• تاریخ انتشار : 1398/08/12 - 08:25
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1638
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

برگزاری جلسه هیات رئیسه دانشکده پیراپزشکی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

در جلسه هیات رئیسه دانشکده پیراپزشکی حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی فرهنگ را در درون روابط و فعالیت ها نه چیز جدا از آن دانست.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی، جلسه هیات رئیسه این دانشکده با حضور حجت‌الاسلام و المسلیمن قریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر وحید چنگیزی رئیس دانشکده، دکتر سید محمدهادی موسوی مشاور ریاست و مدیر دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، دکتر فریبا نباتچیان معاون آموزشی، دکتر مرجان قاضی سعیدی معاون پژوهشی، دکتر ناهید عین الهی مشاور اجرایی، دکتر یوسف عرفانی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر بهرام نیک منش معاون بین‌الملل، دکتر لیلا شاهمرادی مسئول دانشجویان شاهد و ایثارگر، دکتر آزاده امیدخدا مسئول توانمندسازی و اکرم مولایی زاده رابط دفتر نهاد مقام معظم رهبری شنبه 11 آبان 98 در سالن اجتماعات برگزار شد.
معرفی ظرفیت های دانشکده پیراپزشکی
در ابتدا دکتر چنگیزی ضمن خوشامدگویی به معرفی دانشکده و پتانسیل‌های آن پرداخت و گفت: در این دانشکده 7 گروه آموزشی شامل علوم آزمایشگاهی، رادیولوژی و رادیوتراپی، اتاق عمل، هوشبری، کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی، مدیریت اطلاعات سلامت و هماتولوژی وجود دارد که در 13 رشته در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی دانشجو می‌پذیریم. همچنین 30 عضو هیات علمی، 100 کارمند و بیش از 700 دانشجو در این دانشکده حضور دارند. در حوزه بین‌الملل نیز بیش از 20 دانشجو از کشورهای مختلف مشغول به تحصیل هستند که ازنظر تعداد و رشد کمی رتبه خوبی را در دانشگاه دارا هستیم.
رئیس دانشکده در خصوص برنامه چهارساله گفت: در برنامه استراتژیک دانشکده سعی کردیم به مسائل زیربنایی بپردازیم تا بتوانیم افق روشنی را برای دانشکده ترسیم کنیم. با توجه به تغییر رویکرد دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، سال گذشته مرکز رشد فناوری سلامت را افتتاح کردیم و در این‌یک سال کارنامه خوبی از اقدامات انجام‌شده ارائه دادیم، از آن جمله می‌توان به تأسیس شرکت دانش‌بنیان که 50% سهامداران آن دانشجویان هستند و آماده‌سازی سه محصول از پایان‌نامه دانشجویان برای عرضه در بازار اشاره کرد.
وی افزود: دانشکده پیراپزشکی اولین دانشکده در راه‌اندازی مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه بود که علاوه بر برگزاری آزمون‌های دانشکده به‌صورت الکترونیک، به سایر دانشکده‌ها و واحدها بدون دریافت هزینه خدمات ارائه می‌دهد. همچنین اولین دانشکده در راه‌اندازی میز خدمت دانشگاه هستیم، علاوه بر انجام امور دانشکده در این سامانه به سایر واحدهای دانشگاه به‌منظور راه‌اندازی میز خدمت مشاوره می‌دهیم. در دانشکده رویکرد جدید آموزشی را با اجرای روش‌های نوین تدریس به کار گرفته‌ایم، به‌طوری‌که در سال اول 40% از اساتید در این امر مشارکت داشته‌اند و در نظرسنجی صورت گرفته 90% رضایت دانشجویان از روش‌های نوین وجود داشت.


مشکل فضای فیزیکی درد مزمن دانشکده پیراپزشکی
دکتر چنگیزی اظهار داشت: در دانشکده باوجود کمبود فضای فیزیکی که وجود دارد نیازهای برون‌سازمانی را نیز پاسخگو هستیم. بر اساس درخواست سازمان اورژانس کشور از مهرماه سال جاری دانشجویان را برای تحصیل در رشته فوریت‌های پزشکی پذیرش کردیم. همچنین این دانشکده مأموریت طراحی مدل دانشگاه نسل سوم را بر عهده دارد. بدین منظور نیز جلسات متعددی با حضور متخصصان از دانشکده، دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها برگزارشده است و این طراحی مدل در ابعاد مختلف آموزش، پژوهش و فرهنگی صورت خواهد گرفت. دانشکده در سال گذشته 87% رشد درآمد اختصاصی داشته است که این امر پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود. حدود دو سال است که به‌صورت مستمر هر هفته کارگاه‌های آموزشی درزمینهٔ های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اداری برگزار می‌شود. در حوزه دانشجویی دانشکده پیراپزشکی بیشترین تعداد تشکل و کانون‌های دانشجویی رادار است. شورای فرهنگی دانشکده به‌صورت منظم برگزار می‌شود. مشکلات فضای فیزیکی بسیار بوده و کلاس‌های درس مناسبی نداریم، البته این درد مزمنی است که سال‌هاست گریبان گیر دانشکده است. باوجود محدودیت‌های موجود ما کار انجام می‌دهیم و آن را خوب انجام می‌دهیم.
دکتر قاضی سعیدی در خصوص طراحی مدل دانشگاه نسل سوم گفت: در طراحی این مدل موضوع فرهنگی بسیار حساس است و لازم است به‌درستی نقش دانشجویان را ترسیم کنیم. نقش دانشجو در این حوزه با بسترهای مناسبی باید در نظر گرفته شود.
دکتر عین الهی نیز بر محدودیت‌های فضا و رفع آن تأکید کرد.
دکتر عرفانی اظهار داشت: در دانشکده رشته‌های متنوعی وجود دارد که این هم مزیت محسوب می‌شود و هم مشکلاتی را ایجاد می‌کند. تعداد تشکل‌های دانشجویی دانشکده زیاد است و دانشجویان فعالی داریم. محدودیت فضا در بحث تشکل‌های دانشجویی نیز مسئله‌ساز است. همچنین تعدد ساختمان‌های دانشکده و رفت‌وآمد دانشجویان بین ساختمان‌ها هم از دیگر مشکلات دانشکده است.
دکتر نیک منش یکی از اهداف معاونت بین‌الملل را انتقال فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به دانشجویان دانست و بر همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد.
دکتر شاهمرادی نیز ضمن ارائه آمار از تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشکده خواستار رفع مشکلات این دانشجویان شد.
دکتر امیدخدا نیز برگزاری دورهمی اساتید با دانشجویان و ایجاد ارتباط بهتر با آن‌ها را مؤثر دانست.
دکتر موسوی گفت: دانشکده پیراپزشکی، دانشکده خوبی است اما مظلوم واقع‌شده است. در این دانشکده مشکلات اساسی درزمینهٔ فضای فیزیکی وجود دارد که دانشگاه به دنبال برطرف کردن آن‌ها است. وظیفه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در قبال این دانشکده نسبت به سایر دانشکده‌ها سنگین‌تر است.

جریان داشتنن فرهنگ در فعالیت ها و روابط
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی گفت: ما پیروان پیامبری هستیم که در سختی‌ها کار می‌کرد و ترویج اسلام را از بدترین منطقه آغاز کرد. هانتینگتون نظریه‌پرداز آمریکایی ۷ تمدن را در جهان شناخته‌شده می‌داند که از بین آن‌ها ۵ تمدن خاموش است و ۲ تمدن اسلام و غرب فعال است و تمدن اسلام همچون آتش‌فشان است. شما پیروان چنین پیامبر و دینی هستید و هر کاری انجام می‌دهید بی‌پاسخ نخواهد ماند. در طراحی مدل دانشگاه نسل سوم توجه به هویت اصیل بسیار مهم است. ما در کشورمان بسیاری از پایه‌های تمدن بزرگ ازجمله وسعت جغرافیایی، منابع و معادن و قدرت بزرگ منطقه راداریم.
وی افزود: یکی از اشتباهات ما جدا کردن بحث فرهنگ از آموزش و پژوهش است. فرهنگ در فعالیت و روابط ما جریان دارد. استاد در کلاس درس و هنگام تدریس با نوع ارتباط خود منتقل‌کننده فرهنگ است و این‌ها از هم جدا نیستند. مسئله فرهنگ نه در حاشیه بلکه در متن فعالیت‌های ما قرار دارد. مقام معظم رهبری می‌فرماید: فرهنگ مثل اکسیژن هوا می‌ماند. ما در دفتر نهاد مقام معظم رهبری در بحث توانمندسازی و آموزش اساتید برای برقراری ارتباط و مشاوره با دانشجویان کمک خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری نیز بر ادامه روند فعالیت‌های دانشکده تأکید کرد و گفت: لازم است اساتید در مباحث مختلف آموزش‌دیده و بتوانند نقش‌آفرین باشند. هرچه روابط بین استاد و دانشجو بهتر باشد موفق‌تر خواهیم بود.
در پایان از مرکز رشد فناوری سلامت، کافه سلامت، مرکز آزمون الکترونیک و میز خدمت بازدید صورت گرفت.
عکس و خبر: الهام حق شناس

  • گروه خبری : دانشکده علوم پیراپزشکی,گروه خبری RSS
  • کد خبر : 93954
کلمات کلیدی
الهام  حق شناس
تهیه کننده

الهام حق شناس