محتوای خبری دانشکده دندانپزشکی

کارگاه 'معرفی اپلیکیشن شبکه اجتماعی پزشکان tritapp' در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد

کارگاه 'معرفی اپلیکیشن شبکه اجتماعی پزشکان tritapp' برای اعضای هیات علمی در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، کارگاه 'معرفی اپلیکیشن شبکه اجتماعی پزشکان tritapp' برای اعضای هیات علمی در دانشکده دندانپزشکی  به همت دفتر توسعه آموزش دندانپزشکی و تدریس دکتر فرشاد علامه 15 مهر ماه 98 در دانشکده دندانپزشکی برگزار شد.
تحول دیجیتال (Digital Transformation) امروز همة ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است. حوزة آموزش نیز از این تحول مستثنی نبوده و امروز در حال تجربة نوآوری‌های تحول‌آفرینی (Disruptive Innovation) است که تمامی تصورهای موجود در مقولة آموزش و یادگیری را با تغییرات بنیادین مواجه ساخته است. 
ظرفیت‌های ایجاد شده توسط فناوری‌های جدید، نگاه به آموزش را به ‌صورت کلی و آموزش پزشکی را به‌صورت خاص تحت تأثیر قرار داده است به‌گونه‌ای که موضوع آموزش مستمر پزشکی (CME) که کارامد بودن راهکارهای موجود برای آن همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است، با بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال، سطح جدیدی از کارایی و اثربخشی را تجربه خواهد کرد. از سویی فراگیر شدن تقاضای دریافت آموزش‌های تخصصی توسط اقشار مختلف جامعه و به‌ویژه متخصصان، ظرفیت‌ محدود آموزش‌ها، محدودیت‌های زمانی و مکانی موجود برای بهره‌گیری از توان اساتید خبره، سطح دیگری از نیازهای آموزشی را مطرح ساخته است. در این وضعیت، توجه به پیشرفت‌های فناوری‌های دیجیتال و فضای مجازی، برای پاسخ‌گویی به این نیازها، ضروری است. 
بر اساس این دیدگاه، از پاییز سال 1395 مطالعات برای ایجاد نگاهی نوآورانه به آموزش علوم پزشکی، با حضور یک تیم بین‌رشته‌ای متشکل از اساتید علوم پزشکی، فناوری اطلاعات، تحلیل و طراحی سیستم‌ها و کسب و کار آغاز و نتیجه این مطالعات، منجر به ارائه طرح بستر هوشمند آموزش پزشکی مبتنی بر مدل کاری اوبریزاسیون و بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال شد. tritapp، که با ایجاد محیط یک شبکه اجتماعی متخصصان علوم پزشکی، نگاه تحول‌آفرینی را به حوزة آموزش پزشکی ارائه می‌کند، محصول این مطالعات بین‌رشته‌ای است.
هدف کلی این کارگاره نوآوری در آموزش علوم پزشکی با بهره‌گیری از توانمندی‌های فناوری‌های دیجیتال است و اهداف اختصاصی کارگاه نیز شامل ارتقای کارایی و اثربخشی آموزش علوم پزشکی، ارتقای دانش تخصصی شرکت‌کنندگان در بهره‌گیری از زیرساخت‌های فناورانه در آموزش علوم پزشکی، ارتقای دانش تخصصی شرکت‌کنندگان در بهره‌گیری از ابزارهای تعاملی در بستر دیجیتال و توسعه نگاه نوآورانه و تحول آفرین به آموزش پزشکی است.
از اهداف کاربردی برگزاری این کارگاه نیز می توان حذف محدودیت های زمانی و مکانی در آموزش، ارتقای کیفیت آموزش مستمر علوم پزشکی، توسعه علوم داده‌ها در آموزش علوم پزشکی و کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت آموزش را نام برد.
خبرنگار و عکاس: حمیده ایزدی
 
 
کلمات کلیدی
تهیه کننده: