بررسی درس آموخته های مدیریت مصدومان چهار شنبه سوری در جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی

در اولین جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای بیمارستان فارابی در سال 98 گزارشی از مدیریت مصدومین حوادث چهارشنبه سوری سال 97 ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، جلسه کمیته مدیریت خطر حوادث و بلایای این مرکز روز دوشنبه 26 فروردین 1398برگزارشد. 
علی اکبر عسگری، دبیر کمیته ابتدا شاخص های مدیریت حوادث و بلایا در سال 97 را ارائه کرد و برنامه های پیشنهادی برای سال 98 را اعلام کرد. به منظور مدیریت منابع قرار شد این برنامه ها اولویت بندی و بر اساس ضرورت اجراشود. همچنین اهدافی که به علت کمبود بودجه در سال 97 محقق نشده اند پیگیری شود.
سپس گزارشی از فعالیت های واحد مدریت بحران در ماه گذشته ارائه شد. اصلاح درختان خطرساز، بازدید از انبارها، بازدید از روشنایی محوطه و اصلاح آن، ساماندهی راه های خروج اضطراری، تهیه و نصب تابلوهای ترافیکی در محوطه با همکاری شهرداری منطقه، سرکشی به راه آب ها و پاکسازی آنها و جمع آوری کمک های مردمی بیمارستان برای سیل زدگان کشور برخی از این فعالیت ها بود.
در ادامه جلسه فیلم تهیه شده از مدیریت مصدومان چهارشنبه آخر سال 97 نمایش داده شد و نقاط قوت و ضعف عملکرد بررسی شد. مهندس عسگری نیز گزارشی تحلیلی از آمار مراجعات ارائه کرد و گفت: از 15اسفند 97 تا 15فروردین 1398 236 نفر با مصدومیت ناشی از مواد محترقه به اورژانس فارابی مراجعه کرده اند که بیشترین مراجعه در 29 اسفند ماه یعنی شب چهارشنبه سوری بوده است. از این تعداد 50 نفر عمل جراحی شده اند.
وی با مقایسه آمار مراجعین چهار شنبه سوری در 5 سال گذشته گفت: امسال ما کمترین مراجعه را داشتیم.
دبیر کمیته بحران بیمارستان فارابی در پایان سخنانش درس آموخته های این شب را برشمرد.  
 
خبر و عکس: امیدوار
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي