• تاریخ انتشار : 1403/07/25 - 10:52
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مجهز شدن 8 مرکز خدمات جامع سلامت مرکز بهداشت جنوب تهران به دستگاه لیپید

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت جنوب تهران از مجهز شدن مراکز خدمات جامع سلامت این مرکز به دستگاه اندازه‌گیری چربی، خبر داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مسعودی، کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر این مرکز گفت: یکی از مهم‌ترین علت‌های مرگ‌ومیر در ایران و جهان مشکلات قلبی و عروقی بوده و خطرسنجی سکته قلبی و مغزی برای افراد بالای ۳۰ سال در مراکز ما انجام می‌شود.
وی در ادامه افزود: خطر سنجی به این معنا است که افراد بالای ۳۰ سال با مراجعه به مراقب سلامت، در مراکز و پایگاه‌ها، سؤالاتی را پاسخ داده و فشارخون، قند خون و کلسترول این افراد، اندازه‌گیری می‌شود.
به همین منظور، 8 مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع)، امام محمدباقر (ع)، حکیم اعتماد، اسماعیل‌آباد، دارالشفا، فرمانفرماییان، میثم و مرکز شماره 10 تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران به دستگاه، لیپید پرو مجهز شد. استفاده از دستگاه‌های اندازه‌گیری چربی، لیپید پرو، گامی مؤثر در مناطق کم برخوردار و پرجمعیت است.
همچنین در فرآیند خطرسنجی، افراد به گروه‌های زیر 10 درصد، بین ۱۰ تا ۱۹ درصد، ۲۰ تا ۲۹ درصد و ۳۰ درصد به بالا دسته‌بندی‌شده و برای گروه‌ها به‌خصوص گروه آخر، اقدامات مداخله‌ای بیشتری انجام می‌شود.

  • گروه خبری : مرکز بهداشت جنوب تهران
  • کد خبر : 281455
نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر