هستند که به خدمات قلب و عروقی نیازمند هستند که در کشور خودشان برایشان فراهم نیست می‌توانیم باکیفیت خیلی خوب و حتی هزینه کمتر از کشورهای اروپایی و کشورهایی مثل هند یا تایلند و جاهایی که الآن به‌صورت معمول مراجعه می‌کنند سرویس‌ها را بدهیم و درنهایت امیدوارم خداوند این توفیق را به همه ما و همکاران عزیز من در مرکز قلب تهران بدهد که بتوانیم جایگاه ارائه خدمات علمی، پژوهشی و آموزشی مرکز قلب را ارتقا دهیم.

سید محسن  اسماعیلی
تهیه کننده:

سید محسن اسماعیلی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *