کاری کن که دوست داری آن کار قاعده ای عمومی برای همگان شود
در راستای صیانت ازحقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع جلسه ای با محوریت اخلاق و مهارت های ارتباطی در سازمانهای دانشگاهی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا ودارو، جلسه ای با موضوع اخلاق و مهارت های ارتباطی در سازمان های دانشگاهی با سخنرانی دکتر حمیدرضا نمازی عضوهیئتعلمی گروه اخلاق دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ویژه مدیران و کارکنان معاونت دانشگاه صبح امروز 27 دی ماه 1401 در سالن شورا برگزار شد.
دکتر نمازی در ابتدا در خصوص اخلاق ارتباطی و داروسازی گفت: سرشت داروسازی سپرهای مختلفی از جمله: علم، تدبیر،صنعت و تجارت دارد.
عضو هیئتعلمی گروه اخلاق دانشکده پزشکی دانشگاه افزود:تدبیر نتیجه رهبری مدیریتی و کارمندی است.
وی همچنین ادامه داد: در بحث اخلاق ارتباطی ما با هفت اصل صداقت، سودرسانی، ضرر نرساندن، عدالت، جبران،سپاس و بهبود خود روبرو هستیم که هرکدام از این اصل ها به تنهایی می تواند در فرد و ارتباط با دیگران اثر بخش باشد.
دکتر نمازی قاعده طلایی اخلاق را مستلزم تخیل اخلاقی دانست و گفت: در اخلاق حرفه ای ما با چند قاعده طلایی روبرو هستیم که: با دیگران چنان رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند، کاری کن که دوست داری آن کار قاعده ای عمومی برای همگان باشد و دیگری غایت است نه وسیله .
وی همچنین هنر اخلاق را در گرو خود را جای دیگران گذاشتن دانست و افزود: گفتگو اکسیر کاستن از تنش هاست و در مسئله حریم ما با انسان زدایی مواجه هستیم.
دکتر نمازی درپایان اظهار داشت: در محیط کار به منظورداشتن اخلاق ارتباطی باید دلسوزی،شفقت،همدردی،همدلی و گسست را مد نظر قرار داده و رعایت کنیم.
نظر دهید