مراسم تکریم مدیر پیشین و معارفه مدیر جدید تربیت بدنی برگزار شد

با حضور معاون دانشجویی دانشگاه، مراسم تکریم دکتر خادم مدیر پیشین و معارفه دکتر پورغریب مدیر جدید تربیت بدنی برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی، روز یک شنبه 3 اردیبهشت ماه 96، مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید تربیت بدنی با حضور دکتر حلب چی معاون دانشجویی، دکتر محقق عضو هیئت رئیسه دانشگاه، مدیران، مسئولان دانشگاه و کارکنان مدیریت تربیت بدنی در سالن شورا برگزار شد.
دکتر حلب چی معاون دانشجویی، ضمن تسلیت بمناسبت شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و خیر مقدم به همکاران دانشگاهی گفت: جلسه صمیمانه ای بمنظور تکریم از یک دهه تلاش های دوست عزیزمان، دکتر خادم و همچنین معارفه دکتر پورغریب در سمت مدیر جدید تربیت بدنی تشکیل شده است.
وی گفت: دکتر خادم زحمات بسیار زیاد و اقدامات بسیار خوبی برای ورزش دانشگاه انجام داده است. افزایش سرانه فضاهای ورزشی، گسترش کمی و کیفی فعالیت های تربیت بدنی در دانشگاه و دیگر خدمات، نمونه ای از زحمات ایشان است که وظیفه داریم از تلاش های صادقانه ایشان تقدیر و قدردانی کنیم.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه، تغییرات مدیریتی را به دوندگان دوهای امدادی تعبیر کرد و گفت: با نگاهی که به رکوردهای دوهای انفرادی و امدادی بیاندازیم، خواهیم دید که صرف نظر از مسافت، زمان رکورد در دوهای امدادی بسیار بهتر است و به عبارتی یک نفر قادر نخواهد بود با همان سرعت و انگیزه ابتدایی تا انتهای مسیر را طی کند. چوب معروف در دوی امدادی به تعبیری همین رفت و آمدها در انتصاب مدیران است و باید سعی کنیم در زمان تصدی پست های مدیریتی راندمان فعالیت ها را بالاتر برده و بیشترین تلاش را از خود بروز دهیم و چوب امدادی را در بهترین وضعیت به یار هم تیمی مان بسپاریم.
دکتر حلب چی به معرفی دکتر پورغریب پرداخت و افزود: ایشان دارای سوابق ارزنده ای در حوزه ورزش دانشجویی است و در بخش علمی نیز در رشته تخصصی پزشکی ورزشی تحصیل کرده است و در مجموع، با این حوزه آشنا است. ضمن تشکر از دکتر پورغریب به خاطر قبول مسئولیت، امیدوارم همانطور که در حکم انتصاب ایشان آمده است، با نشاط و سرعت بیشتر فعالیت های تربیت بدنی در دانشگاه را جلو ببرد.

اجتناب ناپذیر بودن تغییر در پست های مدیریتی و  رضایت درونی پس از پایان مسئولیت
در ادامه این مراسم، دکتر محقق عضو هیئت رئیسه دانشگاه، ضمن گرامیداشت روز شهادت امام هفتم (ع) گفت: با توجه به ایام انتخابات ریاست جمهوری، این مطلب تداعی می شود که بالاخره تغییرات و جا به جایی وجود دارد و این موضوع اجتناب ناپذیر است و تنها چیزی که مهم است، این است که روزی که پیش می آید، افراد آمادگی لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: فرد مسئول باید از خودراضی نباشد ولی باید از خودش راضی باشد، یعنی اینکه پس از دوران مسئولیت احساس رضایت درونی کند و با آرامش ذهنی مسئولیت را به فرد دیگر بسپارد و این بزرگترین حسن برای خود فرد است. تلاش های بسیار زیادی در بحث تربیت بدنی دانشگاه طی این دوره انجام شده و ان شاالله که خالصانه هم انجام شده باشد و حتماً کارهای بسیار دیگری نیز می توان انجام داد؛ اما جا دارد از زحمات دکتر خادم و همکاران ایشان در این حوزه تشکر کنیم.

تنوع مخاطبین حوزه ورزش دانشگاه و وجود مطالبات با سلایق و نظرات مختلف
دکتر خادم مدیر پیشین تربیت بدنی نیز ضمن تشکر از حضور همکاران در این جمع گفت: نگاه به حوزه ورزش از بیرون نگاه فوق برنامه و تفریحی است، اما از درون با توجه به گستردگی و تنوع مخاطبین از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و خانواده همه این اقشار و بازنشستگان دانشگاه، می بینید که مطالبات بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد که البته به حق می باشد. سلایق نیز با توجه به تفاوت های این اقشار از دانشجویان تا بازنشستگان دانشگاه متفاوت است و این گستردگی نیاز به سخت افزار و نرم افزار مناسب در دانشگاه دارد و لازم است که بگوییم حجم کارهای انجام شده در مقایسه با کارهای انجام نشده مطمئناً بسیار زیاد است.
مدیر پیشین تربیت بدنی دانشگاه افزود: در یک دهه گذشته، سرانه فضای ورزشی در دانشگاه معطوف به سالن ورزشی شهید فتحی در کوی دانشگاه و استخر شهید توکلی بود که در آنجا به دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی سرویس دهی می شد. اما با توجه به راه اندازی و افتتاح مجموعه بزرگ ورزشی شهید چمران با دریافت اعتبارات از خارج از دانشگاه، توانستیم سرانه فضاهای ورزشی را افزایش داده و به استاندارد بسیار خوبی در دانشگاه رسیدیم.
ایشان افزود: سالن بدنسازی مرکزی دانشگاه در اسفندماه افتتاح شد که دستگاه های کامل بدنسازی در این مجموعه وجود دارد و دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی می توانند از این مجموعه بروز و با دستگاه های مجهز استفاده کنند. همچنین از دیگر کارهای انجام شده، اتوماسیون فضاهای ورزشی در استخر شهید توکلی است که با توجه به این نکته در گذشته افرادی از بیرون دانشگاه به مجموعه های ورزشی وارد شده و از ظرفیت فضاهای ورزشی دانشگاه استفاده می کردند، این موضوع در دستور کار قرار گرفت و به حمدلله، پس از انجام رضایتمندی بسیاری از سوی همکاران دانشگاهی مواجه شد.
عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص بعد فنی ورزش هم گفت: با توجه به حضور دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی در مسابقات داخلی، استانی و کشوری، توفیقات خوبی نصیب جامعه ورزش دانشگاه شده و البته انتظار پیشرفت برای دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشتر از اینها است. و در بحث ورزش همگانی نیز تلاش های برای دانشگاه انجام شده و امیدوارم همه دانشگاهیان در این مبحث حضور گسترده و فعال تری داشته باشند و به سلامت خود بهای بیشتری بدهند.
وی آرزوی توفیق برای دکتر پورغریب در حوزه ورزش دانشگاه داشت و افزود: با توجه به سابقه، روحیه و ظرفیتی که دکتر پورغریب دارند، مطمئنا تربیت بدنی دانشگاه در آینده جهش خوبی و مثبتی خواهد داشت و در انتها نیز دکتر خادم، از همه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دانشجویان، اعضای هیئت علمی، مدیران، مسئولان انجمن های ورزشی و کارکنان تربیت بدنی دانشگاه تقدیر و قدردانی کرد.

خدمت به خلق، از بهترین لحظات انسان
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در این مراسم ضمن تسلیت بمناسبت سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) به روایتی از این امام همام پرداخت و گفت: حضرت می فرماید «در دنیا مانند کسی باش که در خانه ای ساکن است که مال او نیست و منتظر رفتن است.» و واقعیت حکایت دنیا و این مسئولیت ها به واقع مانند این روایت است. اما در مکتب اسلام و انقلاب نگاه به مسئولیت، نگاه به فرصت ها است. چون به تعبیر قرآن در مکتب اسلام اگر مسئولیتی را می پذیرید، واقعا باید مسئولیت پذیر باشید و در تمام لحظات و فرصت ها نسبت به این مسئله، باید پاسخگو باشد.
وی گفت: مقام معظم رهبری در جمع مسئولان کشوری، تعبیر بسیار زیبایی در خصوص مسئولیت داشتند و گفتند «زمان مسئولیت زمان مغتنمی است و این لحظات را قدر بدانید که امیدوارم تمامی مدیران و مسئولان قدر این لحظات را بدانند و بهترین لحظات را خدمت به خلق بدانید که هر چقدر این خدمت ماندگارتر و موثرتر باشد، مطمئنا از ارزش بالاتری نیز برخوردار است.»
دکتر عیسی زاده با اشاره به آیه شریفه ای از قرآن افزود: خداوند متعال در قرآن خطاب به حضرت داود(ع) می فرماید«داود را به خاطر دو ویژگی امام و رهبر مردم قرار دادیم، ابتدا اینکه از لحاظ علمی، آدم اندیشمندی بود و سپس به خاطر اینکه از لحاظ جسمی نیز، انسانی قوی بود. پس معلوم است که هر کسی که می خواهد چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ مدیریتی رشد کند، می بایست جسم قوی هم داشته باشد و از همین نکات، جایگاه ورزش و پرداختن به ورزش همگانی و قهرمانی پیدا است که به لطف خدا موفقیت های بسیاری را در سالهای گذشته شامل دانشگاه شده است و جا دارد از تک تک کارکنان و دکتر خادم در زمان مسئولیت تشکر و قدردانی کنم و برای دکتر پورغریب نیز آرزوی موفقیت و توفیق خواهیم داشت.
عضو هیئت رئیسه دانشگاه، شرکت همکاران در ورزش های همگانی را رضایت بخش ندانست و گفت: با توجه به زحمات تربیت بدنی متاسفانه همکاران دانشگاهی در ورزشهای همگانی مشارکت جدی ندارند و این مسئله جا دارد در مدیریت جدید مورد بررسی مجدد قرار گیرد. اگر همکاران ما در دانشگاه، بیمارستان ها و مراکز درمانی سلامت باشند، قطعاً خدمات بهتری را به مراجعه کنندگان ارائه خواهند داد.

افزایش سرانه ورزشی در دوره مدیریت دکتر خادم

دکتر اصفیاء به نمایندگی از شورای مدیران معاونت در خصوص زحمات دکتر خادم در مدیریت تربیت بدنی گفت: با توجه به سابقه اینجانب در دانشگاه و در زمان جدایی از دانشگاه تهران در سال های بسیار قبل، یک متر سرانه فضای ورزشی به دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص داده نشد و فقط سانس هایی از فضاهای ورزشی که عموما سانس های خوبی نبودند در اختیار دانشگاه قرار گرفت. با توجه به زحمات دکتر خادم، افزایش سرانه فضاهای ورزشی در ده سال گذشته، استفاده از فضاهای متروکه و بلااستفاده و استفاده بهینه از منابع و امکانات خارج از دانشگاه را می توان از فعالیت های موفق ایشان در دوره مدیریت دانست.
ایشان از زحمات دکتر خادم در دوره تصدی مسئولیت تربیت بدنی به نمایندگی از معاونت دانشجویی تقدیر کرد و افزود: امیدواریم دکتر خادم در هر پست و مسئولیتی که قرار می گیرد، مثل قبل موفق و موید باشند و برای برادر عزیز دکتر پورغریب نیز آرزوی توفیق داریم و امید است با گسترش ورزش همگانی و قهرمانی، دانشگاه موفق تری داشته باشیم.

ضرورت ورزش محور و سلامت محور بودن دانشگاه علوم پزشکی تهران
مدیر جدید تربیت بدنی دانشگاه در ادامه مراسم ضمن تشکر از حضور همکاران گفت: مایه افتخار است که در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، علاوه بر فعالیت علمی، مسئولیتی نیز به بنده واگذار شده است.
ایشان در خصوص اینکه چه باید ورزش کنیم، سه محور را مهم دانست و افزود: از بحث دینی حضرت امیر (ع) می فرماید «اگر می خواهید خدمتگذار خوبی باشید، باید تن و جسمی سالم  داشته باشید.» از بعد طب سنتی نیز بوعلی سینا یکی از ارکان تندرستی را ورزش می داند و در پزشکی و علم جدید نیز، ورزش به عنوان دارو شناخته می شود، پس باید ورزش را در دانشگاه فرهنگ سازی کنیم.
دکتر پورغریب، مدیریت تربیت بدنی را واحد رفاهی ندانست و گفـت: همه باید افتخار کنیم که در این مجموعه به دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه خدمت می کنیم و باید طوری عمل کنیم که فرهنگ سازی ورزش در دانشگاه صورت پذیرد و این از مهمترین مسائل کاری ما در این مجموعه خواهد بود.
وی با اشاره به خاطراتی از شرکت در المپیادهای ورزشی دانشجویان دانشگاه ها گفت: همیشه دانشگاه علوم پزشکی تهران در همه حیطه ها الگو بوده است و باید در همه ابعاد ورزشی، چه ورزش قهرمانی و چه ورزش همگانی الگویی برای دانشگاه ها باشیم. دانشگاه ما باید دانشگاه ورزش محور و سلامت محور باشد و امیدواریم با همکاری همه بخش های دانشگاه در توسعه فعالیت های ورزشی قدم های موثری برداریم. مطمئنا در صورت سلامتی و حضور فعال همه اعضای دانشگاه، در حیطه های ورزشی، این افراد می توانند مبلغین خوبی برای کشور باشند.
عضو هیئت علمی دانشگاه ضمن تشکر از زحمات دکتر خادم در زمان مدیریت این حوزه گفت: در این راه و مسئولیتی که پذیرفتم، دست یاری به سوی همه همکاران و مسئولان مدیریت تربیت بدنی، معاونت دانشجویی، دانشگاه و هیئت رئیسه دانشگاه دراز می کنم و امیدوارم با همدلی و رفاقت فعالیت های خوبی را از خود برجای بگذاریم.
در انتهای مراسم، پس از صحبت های رضایی یکی از کارکنان مدیریت تربیت بدنی به نمایندگی از کارکنان، حکم ابلاغ دکتر پورغریب به عنوان مدیر تربیت بدنی دانشگاه به همراه هدیه ای از طرف دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، توسط معاون دانشجویی دانشگاه اهدا و سپس لوح تقدیر و هدایایی از طرف معاونت دانشجویی، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، معاونت غذا و دارو، انجمن های ورزشی، مدیریت امور هنری و فوق برنامه و دیگر واحدها به دکتر خادم مدیر پیشین تربیت بدنی اهدا شد.

تهیه کننده: