نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: دوره های آموزشی در زمینه اخلاق مداری و احترام مراجعه کنندگان برگزار شود

دکتر قناعتی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، پس از ارائه گزارش رضایت سنجی از مراجعه کنندگان داروخانه های دانشگاه و همچنین راهکارهای پیشنهادی حمایت از گروه های بالینی گفت: دوره های آموزشی در زمینه اخلاق مداری و احترام مراجعه کنندگان را برگزار کنید.

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست 8 بهمن 1402، دکتر حسین قناعتی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در عصری که همه قدرت ها مدعی اصلاح امور بشر بودند و موفق نشدند، انقلاب اسلامی تحول عظیمی ایجاد کرد و این امانتی است که به دست ما سپرده شده و هریک از ما در حفظ و ارتقا این امانت باید تلاش کنیم.
دکتر قناعتی با بیان اینکه در هر لباس و هر جایگاهی که هستیم باید در راستای آرمان هایی که افراد بسیاری برای تحقق آن از جان خود گذشتند و شهید و جانباز شدند تلاش کنیم افزود: یکی از شاخص هایی که بدانیم در مسیر درستی حرکت می کنیم یا نه؛ رعایت حلال و حرام است.
رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تدوین کتاب روایت دوسالانه عملکرد دانشگاه گفت: این کتاب براساس دستاوردهای دانشگاه و تحولات این دوره مدیریتی تدوین می شود.
دکتر قناعتی با اشاره به اجرای طرح غربالگری سرطان سینه برای کارکنان دانشگاه گفت: باتوجه به افزایش شیوع این سرطان در خانم ها، معاونت های درمان، بهداشت و توسعه به گونه ای برنامه ریزی کنند که این غربالگری افزون بر کارکنان به جمعیت تحت پوشش دانشگاه نیز تسری پیدا کند و موارد مشکوک و مبتلا ارجاع شوند.
رئیس دانشگاه در پاسخ به پیشنهاد مطرح شده در زمینه تدوین راهنمای کشوری غربالگری سرطان ها براساس دستورالعمل WHO گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با بهره مندی از متخصصان مختلف توانمندی تدوین این راهنما را دارد.
دکتر قناعتی پس از شنیدن گزارش افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان داروخانه های دانشگاه افزود: نسخه مکتوب این گزارش را برای ارایه به مسئولان بالادستی که مسائل حوزه دارویی را رصد می کنند ارسال کنید.
رئیس دانشگاه با تاکید بر لزوم مشتری مداری در مراکز درمانی دانشگاه گفت: برنامه تکریم ارباب رجوع شامل تشویق، آموزش و فرهنگ سازی را تدوین کنید و تابلویی که نشان از احترام به حقوق مراجعه کنندگان است در درمانگاه ها نصب و برای کارکنان، دوره های آموزشی در زمینه اخلاق مداری و تغییر نگرش نسبت به مراجعه کنندگان را برگزار کنید.
دکتر قناعتی در پایان سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه های متناسب با حال و هوای انتخابات گفت: در این زمان حساس تاریخی مهم است که در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم. به این منظور جلسات گفتمان سازی و آزادی اندیشه را برگزار و از افرادی که به عنوان نماینده دواطلب شدند دعوت کنید برنامه های خود را ارایه دهند. البته جلسات آزاداندیشی باید به طور مستمر در دانشگاه برگزار شود و فقط محدود به انتخابات نباشد.

ساختار پیشنهادی کتاب روایت دوسالانه عملکرد دانشگاه
در ادامه نشست دکتر اکبر فتوحی رئیس مرکز تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاه، ساختار پیشنهادی کتابچه روایت دوسالانه عملکرد دانشگاه را ارایه کرد. این کتاب ماموریت، اهداف و راهبردها، دستاوردهای اصلی و عملکرد مراکز زیر مجموعه دانشگاه در دو سال اخیر را نمایش می دهد.  

رضایت 93 درصدی مراجعه کنندگان به داروخانه های شهری دانشگاه
سپس دکتر محمود بیگلر رئیس مجموعه داروخانه های دانشگاه، نتایج طرح رضایت سنجی مراجعه کنندگان داروخانه های شهری دانشکده داروسازی را اعلام کرد و گفت: مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی به عنوان مرکز علمی، آموزشی، پژوهشی و اقتصادی دولتی در راستای تکریم ارباب رجوع طرح نظرسنجی از مراجعه کنندگان را اجرا کرده است و براساس این مطالعه، میانگین شاخص میزان رضایت مراجعه کنندگان در بازه زمانی یک ماهه 8 مهر تا 8 آبان ماه امسال، معادل 93 درصد و همچنین شاخص میانگین اقبال به مراجعه مجدد در مراجعه کنندگان معادل 93 درصد بوده است.
دکتر بیگلر اجرای این طرح را به منظور ارزیابی وضعیت موجود در ارایه خدمات و انجام اقدامات اصلاحی در ارایه خدمت بهتر به مراجعه کنندگان بیان کرد و گفت: این رضایت سنجی با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف خدمات ارایه شده و همچنین ارایه پیشنهادهای خدمت رسانی بهتر به مراجعه کنندگان انجام شده است.

راهکارهای پیشنهادی حمایت از گروه های بالینی
در ادامه دکتر سید فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه، راهکارهای پیشنهادی حمایت از گروه های بالینی دانشکده پزشکی را ارایه کرد و گفت: گروه های آموزشی بالینی دانشکده پزشکی هم به لحاظ تعداد هیئت علمی  هم به لحاظ تعداد دانشجو، دستیار تخصصی و فوق تخصصی و فلوشیپ بزرگترین گروه های آموزشی دانشگاه و کشور محسوب می شوند و نیاز به ساختار مالی متناسب با این گستردگی دارند.
 دکتر علامه پیشنهادهایی را به منظور تامین فضای فیزیکی مورد نیاز برای دفتر گروه، تامین نیروی کارشناسی مورد نیاز گروه و  اقلام مورد نیاز برگزاری جلسات گروه های آموزشی را ارایه کرد و اعضای هیئت رئیسه درخصوص مباحث مطرح شده نظرات خود را بیان کردند.

پیش از دستور
حجت الاسلام میر مجید سید قریشی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه، فراز دیگری از نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را تشریح کرد که در این بخش حضرت علی (ع) به مالک اشتر در رابطه با افراد سودجویی که در کنار مسئولان جمع می شوند هشدار می دهد و تاکید می فرمایند که اسباب سودجویی آنان قطع شود.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

تصاویر

نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران