• تاریخ انتشار : 1394/08/19 - 17:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 2997
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

مراسم تكريم و معارفه رئيس پيشين و جديد مرکز طبی کودکان

رییس دانشگاه رفتار حرفه‌ای را اساس کار مجموعه های بیمارستانی خواند

دکتر جعفریان، وجود محدودیت ها و خستگی را جزئی از کار مراکز بیمارستانی دانست و بر اهمیت اجرای درست رفتار حرفه‌ای علی رغم این شرایط تاکید کرد.

گالری عکس

دکتر جعفریان، وجود محدودیت ها و خستگی را جزئی از کار مراکز بیمارستانی دانست و بر اهمیت اجرای درست رفتار حرفه‌ای علی رغم این شرایط تاکید کرد. 
در مراسم تكريم و معارفه رئيس پيشين و جديد مرکز طبی کودکان که روز سه شنبه 19 آبان 94 در سالن همایش های این مرکز برگزار شد، دکتر جعفریان رییس دانشگاه، تعلق‌خاطر، همت و تلاش و پیگیری‌های دکتر ربانی را طی مدت 10 سال ریاست بر مرکز طبی کودکان، بی‌نظیر خواند و افزود: ایشان در جذب منابع خارج از دانشگاه و ایجاد زیرساخت های لازم برای رشد مرکز طبی کودکان در زمنیه های آموزشی، پژوهشی و درمانی بسیار موفق عمل کرده است.
رییس دانشگاه افزود: خوشبختانه دکتر ربانی توانست اینجا را از مرکزی با محدودیت های بسیار به مرکزی با محدودیت های کمتر ارتقاء دهد. در این میان روشن است که در فضاهای موجود نخواهیم توانست پاسخگوی همه نیازها باشیم و این محدودیت تنها منحصر به مرکز طبی نیست و در سایر بیمارستان های دانشگاه نیز این امر صادق است.
وی با بیان این که متوسط اشغال تخت در مجموعه بیمارستانهای دانشگاه حدود 90 درصد است گفت: با توجه به این امر، هر چقدر هم در فضاهای موجود توسعه فیزیکی داشته باشیم، باز هم پاسخگوی کامل نیازهایی که به ما ارجاع می شود، نخواهیم بود.
دکتر جعفریان با اشاره به کمبود 13 هزار  تخت بیمارستانی در تهران گفت: از این تعداد، چهار هزار تخت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران است. یعنی اگر به اندازه همین تعداد تخت فعالی که در بیمارستانهای دانشگاه داریم، تخت اضافه کنیم، می توانیم پاسخگوی نیازها باشیم و راهی به جزء این نداریم.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود تغییر مدیریت یک مجموعه، در دوره زمانی معین را دارای تاثیرات مثبت بر آن مجموعه دانست و گفت: توانمندی‌های دکتر ربانی در این مدت بر هیچ‌کس پوشیده نبوده است، ولی برای مدیریت بر هر مجموعه‌ای، دوره زمان معینی توصیه می‌شود و تغییر مدیریت در زمانبندی مشخص، افزایش انگیزه و ایده‌های جدید را به همراه دارد.
دکتر جعفریان با اشاره به اعطای نشان سیمین دانشگاه به پاس تلاش های دکتر ربانی در دوره ریاست خود بر مرکز طبی کودکان گفت: امیدوارم که همچنان بتوانیم از تجربیات منحصر بفرد دکتر ربانی استفاده کنیم. چنان چه اساتید پیشکسوتی مانند دکتر خاتمی و دکتر عقیقی که سالها است از بازنشستگی آنها سپری شده است، همچنان به این مجموعه کمک می کنند. 
وی انتخاب دکتر بدو به ریاست مرکز طبی کودکان را حاصل مشورت‌های بسیار و توجه به علاقه و سوابق ارزشمند ایشان در این حوزه دانست و گفت: در ابلاغی که به ایشان تقدیم شده است، احترام متقابل و رعایت حقوق دیگران و جلب همکاری همه همکاران و اعضای هیات علمی مورد تاکید قرار گرفته است.
رییس دانشگاه دکتر بدو را تربیت شده مرکز طبی کودکان خواند و با اشاره به مسئولیت های وی در حوزه های آموزش و درمان گفت: علاوه بر همه اینها، ایشان از اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی است که این مورد، از این پس از الزامات انتخاب روسای بیمارستانها است.
وی با اشاره به موقعیت مرکز طبی کودکان نسبت به رشته کودکان در منطقه، بر اهمیت حفظ و ارتقای این موقعیت تاکید کرد و  گفت: در حوزه آموزش پیشرفت های خوبی انجام شده که هنوز جای تلاش دارد. همچنین در بحث تخصص و فوق تخصص و  نیز در مقطع عمومی نیازمند تحولی در بخش کودکان هستیم.
دکتر جعفریان با تاکید بر تعامل بیشتر گروه کودکان و دانشکده پزشکی با شبکه های بهداشت گفت: از آنجایی که پایه گروه کودکان در مرکز طبی کودکان بنا نهاده شده است، این مرکز باید در این کار پیشرو باشد تا بتواند در کیفیت آموزش به آنچه که از آن انتظار می رود، دست یابد.
وی با اشاره به پیشرفت های مرکز طبی کودکان در حوزه پژوهش، جایگاه شناخته شده مجله کودکان و فعالیت مراکز تحقیقاتی متعدد را از نشانه های این پیشرفت دانست و گفت: در این زمینه نیازمند یک تعامل جدید هستیم.
دکتر جعفریان به محدودیت بودجه پژوهشی در بخش دولتی اشاره کرد و تداوم کار مراکز تحقیقاتی را در گرو تعامل آنها با گروههای آموزشی دانست و در ادامه بیان داشت: حتی مراکز تحقیقاتی مستقل دانشگاه، بدون حمایت دانشگاه نمی توانند به کار خود ادامه دهند.
وی با تاکید بر استفاده بهینه از منابع موجود در بیمارستانها، گروهها و مراکز تحقیقاتی گفت: در این میان، لازم است از نیروهای موجود آموزشی بهره بگیریم، چراکه به کارگیری نیروهای جدید باعث افزایش هزینه های پژوهشی می شود.
دکتر جعفریان در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به اهمیت ایجاد پایگاه داده (Data Base) در مرکز طبی کودکان، تحقق این امر را منجر به تجمیع اطلاعات بیماران در این مرکز دانست و گفت: با استفاده از این پایگاه داده، می توانیم بر اساس طرح های تحقیقاتی خود خروجی دریافت کنیم و مراکز تحقیقاتی دیگر، نیازی به ایجاد پایگاه داده نخواهند داشت. 
وی نقش مرکز طبی کودکان را در بحث خدمات درمانی بسیار برجسته خواند و اورژانس این مرکز را در کنار بیمارستان های شریعتی، امام خمینی (ره) و مرکز قلب، از اورژانس های پرازدحام دانست و گفت: وقتی تعداد بیماران مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان بیش از ظرفیت آن باشد، مشخص است که ممکن است بیماران در مواردی معطل شوند. در این میان تنها می توانیم با برخی مداخلات مدیریتی، این مساله را کمی اصلاح کنیم ولی در مجموع در این زمینه محدودیت داریم. 
دکتر جعفریان از برنامه آتی دانشگاه برای ساخت مرکز طبی کودکان شماره دو خبر داد و گفت: در نظر داریم تا برای بیمارستان امام خمینی (ره) نیز کلینیک ویژه ای را راه اندازی کنیم تا در خارج از بیمارستان فعالیت های درمانگاهی را انجام دهد. 
رییس دانشگاه افزود: در تلاش هستیم تا در هر حوزه ای از ظرفیت های موجود استفاده کنیم، و در غیر این صورت، به دنبال ایجاد منابعی هستیم تا ظرفیت های جدید ایجاد کنیم.
وی با بیان این که رفتار حرفه‌ای اساس این مجموعه بیمارستانی گفت: در مرکز طبی کودکان با کودک و خانواده مستاصل او روبرو هستیم، و علی رغم خستگی ها و محدودیت هایی که داریم باید آماده باشیم تا در همین موقعیت و نه در موقعیتی ایده آل، رفتار درستی داشته باشیم که این همان رفتار حرفه‌ای است. به این منظور باید آموزش ببینیم ، آموزش بگیریم و بر اجرای درست آن نظارت و توجه داشته باشیم.
دکتر جعفریان رعایت اخلاق حرفه‌ای را جزء اهداف کلان برنامه چهارساله دانشگاه دانست و گفت: این از مسائلی است که حوزه درمان آن را پیگیری و بر آن نظارت دارد. امیدوارم دکتر ربانی همچنان سربلند سرافراز در کنار مرکز طبی باشد و دکتر بدو  در وظیفه‌ای که به عهده گرفته است با توان زیاد و با مشارکت همه همکاران موفق باشد.
خبرنگار: زهرا صادقی
عکاس: جمشید ربیعی


 


  • گروه خبری : رئیس دانشگاه,ستاد مرکزی روابط عمومی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 55499
کلمات کلیدی
تهیه کننده:

2 نظر برای این مقاله وجود دارد

78/10/11 - 00:00

جناب آقای دکتر جعفریان ، رئیس محترم دانشگاه ، ضمن تشکر از برگزاری مراسم یاد شده صمیمانه از شما برای انتخاب شایسته اتان تشکر می نمایم. امیدوارم روزی شاهد این باشیم تمامی مسئولین کشور شایسته سالاری را ملاک انتخاب خود قرار دهند.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

78/10/11 - 00:00

باید به پزشکان محترم یاد دهید به سایر حرفه ها احترام بگدارند. رفتار ایشان الگوی انترنها و رزیدنتهاست.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *