دکتر کریمی: هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، فرصتی برای ارتقاء تعاملات در سطوح بین‌المللی است

دکتر عباسعلی کریمی، رئیس دانشگاه شرکت 130 مهمان خارجی از 43 کشور جهان در هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت را علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و غیرمنصفانه علیه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل مثبت ارزیابی کرد.

 
 
وی سخنان خود را با خیرمقدم به دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با وجود مشغله‌های فراوان در این مراسم حضور یافته‌اند، آغاز کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور با قدمت 170 سال، از زمان تأسیس مدرسه دارالفنون تاکنون، افتخار میزبانی از هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت به عنوان رویدادی کاملاً دانشگاهی را دارد.
وی با اشاره به حضور نمایندگان دانشگاه‌ها، مراکز علمی و سران مجمع از 43 کشور جهان در این نشست، تصریح کرد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و غیرمنصفانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده امروز حضور 130 مهمان خارجی را به فال نیک می‌گیریم؛ با وجود اینکه می‌دانیم شرکت بخشی از مدعوین بین‌المللی تحت تأثیر این رویکرد بوده است.
دکتر کریمی در ادامه به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و گفت: این مجموعه با برخورداری از 11 دانشکده، نزدیک به 13 هزار دانشجو دارد که حدود 7 درصد آنها را دانشجویان بین‌المللی از 45 کشور جهان تشکیل می‌دهند.
رئیس دانشگاه مجموع اعضای هیئت‌علمی دانشگاه را یک هزار و 800 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: نزدیک به 2 هزار و 500 رزیدنت در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه به فعالیت آموزشی مشغول هستند.
وی به ظرفیت‌های موجود در حوزه تحقیقات نیز اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با 105 مرکز تحقیقاتی در فیلدهای مختلف بهداشت و درمان منطقه‌ای و بین‌المللی فعالیت می‌کند.
دکتر کریمی با بیان اینکه در حوزه خدمات درمانی، این مجموعه با 5 هزار تخت فعال، سالانه بالغ بر 3 میلیون و 800 هزار ویزیت سرپایی و 300 هزار مورد بستری بیماران را انجام می‌دهد، گفت: همچنین 250 هزار عمل جراحی و هزار پیوند ارگان‌های مختلف بدن چون قلب، کبد، کلیه، ریه و مغز و استخوان در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه افزود: 330 مرکز بهداشتی، مرکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت دانشگاه حدود 3 میلیون نفر از مردم جنوب تهران را تحت پوشش خدمات بهداشتی و  درمانی خود قرار داده‌اند.
وی در ادامه با ابراز خوشحالی از میزبانی هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت به عنوان رویدادی بین‌المللی، اظهار امیدواری کرد که با این سطح از همکاری‌های شکل گرفته میان دانشگاه‌های حاضر، توسعه تعاملات و ارتباطات بین‌المللی بیش از پیش محقق شود.
دکتر کریمی در پایان از زحمات و تلاش‌های 18 ماه گذشته دکتر جعفریان، رئیس بین‌المللی مجمع جهانی سلامت و نماینده تام‌الاختیار دانشگاه در این مجمع و دکتر تکیان، دبیر هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت قدردانی کرد و یادآور شد: همچنین از حمایت‌های دکتر مظفری، رئیس سازمان منطقه آزاد کیش برای برپایی این گردهمایی تشکر می‌کنم.

خبرنگار: مهناز وحیدی
عکاس: جمشید ربیعی، وحید مزاجردی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی