• تاریخ انتشار : 1399/10/06 - 13:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 703
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بررسی اسامی نامزدهای بیست و یکمین جشنواره ابن سینا با نگاه ویژه به خدمات اعضای هیئت علمی در مواجهه با کرونا در نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی

نشست هیئت رئیسه دانشکده پزشکی با بازنگری ساختار گروه های آموزشی و بررسی اسامی نامزدهای بیست و یکمین جشنواره ابن سینا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، جلسه هیئت‌رئیسه دانشکده پزشکی روز شنبه ششم دی‌ماه در سالن دانشکده برگزار شد، در ابتدای جلسه و پیش از دستور دکتر لباف معاون آموزش تخصصی و فوق تخصصی، درخواست معاونت بین‌الملل دانشگاه در خصوص درخواست دستیاران بالینی، غیر ایرانی به‌ویژه اتباع عراقی و پاکستانی که در دانشکده پزشکی تحصیل می‌کنند، مبنی بر تغییر در عنوان مدرک از تخصص به فوق‌لیسانس را مطرح کرد.

وی افزود: طبق این درخواست در کشورهای ذکرشده، عنوان فوق‌لیسانس به‌جای تخصص، برای تائید دوره قابل‌پذیرش است و این دستیاران درخواست دارند که عنوان مدرکی که از دانشکده دریافت می‌کنند معادل فوق‌لیسانس باشد.

پس از طرح موضوع و بحث و بررسی، دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی اظهار داشت: طبق قاعده ارزیابی، پذیرش، مایید مدرک تحصیلی و معادل‌سازی آن، مربوط به سازمان آموزش عالی همان کشور است، با این وجود و پیش از هرگونه اظهارنظر، باید این درخواست در شورای آموزشی دانشگاه مطرح، سیستم آموزشی کشور دستیارانی این درخواست را داشتند بررسی و نحوه مواجهه وزارت بهداشت به‌عنوان یک نهاد مرجع بالادستی و مرجع با درخواست‌های مشابه، موردبررسی قرارگیرد و سپس نظر نهایی اعلام شود.

در ادامه و بیان دستور اصلی جلسه، دکتر علی لباف به موضوع ساختار جامع گروه‌های آموزشی بالینی پزشکی پرداخت و گفت: یک شیوه نامه  واحد و مدون در این خصوص در کشور وجود ندارد و بسیار محدود در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعداد کمی از دانشگاه‌ها تعریف شده بود.

وی ادامه داد: در تدوین ساختار جامع گروه‌های آموزشی بالینی پزشکی، گروه‌های پزشکی بالینی دانشکده پزشکی متشکل از اعضای هیئت‌علمی در یک رشته از تخصص‌های پزشکی بالینی دایر در دانشکده هستند که شرایط این گروه‌ها با توجه به گستره خدمات بالینی که به جامعه ارائه می‌کنند، از همدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: ساختار گروه‌ها، علاوه بر انجام وظایف آموزشی و پژوهشی لازم است با خدمات درمانی که گروه‌های ارائه می‌کنند نیز متناسب باشد.

دکتر لباف تصریح کرد: این ساختار جدید بر چهار ماده و اصل استوار است که در ذیل هر یک این ماده‌ها نحوه انتصاب، وظایف و اختیارات باز تعریف شده است.

وی افزود: ماده یک مربوط به مدیر گروه است که به پیشنهاد رئیس دانشکده و از میان اعضای هیئت‌علمی با مایید و حکم رئیس دانشگاه منصوب می‌شود، در ماده دوم عنوان معاون گروه مطرح شده است که بنا بر تعداد اعضای هیئت‌علمی، هر گروه می‌تواند یک یا دو معاون داشته باشد، فردی که جانشین مدیر گروه در غیاب او است.

دکتر لباف گفت: ماده سوم مربوط به مسئولان امور آموزشی، پژوهشی، بین‌الملل و درمانی گروه است و در ماده چهار عنوان رئیس بخش که به پیشنهاد رییس بیمارستان و توسط رئیس دانشکده انتخاب می‌شود، پرداخته شده است.

پس از طرح موضوع، اعضای هیئت‌رئیسه به بحث پرداخته و نظرات خود را بیان کردند.

در ادامه جلسه هیئت‌رئیسه دکتر رؤیا ستار زاده معاون امور هیئت‌علمی دانشکده پزشکی، به بررسی کاندیداهای بیست و یکمین جشنواره ابن‌سینا بر اساس پیشنهاد گروه‌ها طبق ارزشیابی‌های کمی و کیفی صورت گرفته و بررسی عملکرد اعضای هیئت‌علمی توسط معاونت امور هیئت‌علمی پرداخت و در نهایت کارنامه اعضای واجد شرایط از گروه‌های آموزشی بالینی و پایه (بر اساس نمره و معدل ارزشیابی در چند سال اخیر) مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشکده پزشکی در روند بررسی اسامی نامزدهای جشنواره گفت: با توجه به پاندمی کرونا وحضور فداکارانه اعضای هیئت‌علمی برای کنترل و درمان بیماری در بیمارستان‌ها، به آن دسته از اعضای هیئت‌علمی که به‌صورت ویژه‌تر در این کارزار حضور داشتند، برای بخش خدمات ویژه و اخلاق حرفه‌ای نگاه ویژه‌تری شد.

در پایان اسامی نامزدها در بخش آموزش برای دریافت جایزه توسعه آموزش پزشکی، جایزه پیشکسوت آموزشی، جایزه معلم برتر (حکیم جرجانی)، پژوهشگر برگزیده، دربخش ارائه خدمات ویژه در سایر حوزه‌های فعالیت دانشگاهی برای ارسال به دانشگاه و داوری نهایی توسط هیئت‌داوران جشنواره آماده شود.

 

 

  • گروه خبری : دانشکده پزشکی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 167741
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *