دکتر ترابی: پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی واحدهای تابع دانشگاه در ارتقا رتبه بندی وبومتریکس نقش کلیدی دارند
نشست هماهنگی ارائه مدل وب برندینگ پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی در راستای «ارتقا رتبه دانشگاه در سامانه وبومتریکس» تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی دانشگاه در نشست سه شنبه 3 خرداد ماه 1401 با مسئولان روابط عمومی و نمایندگان پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی در حوزه وب پژوهشکده های دانشگاه در سالن حکیم سازمان مرکزی دانشگاه با بیان اینکه یکی از اولویتهای دانشگاه این است که به سمت اجتماع حرکت و دانشگاه اجتماعی را به نمایش بگذارد گفت: برای این کار در دنیا در قسمت علمی اجتماعی شدن شاخصی به نام آلتمتریگس((Alt metric) آمده که جایگزین شاخصهای اچایندکس و سایتیشن می شود.
وی ادامه داد: در روابط عمومی دانشگاه سامانه جدید رزومهی اساتید در حال آمادهسازی است که تفاوت آن با سامانهی قبلی این است که لازم نیست اعضا خودشان اطلاعاتی را وارد و به آن اضافه کنند و اطلاعاتشان به صورت اتوماتیک از سرچ اینجین ها ثبت و قابل مشاهده است، که در نرم افزارهای داخلی دانشگاه هم اطلاعاتشان را می آورد به عنوان مثال در پژوهشیار هر اطلاعاتی که قابل انتشار است را به صورت اتوماتیک نمایش می دهد.
دکتر ترابی گفت: با توجه به تاثیر گذاری وبسایت ها در رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه، این موضوع جدی است به طوری که اکنون رتبه دانشگاه 504 است ولی متاسفانه در بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی رتبه بندی قابل قبول نیست که امیدوارم با همکاری و همت واحد ها در رتبه بندی وبومتریکس ارتقا بیاییم که این ارتقا میتواند روی شاخصهای کلی دانشگاه اثر گذار باشد، زیرا بر شهرت دانشگاه در شاخصهای دیگر اثر میگذارد.
در ادامه مهندس نعیمی به ارائه مدل وب وبرندینگ پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه پرداخت و بابیان اینکه بررسیهای متعددی به لحاظ برندینگ در وبسایتهای متعددی که درزمینه heles رتبه یک رادارند صورت گرفته گفت: وبسایت دانشگاه به لحاظ برندینگ باید از استانداردهایی تبعیت کند و چنانچه بعضی مراکز از مدلهایی که در ساختار وبسایت دانشگاه نیست استفاده میکنند باید آن را بر اساس استانداردهای سایت تغییر دهند.
نظر دهید