محتوای خبری بیمارستان بهارلو

با تلاش کادر درمانی مرکز آموزشی درمانی بهارلو زوج 90 ساله، کرونا را شکست دادند

زوج 90 ساله ای که حدود یک هفته پیش با تشخیص کرونا در بیمارستان بهارلو بستری شده بودند امروز با بهبودی کامل و حال عمومی خوب مرخص شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان بهارلو، صبح روز پنجشنبه 6 آذر 99، خبر ترخیص پدر 91 ساله یک خانواده و همسرش از بخش بستری بیماران مبتلا به کووید 19، بهانه ای شد برای قدردانی از پزشکی که به مدت 9 ماه باوجوداینکه در رشته تخصصی خود مشغول به فعالیت است، مسئولیت ویزیت بیماران مبتلا به کووید 19 را نیز عهده دار شده است. 

در همین رابطه با دکتر احسان سخاوتی مقدم، متخصص قلب و عروق که از ابتدای بحران پاندمی کرونا، بیماران مبتلا به کووید19 را ویزیت می کند مصاحبه ای انجام دادیم. 

با سلام دکتر سخاوتی مقدم هستم. متخصص قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران.
بنده از ابتدای شروع بحران کرونا یعنی از ابتدای اسفند 98 در بیمارستان ضیائیان ویزیت بیماران مبتلا به کرونا را شروع کردم و تقریباً دو سه ماه عهده دار ویزیت بخش ها، اورژانس و تریاژ بیماران کرونا یی بودم. اواسط اردیبهشت ماه که بیمارستان ها رو به خلوتی رفت مشغول کار تخصصی خود بودم تا تیر ماه که پیک دوم کرونا شروع شد. 
با شروع پیک دوم به بیمارستان بهارلو آمدم و مسئولیت ویزیت بیماران در بخش های بستری بیماران کرونا را به عهده گرفتم و از آن زمان به صورت شبانه روزی مشغول ویزیت این بیماران بودم.
تا امروز خوشبختانه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کرونا که بعضی از آنها بسیار بدحال هم بودند با درمان های دارویی و مراقبت های موثر ، بهبود و با سلامت ترخیص شدند.
یک نمونه از این بیماران آقای 91 ساله ای بود که حدود یک هفته پیش با حال بد و درگیری ریوی شدید به همراه همسر 86 ساله خود در بخش بیماران مبتلا به کرونای بیمارستان بهارلو بستری شدند که علی رغم سن بالای این عزیزان و درگیری شدید ریه که در ابتدای مراجعه به بیمارستان داشتند ظرف دیروز و امروز هر دو با حال خوب و بهبود کامل مرخص شدند.
عرض اصلی بنده این است که خانواده ها و مردم نگران بستری شدن عزیزانشان در بیمارستان نباشند. درحال حاضر بیمارستانها به خاطر ورود زیاد بیمار فقط بیمارانی را بستری می کنند که اندیکاسیون بستری داشته باشند و به هیچ وجه مراجعه کنندگان به اورژانس و تریاژ بدون علت خاص در بیمارستان بستری نمی شوند.
متاسفانه این تصور وجود دارد که داروهایی با عوارض بالا و اثربخشی کم به بیماران داده می شود اما تجربه کار شبانه روزی من در این 9 ماه نشان داده که بیش از 95 درصد بیماران با دریافت درمان های دارویی و حمایت تنفسی بهبود پیدا کرده اند. 
ان شاءالله با صبوری و رعایت شيوه نامه های بهداشتی به زودی این ویروس ریشه کن شده و به آرامش خواهیم رسید.

 

فهیمه  نجاری
تهیه کننده:

فهیمه نجاری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *