در نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی مطرح شد:

ضرورت تغییر و بازبینی نقشه جامع هیئت‌علمی دانشکده توانبخشی با توجه به اهمیت و اعلام نیاز حضور آنان در بیمارستان‌های دانشگاه

در نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی با توجه مکاتبه معاونت درمان دانشگاه با دانشکده برای مشارکت و همکاری در تأمین نیازهای خدمات رشته‌های مختلف این دانشکده(فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی‌شناسی، کاردرمانی و بینایی‌سنجی) در بیمارستان‌های دانشگاه، چگونگی و راهکارهای ارائه خدمات بهینه بررسی و تبادل‌نظر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، نشست هیئت‌رئیسه این دانشکده در  سال1400  دوشنبه 20 اردیبهشت در سالن استاد طالبیان برگزار شد.
در این نشست که با حضور اعضا و همچنین مدیران گروه‌های آموزشی باهدف آگاهی از فرایندها و تسریع در عملیاتی شدن برنامه‌های دانشکده برگزار شد، دکتر محمدرضا هادیان رئیس دانشکده در سخنان پیش از دستور، بر اهمیت جایگاه روابط عمومی در شناساندن، تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و اهداف دانشکده و همچنین معرفی هویت و خدمات گروه‌های آموزشی به مخاطبان دانشگاهی و غیردانشگاهی تأکید کرد.
دکتر هادیان ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌ریزی معاونت درمان دانشگاه برای ساماندهی خدمات رشته‌های مختلف توانبخشی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و پیگیری نیازمندی و توانمندی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه برای ارائه خدمات بهینه رشته‌های مختلف توانبخشی از مکاتبه این معاونت با دانشکده و اعلام نیاز نیروهای متخصص رشته‌های مختلف دانشکده به تفکیک هر بیمارستان خبر داد.
رئیس دانشکده با اشاره به نیازسنجی انجام‌شده به خدمات رشته‌های مختلف دانشکده (فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی‌شناسی، کاردرمانی و بینایی‌سنجی) در سطح دانشگاه و لزوم استانداردسازی ارائه این خدمات، تصریح کرد: برای جذب اعضای گروه‌های مختلف دانشکده برای حضور در بیمارستان‌ها به‌صورت تمام‌وقتی جغرافیایی و مقیم و همچنین تربیت و آموزش تعداد بیشتری از دانشجویان در تمامی سطوح به‌ویژه در سطح دکتری تخصصی در تمامی گروه‌ها اهتمام بیشتری صورت گیرد. 
وی بابیان ضرورت تغییر و بازبینی نقشه جامع هیئت‌علمی این دانشکده از مسیر معاونت‌های آموزشی و درمان دانشگاه برای پیشبرد و تأمین نیازهای بخش‌های مختلف فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی‌شناسی و بینایی‌سنجی در بیمارستان‌های دانشگاه تصریح کرد: بایستی تعداد افراد هیئت‌علمی مستقر در بیمارستان‌ها متناسب با نیاز آن‌ها به خدمات مختلف رشته‌های مختلف دانشکده توانبخشی در نظر گرفته‌شده و به سرجمع هیئت‌علمی‌های این دانشکده اضافه شود. تنها با این سیاست‌گذاری می‌توان مشکلات و نیازهای بیمارستان‌های دانشگاه را به خدمات رشته‌های گوناگون دانشکده توانبخشی مرتفع کرد. 
در همین راستا دکتر سید محسن میر معاون اداری مالی دانشکده به ارائه گزارشی از مصوبات نشست اخیر کمیته توانبخشی معاونت درمان دانشگاه پرداخت. وی بابیان اینکه بر اساس مصوبه این کمیته در خصوص ضرورت سامان‌دهی ارائه خدمات رشته‌های مختلف توانبخشی و اعلام نیازمندی و توانمندی ارائه خدمات به بیماران با تمامی بیمارستان‌های تابعه دانشگاه مکاتبه شده است افزود: نتیجه مکاتبات برای نحوه مشارکت و همکاری دانشکده در خصوص تأمین نیازهای خدمات رشته‌های مختلف دانشکده در این بیمارستان‌ها به دانشکده ارسال‌شده است. 
معاون اداری مالی دانشکده اعلام نیاز بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات گروه‌های مختلف دانشکده را فرصتی برای حضور گروه‌های مختلف دانشکده در مراکز درمانی تابعه دانست و به ارائه گزارش نوع نیازمندی‌های اعلام‌شده به تفکیک هر بیمارستان پرداخت که در خصوص چگونگی تأمین این نیازها بررسی و تبادل‌نظر شد.
معاون اداری مالی دانشکده در بخشی از نشست با اشاره به‌ضرورت اعلام تعرفه‌های خدمات مختلف رشته‌های دانشکده در سال 1400، از مدیران گروه‌ها خواست تا در اسرع وقت تعرفه‌های خدمات ارائه‌شده در گروه‌ها به این معاونت ارسال شود.
در ادامه نشست دکتر غلامرضا علیایی معاون آموزشی دانشکده با اشاره به مسائل و مشکلات تکمیل فرم‌های ارزشیابی توسط دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی از طریق سامانه سیپاد اظهار داشت: در راستای تسهیل و تسریع در تکمیل فرم های ارزشیابی، در حال حاضر تکمیل این فرم‌ها از طریق google form انجام می‌شود. 
معاون آموزشی دانشکده در ادامه بابیان ضرورت تکمیل این فرم‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای ارتقا کیفیت آموزش دانشجویان از اعضای هیئت‌علمی خواست تا نسبت به تکمیل این فرم‌ها بیش‌ازپیش مشارکت داشته باشند.
در پایان نشست دکتر آزاده شادمهر معاون بین‌الملل دانشکده از مدیران گروه‌ها خواست ضمن اطلاع کامل معاونت بین‌الملل گروه‌ها از وضعیت آموزشی و  پژوهشی دانشجویان بین‌الملل گروه، پیش از ارجاع دانشجو به معاونت بین‌الملل و آموزشی پیگیری مسائل آموزشی و پژوهشی در ابتدا از طریق گروه‌ها صورت گیرد. در همین راستا، رئیس دانشکده افزود: معاون بین‌الملل گروه‌ها،درواقع مدیر گروه دانشجویان بین‌الملل در گروه هستند و ازاین‌رو تمام اختیارات مدیر گروه را برای برنامه‌ریزی تمامی امور بالینی،آموزشی و پژوهشی‌ دارند و معاون آموزشی و پژوهشی و مدیران گروه شایسته است که در این راستا برنامه‌ریزی و اقدام کنند.
 
 
 
 
 
لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *