شفاف سازی پرداخت های کارانه پزشکان

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی تهران: اولویت اول دانشگاه، صیانت و تامین حقوق قانونی اعضای هیئت علمی، پزشکان و کارکنان است

دکتر رامین رحیم نیا معاون توسعه دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران برخلاف دانشگاه های دیگر و در راستای رضایتمندی همکاران، منتظر وصول مطالبات بیمه ای خود از سازمان های بیمه گر نمی ماند و باوجود محدودیت های شدید مالی و اعتباری که همگان بر آن واقف هستیم، پرداخت های کارانه ماهیانه را بر اساس صورتحساب های اسناد "ارسالی" به بیمه ها قبل از *وصول* ریالی، اسناد ارسالی را محاسبه و پرداخت می کند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر رحیم نیا با بیان اینکه در چند روز گذشته پیامی از طرف عده ای در گروه های فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که قصد و غرض ورزی پیام مورد نظر، روشن و مبرهن است گفت: به همین منظور برای شفاف سازی پرداخت های مربوط به کارانه پزشکان عزیز و روشن کردن اذهان، نکاتی را بیان می کنم.
وی با اشاره به اینکه هنوز مطالباتی از سال 1401 از بیمه ها وصول نشده و آخرین پرداخت های سازمان های بیمه گر در بهترین حالت مربوط به 5 یا 6 ماه قبل است افزود: براساس ماده 26 دستورالعمل کارانه، که در جلسه همین هفته در حوزه معاونت محترم درمان وزارت متبوع مطرح شد، همه پرداخت ها پس از وصول و کسر کسورات بیمه و کسورات قانونی دیگر (مانند 3درصد موسوم به توازن منطقه ای) قابل توزیع است و از آنجایی که دانشکاه علوم پزشکی تهران، پرداخت کارانه را با حداکثر دوماه تاخیر قبل از وصول از سازمان های بیمه گر پرداخت می نماید، از مبلغ ریالی اسناد ارسالی 7 درصد کسورات بیمه و 3 درصد کسورات توازون را کسر و کارانه را محاسبه و پرداخت می کند، که این عدد همان "100 درصد وصولی جزء حرفه ای " کارکرد پزشکان است و دقیقا مطابق دستورالعمل رفتار شده است.
معاون توسعه افزود: زمانی که سازمان های بیمه گر کسورات را به تفکیک پزشک یا خدمت مشخص کنند، به صورت فردی هم قابل محاسبه و تعدیل خواهد بود. این موضوع از طرف ارگان های نظارتی مختلف با جزییات مربوطه در طی سال جاری نیز مورد بررسی قرار گرفته است. گزینه دیگری که بسیاری از دانشگاه ها پیش رو گرفته اند، پرداخت کارانه پس از وصول مطالبات است که به هیچ عنوان مقبول دانشگاه ما نیست.
دکتر رحیم نیا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مکرر ریاست محترم دانشگاه و براساس استراتژی های جاری، اولویت اول دانشگاه، صیانت و تامین حقوق قانونی اعضای محترم هیئت علمی، پزشکان و کارکنان محترم دانشگاه است و این معاونت در کنار سایر ارکان دانشگاه، حافظ حق و حقوق اساتید و پزشکان محترم بوده و مانند همیشه پاسخگوی شبهات و سوالات همکاران در این خصوص است.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی