تولید نخستین پادکست، بر اساس کتاب مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه
دکتر ترابی: دانشگاه باید در راستای مسئولیت اجتماعی، منابع علمی را متناسب با نیاز جامعه عرضه تا به روند سلامت مردم کمک کند
دکتر ترابی در خصوص برنامههای روابط عمومی گفت: خرسندیم که در مجموعهی روابط عمومی دانشگاه، با اجرای برنامههای جدید، بتوانیم بهعنوان رسانه علمی در تراز جهانی حرکت کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ترابی با بیان اینکه یکی از این برنامهها که بهصورت جدی از گذشته پیگیری شده، بحث تولید پادکست است؛ در ادامه گفت: پادکست یا فایل صوتی متون علمی و تحقیقاتی تولیدشده در دانشگاه، یکی از اقلام، دیجیتال اطلاعرسانی است که مخاطبان بسیاری بهخصوص در نسل جوان دارد که این فرصت را به آنها میدهد تا در زمانهای مختلف حتی در حین رانندگی بتوانند از مطالب علمی استفاده کنند.
وی گفت: نخستین مرحله پادکستها بر اساس کتاب مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید در دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحیشده که طلیعه و آغاز این نهضت در دانشگاه است. برنامههایی در نظر داریم که انشاءالله با کمک همکاران روابط عمومی در واحدهای مختلف بتوانیم پادکستها را متناسب با تخصصها و رشتههای متعدد و مختلف دانشگاه توسعه دهیم و حتی پادکستها را به زبانهای دیگری نیز تولید کنیم؛ زیرا دانشگاه در عرصه بینالملل بهسرعت در حال پیشرفت است. علاوه بر این ما برنامه تولید و راهاندازی رسانه سینا را در دانشگاه مدنظر داریم که ان شاءالله بهزودی بتوانیم برنامههای اینترنتی یعنی شبکه اینترنتی خاص دانشگاه را داشته باشیم که بتواند در روز چند ساعت برنامه زنده تولید کند.
مدیر روابط عمومی در ادامه تاکید کرد: به دلیل اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیش از هزار و 800 هیئتعلمی و قریب به 12 هزار دانشجو و همچنین کارکنانی که در تراز ملی و بینالمللی فعالیت دارند؛ دارای دستاوردها و محتوای ویژهای در راستای مسئولیت اجتماعی است باید بتواند منابع علمی را متناسب با نیاز جامعه عرضه کند تا به روند سلامت مردم کمک کند. بنابراین در حوزه توسعه شبکه نیز فعالیت داریم و از تمامی همکاران در سطح دانشگاه خواهشمندیم که به این حوزه وارد شوند و کمک کنند تا بتوانیم از زیرساختهای اپلیکیشنهای اینترنتی در کشور استفاده یا با اپراتورها مشارکت داشته باشیم.
وی در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم این رسانه را به عنوان رسانهای که در سطح بینالمللی میتواند مطالب مختلف علمی و اجتماعی در حوزه سلامت تولید کند، گسترش دهیم. همچنین توسعه استفاده از فضای مجازی و وبسایتها بر اساس مدل برند آفرینی در دانشگاه بخش دیگری از برنامه های ما شمرده می شود که امیدواریم به زودی مدل توسعه سامانه وب دانشکدهها و بیمارستانها تولید و ارایه شود تا بتوانیم از هماهنگی و یکپارچگی در سطح دانشگاه بهرهمند شویم. همچنین در نظر داریم اپلیکیشنهای تلفنهمراه را که بتواند مجموعه خدمات مجازی دانشگاه را برای تمامی همکاران و مخاطبان مان در سطح جامعه قابل دسترس باشد را تولید کنیم.
سپس بیان کرد: روابط عمومی برنامههای متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها دیجیتال برندینگ است که پادکست هم یکی از اجزای این برنامه است. امیدوارم که با بازخوردی که از همهی مخاطبان عزیز خواهیم داشت و یاری آن ها بتوانیم هر روز بهتر از گذشته دستاوردهای دانشگاه را به تصویر بکشیم و مدیریت تصویر مناسب برای دانشگاه داشته باشیم و کمک کنیم که ارزشهای دانشگاه درقالب شهرتی که در شآن آن است به جامعه در سطح ملی و بینالمللی معرفی شود و مانند گذشته شاهد درخشش در تمامی واحدهای دانشگاه باشیم.
خبرنگار: زهرا حری- محبوبه نوروزی
نظر دهید