نشست مشورتی رئیس دانشکده توانبخشی با معاون درمان دانشگاه

در راستای ساماندهی کلینیک های دانشکده توانبخشی، نشست مشورتی با دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، این نشست روز چهارشنبه 31 فروردین 1401 با حضور دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه و دکتر سید احمدرضا خاتون آبادی رئیس دانشکده با هیئت همراه برگزار شد.
در این نشست ابتدا دکتر خاتون آبادی اظهار کرد: پیرو موارد مطرح شده در جلسه قبلی، تغییراتی در حوزه درمان دانشکده توانبخشی رخ داده است که روند فعالیت ها با مسئولیت دکتر هوشنگ دادگر به عنوان مدیر درمان و توانبخشی دانشکده ارائه خواهد شد.
وی افزود: در راستای بهبود فعالیت کلینیک های توانبخشی دانشکده و بررسی ضرورت انسجام و ارائه خدمات درمانی یکپارچه، در حال حاضر درمانگاه شنوایی شناسی، گفتار درمانی و کار درمانی دانشکده زیر نظر گروه آموزشی مربوطه اداره می شود و فقط درمانگاه فیزیوتراپی است که به طور مستقل و مسئول کلینیک، در فضایی مجزا به بیماران ارائه خدمت می کند که برای انسجام آنها نیاز به راهنمایی و مشورت است.
در ادامه دکتر خاتون آبادی ضمن اشاره به مکاتبات مرتبط به ضرورت ساماندهی بخش های توانبخشی بیمارستان ها در راستای اعتبار و افزایش کیفیت، آمادگی دانشکده توانبخشی را برای ارائه خدمات مورد نیاز در زمینه ارتقای کیفیت و خدمات به بیمارستان ها اعلام کرد.
دکتر دادگر نیز ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه گزارشی از نحوه ارائه خدمات در دانشکده ارائه کرد و از تغییرات صورت گرفته در بحث مدیریت درمان و تهیه برنامه عملیاتی سخن گفت و تصریح کرد: حوزه درمان در دانشکده حوزه جدیدی است و برنامه تهیه شده با ارائه پیشنهادهای اعضای هیئت علمی و با پایش میزان فعالیت گروه ها در کلینیک های توانبخشی دانشکده و بیمارستان های تابع دانشگاه تهیه شده است که امید است با حمایت این معاونت از نظر ساختاری و کیفیت ارتقا یابد.
دکتر دادگر افزود: ساماندهی کلینیک های دانشکده برای ارائه خدمات بی نقص به بیماران و تحقق اهداف دانشکده ضروری است و انسجام آن به صورت یک واحد یکپارچه مد نظر است.
دکتر ناطقی اظهار کرد: با توجه به تقاضای مردم و میزان جمعیت سالخوره کشور و همچنین نیاز به ارائه خدمات با کیفیت به بیماران، پایه¬ریزی فعالیت کلینیک های توانبخشی به بهترین شکل در قدم اول فعالیت ها پیش بینی شده و مورد نیاز است.
وی افزود: کلینیک های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در محیطی آموزشی فعال هستند و خدمات درمان به صورتی که بستر آموزش را فراهم کنند ارائه می شود لذا توجه به آموزش بسیار مهم است. در همین راستا می بایست نقشه عملی گروه متناسب با دیدگاه دانشکده طراحی و تعریف شود تا به طور جدی نیازهای دانشکده بررسی و تامین شود. گسترش خدمات توانبخشی نیاز به جذب هیئت علمی را افزایش می دهد، لذا برگزاری جلسه مشترک با واحد نظارت بر درمان و تهیه چک لیست جدید باید در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه در خصوص استقرار خدمات توانبخشی در بیمارستان ها، اعلام نیاز به نیروی هیئت علمی، بهبود فعالیت درمانگاه های دانشکده، انعقاد تفاهم نامه با بیمارستان ها بحث و تبادل نظر شد.

لیلا  یوسفی
تهیه کننده:

لیلا یوسفی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *