با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و جندی شاپور

وبینار «کاندیدهای مناسب برای گفتاردرمانی در بیماران با شکاف لب و کام،روش های درمان» گروه گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی برگزار شد

در راستای اجرای برنامه عملیاتی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه تخصصی شکاف لب و کام و با هدف تبادل علمی بین تیم های شکاف لب و کام کشور، گروه گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی وبینار تخصصی با عنوان «کاندیدهای مناسب برای گفتاردرمانی؛ روش‌های درمان» برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده توانبخشی، در راستای اجرای برنامه عملیاتی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه تخصصی شکاف لب و کام و باهدف تبادل علمی بین تیم‌های شکاف لب و کام کشور، گروه گفتاردرمانی دانشکده وبینار تخصصی با عنوان «کاندیدهای مناسب برای گفتاردرمانی؛ روش‌های درمان» را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و جندی‌شاپور اهواز پنج‌شنبه 27 آذرماه با همکاری استارت‌آپ ‌گفتاردرمانی آواج برگزار کرد.
در این وبینار که دارای سه امتیاز بازآموزی از سامانه آموزش مداوم نیز بود، دکتر سمیرا آقادوست، عضو هیئت‌علمی گروه گفتاردرمانی و تیم شکاف لب و کام دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن معرفی اهمیت حضور گفتاردرمانگر در مراحل مختلف رشد گفتار و زبان کودکان با شکاف لب و کام  به ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت رویکرد تیمی و نیز روش‌های گفتاردرمانی در درمان بیماران با شکاف لب و کام به شرکت‌کنندگان پرداخت.
در بخشی از وبینار نیز دکتر فاطمه درخشنده، دکتری تخصصی گفتاردرمانی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و گفتاردرمانگر تیم شکاف لب و کام این دانشگاه  و یکی از بنیان‌گذاران رویکرد درمان تیمی در درمان افراد با شکاف لب و کام معیارهای تخصصی انتخاب کاندیدهای مناسب برای گفتاردرمانی را معرفی کرد.
در ادامه، دکتر مهران پیوسته، فلوشیپ جراحی اطفال؛ که حضور افتخاری در وبینار داشتند، گفتاردرمانگران را با انواع روش‌های جراحی در شکاف لب و کام آشنا کنند. دکتر نگین مرادی، دانشیار گروه گفتاردرمانی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز نیز به معرفی انواع پروتزهای مرتبط با بلع و گفتار و کاربرد آن‌ها در کودکان با شکاف لب و کام پرداخت.
در پایان وبینار دکتر سیده مریم خدامی، مدیر گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تشکر از مدرسان به بیان اهداف بلندمدت بخش گفتاردرمانی تیم شکاف لب و کام دانشگاه علوم پزشکی تهران و ضرورت تعاملات بین دانشگاهی برای دستیابی به هدف نهایی تیم‌های شکاف لب و کام یعنی بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلابه شکاف لب و کام پرداخت.
 در پایان این وبینار که با استقبال بسیار خوب شرکت‌کنندگان برگزار شد، مدرسان به سؤال‌های شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.
توضیح اینکه این وبینار به پیشنهاد و مدیریت گروه گفتاردرمانی دانشکده توانبخشی تهران و با همکاری گروه‌های گفتاردرمانی اصفهان و اهواز و استارت آپ آواج برگزار شد.

لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *