تشریح روند ساماندهی نیروهای داوطلب نظام سلامت

دکتر وسکویی: مدافعان سلامت در هر زمان و هر مکان که نیاز باشد آماده خدمت داوطلبانه هستند

دکتر خورشید وسکویی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده با اشاره به نحوه ساماندهی داوطلبان حوزه سلامت دانشگاه، از اعلام آمادگی بیش از 600 داوطلب تاکنون خبر داد.

دکتر خورشید وسکویی

درحال حاضر بخشی از خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا از سوی داوطلبان نظام سلامت انجام می شود به این منظور دکتر وسکویی مسئول ساماندهی نیروهای داوطلب، درخصوص اقداماتی که تاکنون انجام شده توضیح داد.

جذب داوطلبان بر چه اساسی انجام می شود؟

با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، به‌منظور تأمین نیروی انسانی داوطلب و آماده‌به‌خدمت، در راستای تقویت روحیه کارکنان و پرهیز از به‌کارگیری اجباری نیرو در بخش‌های درگیر در بیمارستان‌ها و سایر مراکز دانشگاه، آقای دکتر بیگلر معاون محترم توسعه مدیرت و برنامه ریزی دانشگاه، ساماندهی داوطلبان حوزه سلامت را پیشنهاد دادند و به بنده محول کردند. بر این باور هستم که مدافعان سلامت در هر زمان و هر مکان که نیاز باشد آماده ارائه خدمات داوطلبانه به بیماران و مراجعه‌کنندگان هستند.

مسیرهای جذب نیروی داوطلب به چه شکل انجام شده؟

با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه که شامل کانون دانشجویان هلال‌احمر، سامانه معاونت فرهنگی(jahadi.tums.ac.ir)، سامانه پیامکی اداره رفاه کارکنان، بسیج جامعه پزشکی، بانوان خیر، امور ایثارگران و ستاد شاهد دانشگاه علوم پزشکی تهران و ارتباط با سازمان‌هایی نظیر جمعیت هلال‌احمر استان تهران، جذب داوطلب در گروه‌های مختلف شغلی انجام شد. در مرحله بعد برای برنامه‌ریزی ساعت کاری با اکثریت داوطلبان، حسب نیاز بیمارستان‌ها و مراکز دیگر تماس گرفته شد.

نحوه توزیع داوطلبان به چه صورت است؟

توزیع نیرو براساس نیاز واحدهای مختلف در حال انجام است. در حال حاضر علاوه بر بیمارستان یاس، نیروهای داوطلب در بیمارستان‌های امیراعلم، بهارلو، رازی، شریعتی، دانشکده داروسازی، آزمایشگاه دانشکده بهداشت توزیع‌شده‌اند.
همچنین با توجه به نیاز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، از نیروهای داوطلب، 6 نفر کارشناس خبره علوم آزمایشگاهی به آن دانشگاه معرفی شدند. 
20 نیرو به واحد پاسخگویی تماس‌های تلفنی اورژانس کشور، اعزام‌شده‌اند و تعداد زیادی از همکاران در سامانه 4030 که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای پاسخگویی به سؤالات کرونایی راه‌اندازی شده است، معرفی‌شده‌اند. 

چند داوطلب تاکنون به شما اعلام آمادگی کردند؟

تعداد افراد ثبت‌نام‌شده تا روز یکشنبه 11 اسفند 603 نفر است که 50 درصد آن کارکنان بیمارستان، 20 درصد کارکنان ستادی، 20درصد دانشجویان و10درصد از جمعیت هلال‌احمر استان تهران هستند.

از چه گروه‌های شغلی داوطلب داشتید؟

همه گروه‌های شغلی اعلام آمادگی کردند، اما با توجه به نیاز مراکز، از داوطلبان، با توجه به مدرک تحصیلی یا تخصص در رده‌های پزشک متخصص، پزشک عمومی، داروساز، پرستار، اتاق عمل، هوشبری، ماما، بهیار، بیماریار، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، تکنسین دارویی، تجهیزات پزشکی، تأسیسات، اداری، خدمات، نگهبان، راننده آمبولانس، کارشناس بهداشت و روانشناس تعدادی به کارگرفته شده و سایر افراد در انتظار فراخوان هستند.

و سخن پایانی؟

در پایان باید بگویم تعداد زیادی از داوطلبان که از ساعات اولیه مشغول به ارائه خدمت هستند، در سامانه نام نویسی نکردند که امیدوارم با سبک‌تر شدن حجم کار باافتخار به گروه داوطلبان اضافه شوند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

فاطمه مظلومی

فاطمه مظلومی

98/12/12 - 16:25

سلام وباعرض ادب و خسته نباشید اینجانب پرستار شرکتی بیمارستان شریعتی هستم وقتی خبر افزایش حقوق پرستارها به جز پرستار شرکتی را شنیدم خیلی دلگیر شدم .ما پرستارهای شرکتی دوشادوش بقیه پرستارهای رسمی و قراردادی و پیمانی درحال فعالیت هستیم حتی خودم ۱۵ تا شیفت شب درماه درحال کشیک دراین بیمارستان هستم .وواقعا این عادلانه نیست که به ما بی توجهی بشه توروخدا برای ماها که فراموش شدیم هم تدبیری بیندیشید . اجرکم عنداالله

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *