پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس 1402

دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس در پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر، رشادت های جانبازان با صلابت، دلاوریهای رزمندگان غیور و صبر و استقامت خانوده های معظم شهدا، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیة ا… الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم ایران تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دفتر امور ایثارگران، متن پیام به شرح زیر است:

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
یا أیّها الّذین آمنوا هلْ أدلّکمْ على تجارةٍ تنْجیکمْ منْ عذابٍ ألیمٍ *  تؤْمنون باللّه ورسوله وتجاهدون فی سبیل اللّه بأمْوالکمْ وأنْفسکمْ ذلکمْ خیْرٌ لکمْ إنْ کنْتمْ تعْلمون.
اى کسانى که ایمان آورده‏ اید آیا شما را به تجارتى راهنمایی کنم که شما را از عذابى دردناک مى ‏رهاند؟ به خدا و فرستاده او بگروید و در راه خدا با مال و جانتان جهاد کنید،
این [گذشت و فداکارى] اگر بدانید، براى شما بهتر است.

دوران دفاع مقدس مقطع بی‌نظیری در تاریخ کشور ما بود که جنبه‌های مختلفی از ایثار، گذشت و اوج معیارهای اخلاقی که باید در یک جامعه بشری باشد در آن به منصه ظهور رسید. دورانی که به نماد مقاومت و سمبل پیروزی بر پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌های جنگی قدرت‌های نظامی و اقتصادی دنیا تبدیل شد.

امروزه مجاهدت‌های رزمندگان دفاع مقدس در طول سال‌های جنگ تحمیلی به ثمر نشسته و اکنون شاهد افتخارآفرینی و رشد بالنده جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های علم و فناوری، حتی در زمان اعمال سنگین‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌های دشمنان نظام هستیم.

به لطف الهی مقاومت، جهاد و ایثار در همان مسیر دفاع مقدس ولی در سنگرهای آموزش، درمان، بهداشت، پژوهش و...ادامه داردحضور پرتلاش و ایثارگرانه همکاران دانشگاه در سخت‌ترین شرایط همه‌گیری کووید ۱۹ با ارائه خدمات جهادی به بیماران مبتلا به کرونا، پیشرفت‌های چشمگیر علوم و فنون از جمله ساخت دستگاه ربات سینا و حضور مجرب‌ترین اساتید و نخبه‌ترین فراگیرندگان، بهترین نتایج آزمون‌ها و برترین رتبه‌ها در اکثر رشته‌ها در دانشگاه علوم پزشکی تهران شاهد این ادعا هستند.
اما مهم‌ترین دستاورد دوران دفاع مقدس رشد و تعالی معنوی انسان است، رزمندگان دفاع مقدس بدون توجه به دنیای مادی با والاترین درجه اخلاقیات حضور پیدا کردند و با اتحاد و همبستگی بر دشمنان تا بن دندان مسلح چیره شدند. بنا برین در شرایط حساس امروز که با انواع جنگ‌های ترکیبی و نرم مواجهه هستیم باید از الگوهای معنوی و الهی آنان استفاده کنیم.

در هفته دفاع مقدس از مدافعان سلامت که با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های خود خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نیز از شهدای این عرصه یاد کنیم. مردان و زنان بی ادعایی که در راه کمک به مردم عزیز کشورمان از هیچ کوششی دریغ نکردند و دلاورانه پای‌کار ایستادند و به امید خداوند متعال تا ریشه‌کن‌کردن ویروس کرونا از پای نخواهند نشست.

 اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گران‌قدر، رشادت‌های جانبازان باصلابت، دلاوری‌های رزمندگان غیور و صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا، فرارسیدن هفته دفاع مقدس را به ساحت مقدس حضرت بقیة ا… الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران، به‌ویژه اساتید و اعضای محترم هیئت‌علمی، کارکنان گرامی و دانشجویان عزیز تبریک عرض نموده و توفیق ادامه راه شهیدان را از خداوند منّان مسئلت می‌نمایم.

حمیده شفاعی
تهیه کننده:

حمیده شفاعی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *