لیست اخبار صفحه :11
گامانایف و کاربردهای آن
پرسش و پاسخ با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران (TUMS Q&A)

گامانایف و کاربردهای آن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر آرش جعفریه، متخصص بیهوشی و رئیس مرکز گامانایف دانشگاه علوم پزشکی تهران در پنجمین قسمت از برنامه پرسش و پاسخ با متخصصان (TUMS Q&A)، ضمن معرفی دستگاه و مرکز گامانایف مجتمع بیمارستانی یاس دانشگاه علوم پزشکی تهران، کاربردهای این دستگاه در درمان بیماران را تشریح کرد.

روش‌های بررسی سلامت قلب
پرسش و پاسخ با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران (TUMS Q&A)

روش‌های بررسی سلامت قلب

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمدرضا نادریان، متخصص قلب و عروق مرکز قلب تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران در چهارمین قسمت از برنامه پرسش و پاسخ با متخصصان (TUMS Q&A)، روش‌های بررسی سلامت قلب و اقدامات و آزمایش‌های لازم برای تشخیص مشکلات قلبی و عروقی را تشریح کرد.

نسخه طب ایرانی برای آلودگی هوا
پرسش و پاسخ با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران (TUMS Q&A)

نسخه طب ایرانی برای آلودگی هوا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر فاطمه نجات بخش، متخصص طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سومین قسمت از برنامه پرسش و پاسخ با متخصصان (TUMS Q&A)، راهکارهای طب ایرانی در مواجهه با آلودگی هوا و مواد غذایی که به سم‌زدایی از بدن کمک می‌کنند را تشریح کرد.

کارتی سل تراپی چیست؟
پرسش و پاسخ با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران (TUMS Q&A)

کارتی سل تراپی چیست؟

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر امیرعلی حمیدیه، فوق تخصص خون و سرطان کودکان مرکز طبی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران در قسمت دوم از برنامه پرسش و پاسخ با متخصصان (TUMS Q&A)، ژن درمانی کودکان مبتلابه سرطان به روش کارتی سل تراپی را توضیح داد.

علائم سکته قلبی
پرسش و پاسخ با متخصصان دانشگاه علوم پزشکی تهران (TUMS Q&A)

علائم سکته قلبی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر کاوه حسینی، متخصص قلب و عروق مرکز قلب تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران در قسمت اول از برنامه پرسش و پاسخ با متخصصان (TUMS Q&A)، علائم اصلی سکته‌ قلبی را تشریح و اقدامات اورژانسی در زمان مواجهه با فردی که دچار این عارضه شده است را بیان کرد.

اضطراب، سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز بیماری در فرد شود
مستند«سلامت روان در دوران کرونا»

اضطراب، سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز بیماری در فرد شود

زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران و دکتر فرنوش خالدی روانشناس این مرکز در نشستی درباره اضطراب و تاثیرات مخرب آن به ویژه در دوران کرونا گفت و گو کردند. خالدی گفت: «اینکه اضطراب نداشته باشیم جزو محالات این جهان هستی است؛ اضطراب زنگ خطری است برای اتفاق و تا حد نرمال خوب هم هست زیرا ما را به حرکت، مراقبت و محافظت از خود وا‌می‌دارد اما وقتی شدت و مدت اضطراب زیاد شود کارکردهای ما را مختل کند.» مرتضوی هم تاکید کرد: «وقتی ما اضطراب داریم بدن ما در حال آماده‌باش است و تمام سیستم ایمنی بدن برای مبارزه آماده می شود و سیستم ایمنی را دچار مشکل می‌کند که می‌تواند زمینه‌ساز بیماری فرد شود.»

گیلدا رجبی: تا حد امکان کودکان و نوجوانان را در معرض اخبار منفی و مخرب قرار ندهیم
مستند«سلامت روان در دوران کرونا»

گیلدا رجبی: تا حد امکان کودکان و نوجوانان را در معرض اخبار منفی و مخرب قرار ندهیم

روانشناس بیمارستان ضیائیان با ارائه موضوع حمایت‌های عاطفی و روانی از کودکان و نوجوانان در بلایا گفت: بحران کرونا بحرانی فرسایشی محسوب شده و تغییرت زیادی درروند زندگی افراد ایجاد کرده است. کودکان و نوجوانان در شرایط بحران واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. علائمی مانند تعریق زیاد، ترس، اضطراب، نگرانی و احساس غم و اندوه در این دوران بیشتر از حالات عادی دیده می‌شود. علائم بدرفتاری در کودکان از نشانه‌های وجود مشکل و استرسی نهفته نشأت می‌گیرد. آموزش مجازی در دوران بحران می‌تواند در مشکلات یادگیری کودکان و نوجوانان تأثیرگذار باشد. به کودکان و نوجوانان کمک کنیم تا یک برنامه‌ریزی منظم برای فعالیت‌های روزانه خود داشته باشند. به کودکان و نوجوانان مهارت حل مسئله و سازگاری با شرایط بحران را آموزش دهیم.

تاب‌آوری در بحران کرونا: تاب‌آوری به معنای سازگاری و رشد در شرایط بحران است
مستند«سلامت روان در دوران کرونا»

تاب‌آوری در بحران کرونا: تاب‌آوری به معنای سازگاری و رشد در شرایط بحران است

دکتر سعیده مصطفوی روانشناس بالینی مرکز بهداشت جنوب تهران در بخش سوم موضوع تاب‌آوری در بحران کرونا گفت: یکی از ویژگی های افراد تاب آور مهارت حل تعارض است و تعارض زمانی اتفاق می افتد که فرد بخواهد بین دو موضوع و یا موقعیت یکی را انتخاب کند. یکی از دغدغه های مهم خانواده ها در شرایط بحران کرونا، آشنایی کودکان با بیماری کروناست. از آنجاییکه ساختار ذهنی کودکان، رشد یافتگی کمتری نسبت به بزرگسالان در مبحث تاب‌آوری دارد؛ صرفا والدین تاب آور می توانند کودکانی تاب آور تربیت کنند. البته نحوه تاب‌آوری افراد و سازگاری، برای همه افراد نسخه واحدی نداشته و تاب‌آوری نوعی مهارت در جهت مدیریت بحران است. همچنین تاب‌آوری یک توانایی روان‌شناختی است که به تجزیه‌وتحلیل منطقی از رویداد بحران‌زا کمک می‌کند و فرد بدین‌وسیله می‌تواند از «تهدید» یک «فرصت» بسازد.

تنبیه مناسب، تنبیهی است که متناسب با سن، جنس و سطح آگاهی کودک اتفاق بیفتد
مستند «سلامت روان در دوران کرونا»

تنبیه مناسب، تنبیهی است که متناسب با سن، جنس و سطح آگاهی کودک اتفاق بیفتد

فرنوش خالدی روانشناس مرکز بهداشت جنوب تهران در بخش چهارم آموزش اصول فرزندپروری درباره تنبیه کودکان توضیح داد و گفت: تنبیه در فرزندپروری به معنی تنبیه فیزیکی و بدنی نیست. تنبیه باید باعث آگاه‌سازی و یادگیری کودک شود. تنبیه برای رشد کودک است نه تزریق عذاب وجدان و یا احساس گناه در کودک. تنبیه مانند تشویق باید بلافاصله اعمال شود. والدین باید فرصت اشتباه را به کودک بدهند. یکی از تنبیه‌ها نادیده گرفتن است.

 تاب آوری در بحران کرونا: هوشیاری در تاب آوری بحران، استرس را در فرد کاهش می دهد
مستند «سلامت روان در دوران کرونا»

تاب آوری در بحران کرونا: هوشیاری در تاب آوری بحران، استرس را در فرد کاهش می دهد

دکتر سعیده مصطفوی روانشناس بالینی مرکز بهداشت جنوب تهران در بخش دوم موضوع تاب‌آوری در بحران کرونا گفت: افراد با خودآگاهی در بحران کرونا می‌توانند از شرایط استرس در بحران کرونا آگاه شوند و بر احساس رنج، نگرانی و افسردگی خود فائق آیند. هوشیاری در تاب‌آوری دوران کرونا به این معنا است که شرایط را از دید بالاتری نگاه کنیم یعنی بدانیم کرونا چه هست، چه اطلاعاتی از این بیماری داریم و این که از راه‌های پیشگیری اطلاعاتی داشته باشیم. آنچه یک فرد را از دیگران را متفاوت می‌کند ویژگی‌های شخصیتی او است و نقش ذهن در تاب‌آوری افراد بسیار مهم است. در دوران کرونا افرادی را دیدیم که به کرونا نباختند بلکه به روحیه و تصویر ذهنی خود از این بیماری باختند.

تنظیمات قالب