آموزش نحوه نوشتن درست «لید خبر» در کارگاه خبرنویسی و نقد خبر ویژه رابطین روابط عمومی دانشگاه
در کارگاه آموزشی خبرنویسی و نقد خبر ویژه رابطین روابط عمومی دانشگاه نحوه نوشتن درست «لید خبر» آموزش داده شد.
گالری عکس
در این کارگاه آموزشی که روز دوشنبه 5 آذر 97 در سالن شورای معاونت اجتماعی فرهنگی دانشگاه در ساختمان شفا برگزار شد، مهدی گلپایگانی، سردبیر واحد خبری روابط عمومی با مروری بر مباحث خبرنویسی، در مورد نوشتن لید خبر به رابطین آموزش داد.
سردبیر واحد خبری روابط عمومی دانشگاه، در بخش اول با توضیح ارزشهای خبری شگفتی، تازگی، مجاورت، شهرت، دربرگیری، فراوانی و برخورد و همچنین شش عنصر خبری که کی، کجا، چگونه، چرا و چه، به خبرهای رویدادمحور و دیدگاه محور اشاره کرد.
وی در ادامه با بیان مشخصات فنی و ساختار لید خبر و تأکید بر اینکه اولین کلمات خبر، سلاح ضربتی خبرنگار است گفت: در خبرنویسی باید با قرار دادن مهمترین، پرهیجانترین و گیراترین قسمت خبر در ابتدای آن بر بیاعتنایی خواننده غلبه کرد و او را مجذوب ساخت.
سردبیر بخش اخبار سایت دانشگاه افزود: لید وسیلهای است که اشتهای خواننده را که پس از دیدن تیتر میخواهد بیشتر بداند بیشازپیش به خواندن ادامه خبر ترغیب میکند.
در بخش پایانی این جلسه یک خبر از دانشکدهها نقد و بررسی شد.
توضیح اینکه روابط عمومی دانشگاه برای توانمندسازی کارکنان روابط عمومی ستاد و واحدها در چند نوبت کارگاههای آموزشی تشریفات، عکاسی، تدوین فیلم و خبرنویسی را برگزار کرده است.
خبر: مقدم
عکس: نگار دیوبندی
ارسال به دوستان