• تاریخ انتشار : 1400/01/23 - 07:06
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 599
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

در کمیته مدیریت و رهبری بیمارستان فارابی مطرح شد

بیمارستان فارابی در پی توسعه زیرساخت های گردشگری سلامت

اعضای کمیته مدیریت و رهبری بیمارستان فارابی درباره جایگاه و ظرفیت این بیمارستان در افزایش جذب بیماران بین الملل و اهداف این مرکز درباره گردشگری سلامت به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کمیته مدیریت و رهبری بیمارستان فارابی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیریت و رهبری این بیمارستان بامداد یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ با حضور سعید مرادی، مدیر و فریده آژیر، مدیر پرستاری این مرکز به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار شد.
در این جلسه فاطمه مصلی نژاد، کارشناس بهبود کیفیت بیمارستان فارابی مطالبی را درباره اهداف، ماموریت‌ها و آیین نامه‌های تیم مدیریت و رهبری بیان کرد و گفت: از آنجایی که این کمیته یکی از اصلی‌ترین کمیته‌های بیمارستان محسوب شده و سایر کمیته‌ها زیر مجموعه آن هستند، زمانی که دستیابی به نتیجه دلخواه در جلسه‌های دیگر کمیته‌ها امکان پذیر نباشد، در کمیته مدیریت و رهبری تعیین تکلیف خواهند شد. همکاران ما نیز در این کمیته با برنامه ریزی‌هاییکه انجام می‌دهند تمام تلاش خود را می‌کنند تا به بهترین شکل پیگیری اجرای مصوبه‌ها باشند.
وی در ادامه با اشاره به اهداف اختصاصی و شرح وظایف تیم مدیریت و رهبری بیمارستان فارابی اظهار داشت: تدوین نهایی برنامه استراتژیک بیمارستان که برنامه ریزی‌های این مرکز نیز بر اساس آن انجام می‌شود یکی از اهداف اصلی این کمیته است که به صورت دوره‌ ای و حداقل یک بار در سال مورد بازنگری قرار می‌ گیرد.
همچنین تیم مدیریت و رهبری با نظارت بر اجرای برنامه عملیاتی مناسب در تمام واحدهای بیمارستان شرایط را برای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده و ایمنی بیمار مهیا می‌ کند. وی تامین و تخصیص منابع بخش‌ها و واحدهای مختلف بیمارستان، بررسی گزارش پیشرفت برنامه‌های عملیاتی و پایش آنها، نظارت بر تعیین تحلیل شاخص‌ های کلیدی بیمارستان و انجام اقدامات اصلاحی و شناسایی مشکلات عملکردی بیمارستان و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آنها را از دیگر وظایف مهم این کمیته برشمرد و افزود: از آنجایی که ما می‌ خواستیم تمام وظایف تیم مدیریت و رهبری طبق بخشنامه ها، شیوه نامه‌های ابلاغی و برنامه زمان بندی که مسئول کمیته‌های بیمارستان به واحد بهبود کیفیت اعلام کرده، بررسی شود، یک برنامه زمان بندی ۶ ماهه توسط واحد بهبود کیفیت تهیه شد که مشخص می‌کند چه گزارشی در چه زمانی و توسط چه کسی باید در این کمیته مطرح شود.
در ادامه این جلسه پیام امیدوار، کارشناس واحد بیماران بین الملل (IPD) بیمارستان فارابی مواردی از عملکرد این واحد در سال ۹۹ را بیان کرد و گفت: در سال گذشته توانستیم با اقداماتی که در واحد IPD بیمارستان انجام دادیم شاهد بهبود نظام توزیع و فرایندهای مالی بیماران بین الملل، برگزاری جلسه‌های آموزشی بازاریابی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و فعالیت در زمینه بازاریابی الکترونیکی باشیم. البته تلاش می‌ کنیم تا با همکاری واحد فناوری اطلاعات بیمارستان زیر ساخت مناسبی را برای ثبت آمار بیمارانی که در بخش IPD خدمات سرپایی دریافت کرده‌ اند فراهم کنیم. علاوه بر این ما در سال ۹۹ با چالش‌هایی نیز روبرو بودیم. به عنوان مثال از آنجایی که بیشتر بیماران بین الملل بیمارستان فارابی مربوط به کشورهای همسایه و منطقه مانند افغانستان، عراق، پاکستان، کویت، لبنان و بنگلادش هستند به دلیل همه‌ گیری ویروس کرونا و بسته بودن مرزها تعدادی از این بیماران به ویژه بیماران عراقی امکان ورود به کشور و مراجعه به این بیمارستان را پیدا نکردند.
وی با بیان اینکه بیمارستان فارابی با توجه به چشم پزشکان و جایگاهی که در منطقه دارد ظرفیت‌های خوبی در را زمینه گردشگری سلامت داراست افزود: بیمارانی از کشورهای اروپایی مانند آلمان، اسپانیا و سوئد نیز برای دریافت خدمات چشم‌ پزشکی به این مرکز مراجعه می‌کنند. این بیماران با تحقیقاتی که درباره سوابق بیمارستان فارابی انجام داده‌اند متوجه شده‌اند خدمات درمانی به ویژه جراحی مورد نیازشان با موفقیت در این بیمارستان انجام خواهد شد.
در پایان این جلسه مدیر بیمارستان فارابی به فعالیت‌هاییکه در سه سال گذشته در زمینه پذیرش بیماران بین الملل انجام شده توضیحاتی داد و گفت: در این مدت مجموعه فارابی به صورت گام به گام در زمینه ارائه خدمات به بیماران بین الملل پیش رفته است. تداوم زیرساخت‌ ها که هر سال نیز توسعه پیدا کرده، دستورالعمل‌ها و تعرفه‌های درمانی این بیماران و راه اندازی درمانگاه مشاوره مجازی در بخش IPD از جمله فعالیت‌های مهمی بوده که در این بازه زمانی انجام شده است. با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان فارابی وجود دارد قطعاً می‌توانیم درآمد مناسبی از جذب بیشتر بیماران بین الملل کسب کنیم. البته این موضوع نیازمند توسعه بیشتر زیرساخت‌ها و پرداختن به چالش‌ های موجود می‌باشد. ما همچنین در زمینه تربیت نیروهای تخصصی نیاز به کار بیشتر داریم و باید در کارگروه IPD به صورت جدی‌تر به این موارد بپردازیم. امیدواریم با برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده بتوانیم به اهدافمان در زمینه گردشگری سلامت برسیم.
  • گروه خبری : بیمارستان فارابی
  • کد خبر : 172035
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *