نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای هیئت علمی گروه طب اورژانس

دکتر قناعتی: اورژانس خط مقدم بیمارستان است

در نشست صمیمانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و اعضای هیئت علمی گروه طب اورژانس به دستاوردها، مطالبات، چالش ها و درخواست های این گروه اشاره شد.

نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست  2 مرداد1402، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، اورژانس را خط مقدم بیمارستان دانست و با اعلام رضایت از عملکرد گروه طب اورژانس گفت: هدف ما ارائه خدمت و ایجاد سلامت در بیماران است و برای تحقق این امر بسیاری از مشکلات اورژانس حل شده و کیفیت ارائه خدمات به بیماران ارتقا یافته است.  
رئیس دانشگاه شناخت شاخص های مدیریتی را لازمه پذیرش مسئولیت در دانشگاه دانست و افزود: باتوجه به مطالعات مستمر که در حوزه مدیریت دارم؛ معتقدم، مدیریت، مسئولیت مهمی است و ما باید آن را به افراد شایسته بسپاریم و برای اعتلای سازمان باید شاخص های مدیریت را بشناسیم. 
دکتر قناعتی با بیان مثالی از سیستم مدیریتی سایر کشورها گفت : بهترین مدل مدیریت در ایران، مدیریت خطی و مسطح است. برای موفقیت در امر مدیریت، باید با بدنه همراه بود چراکه در غیر این صورت موفقیت حاصل نمی شود. 
دکتر قناعتی با اشاره به موفقیت های دانشگاه، افتتاح شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلای معلی (دانشگاه سبطین) را یکی از این موفقیت ها برشمرد و گفت: در سال گذشته باوجود همه محدودیت ها، در عرصه های مختلف رشد داشتیم. 
وی در خصوص تمهیدات دانشگاه در تامین کمبود نیروی پرستاری گفت: در این زمینه راهکارهایی را از جمله اخذ مجوز جذب نیروی پرستاری درنظر گرفته ایم. 
رئیس دانشگاه با اشاره به انتظارات دانشگاه از گروه طب اورژانس گفت: در عرصه آموزش و پژوهش فعالیت خود را بیشتر کنید و برای رفع چالش هایی که با آن مواجه می شوید پیگیر باشید. 
دکتر قناعتی با تاکید بر توانمندسازی اعضای هیئت علمی گفت: دوره های مختلف توانمندسازی شامل دوره های کوتاه مدت و بورس های تحصیلی و... در دانشگاه وجود دارد و اعضای هیئت علمی گروه طب اورژانس می توانند پیشنهادهای خود را مطرح کنند تا برای آن برنامه ریزی شود.
دکتر هومان حسین نژاد مدیر گروه طب اورژانس در ادامه با اشاره به پیشینه این گروه گفت: گروه آموزشی طب اورژانس از سال ۱۳8۳شروع به کارکرده و اکنون با حدود ۴1 عضو هیئت علمی در سه بیمارستان آکادمیک و با ظرفیت پذیرش ۳۰ دستیار در حال خدمات رسانی آموزشی، پژوهشی و درمانی است.
وی با بیان اینکه در ۱۵ ماه اخیر  بازی واره سازی را در حیطه آموزش و ارزیابی فعالانه پیگیری کرده ایم گفت: برنامه های متنوع آموزشی باعث ایجاد تفاوت محسوس در توانمندی دانش آموختگان در سطح کشوری و قابلیت ارائه خدمات بین المللی شده است.  در سطح برون گروهی نیز تهیه مستندات و رفرانس های کشوری در حال پیگیری و انجام است.  به عنوان مثال راهبری کمیته کشوری تریاژ و تهیه رفرانس ملی کمک های اولیه در هلال احمر و ارائه مستندات مرجع برای تجهیزات اورژانس در وزارت بهداشت قسمتی از این فعالیت ها است.
دکتر حسین نژاد راه اندازی اورژانس فوق تخصصی اطفال و پذیرش دستیار فوق تخصصی این رشته در مرکز طبی کودکان را یکی از اقدامات جدید این گروه برشمرد و گفت: در سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد و همکاری رئیس دانشکده پزشکی اورژانس فوق تخصصی اطفال را راه اندازی کردیم و اکنون تبدیل به یکی از دو مرکزی شده که اجازه گرفتن دستیار فوق تخصصی در کشور را دارد.
 مدیر گروه طب اورژانس با اشاره به فعالیت های پژوهشی گروه افزود: مجله گروه به همت و حمایت اساتید، حائز نمایه های بین المللی اسکوپوس و آی اس آی شده و اخیرا به ضریب تاثیر ۲ رسیده است.
وی ادامه داد: گروه آموزشی طب اورژانس در سه مرکز آکادمیک کلیدی، سالانه بیش از ۱۰۰ هزار ویزیت تخصصی انجام می‌دهد. به گواهی مستندات کمیسیون های نظام پزشکی و پزشکی قانونی، با توجه به میزان بسیار کم خطاهای اورژانس در مقایسه با سایر مراکز دانشگاهی تهران،  به نظر می‌رسد نه تنها از نظر حجم، بلکه کیفیت خدمات نیز در سطح بالایی قرار دارد. 
دکتر حسین نژاد در پایان سخنان خود، با اشاره به چالش های گروه، حمایت رئیس دانشگاه برای رفع این چالش ها خواستار شد.
در ادامه دکتر صالحی رئیس دانشکده پزشکی به ایجاد همدلی، انسجام و ایجاد هماهنگی بیشتر میان گروها تاکید کرد و گفت: با انسجام و همدلی نتایج بهتری کسب خواهد شد.
وی طب اورژانس را از رشته هایی دانست که با استقبال کم دستیاران مواجه است و گفت: یکی از دغدغه های این رشته، استقبال کم دستیاران به آن است و ایجاد مشوق برای کسانیکه در این رشته کار می کنند منجر خواهد شد تا تعداد دستیاران افزایش یابد.
دکتر صالحی مشکلات و چالش های مطرح شده در گروه اورژانس را پاسخ داد و گفت: در خصوص توانمند سازی چنانچه اعضا پیشنهادی دارند مطرح کنند تا نسبت به آن برنامه ریزی صورت گیرد.
در این جلسه اعضای گروه طب اورژانس نقطه نظرات و چالش های این گروه را مطرح کردند و دکتر قناعتی در خصوص رفع مشکلات مطرح شده قول مساعد دادند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نسیم اخگر
تهیه کننده:

نسیم اخگر

تصاویر

نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس دکتر حسین نژاد مدیر گروه طب اوژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس دکتر مطهر واحدی رئیس اورژانس بیمارستان شریعتی دکتر حسین نژاد رئیس گروه اورژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس نشست صمیمانه رئیس دانشگاه و اعضای گروه طب اورژانس دکتر صالحی رئیس دانشکده پزشکی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *