صیانت از حقوق شهروندی در بیمارستان بهارلو
برگزاری کمیته بهبود کیفیت و تحول اداری در بیمارستان بهارلو
صیانت از حقوق شهروندی، دستور جلسه کمیته بهبود کیفیت این هفته بیمارستان بهارلو بود.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان بهارلو، با توجه به نامه ارسالی از دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، در خصوص اجرای شاخصهای طرح صیانت از حقوق شهروندی، 20 شاخص مربوطه مطرح و اقدامات صورت گرفته یا لازم در راستای این طرح مصوب، مسئول اجرای این طرح مشخص و مقررشد ابلاغ وی زده شود.
شاخصهایی که در بیمارستانها برای صیانت از حقوق شهروندی ارزیابی میشوند:1 – آیا برنامهای برای اطلاعرسانی و اجرای طرح صیانت از حقوق شهروندی تدوینشده است .(مستند)،2 – برای راهنمایی مراجعان از چه مکانیسمهایی استفادهشده است.3 – معرفی کارشناسان و فرآیند ذیربط. (استند-بنر)4 – اطلاعرسانی در خصوص واحد رسیدگی به شکایات بیمارستان و دفتر رسیدگی به شکایات دانشگاه و معاونت درمان دانشگاه.5 – جایگاه واحد رسیدگی به شکایات ازلحاظ دسترسی اربابرجوع.6 – برای آموزش اخلاق حرفهای کارکنان چه برنامهای تدوینشده است.(مستند)7 – صندوق انتقادات – پیشنهادها متناسب با نیاز واحد. (مستند)8 – بررسی کیفیت نوبتدهی حضوری و غیرحضوری درمانگاهها.9 – آیا سالن انتظار بیمارستان ازلحاظ روشنایی ، تهویه ،نظافت و سایر امکانات مناسب است.10 – برای آموزش بیماران و همراهان بیمار چه تدبیری اندیشیده شده است .(مستند)11 – چه برنامهای برای تشویق کارکنان دلسوز،وظیفهشناس و خوشبرخورد ،دارند.(مستند)12 - بررسی آشپزخانه و سالن غذاخوری ازلحاظ رعایت بهداشت محیط.
13 –در نمازخانه ازلحاظ نظافت،روشنایی ،فضا،فرش،مهر،سنگ تیمم،چادر،کتب دینی پیشبینیهای لازم شده است ؟
14 – بررسی وضعیت سایت واحد.15 – استفاده همکاران از روپوش و اتیکت است.16 – دسترسی مراجعان به آب آشامیدنی متناسب با جمعیت مراجعهکننده.17 – دستشوییها ازلحاظ تعداد ، نظافت ، تهویه و تفکیک جنسیتی.
18 – آیا برای معلولان در تردد بین واحدها و در دستشوییها تدبیری اندیشیده شده است(مستند)19 – آیا مسئولان بیمارستان (رئیس،مدیر و مترون) برنامهای برای ملاقات عمومی دارند.20 –آیا مسئولان بیمارستان طرح ابتکاری برای تکریم اربابرجوع (خارج از موارد فوق) اجرا کردهاند؟
شاخصهایی که در بیمارستانها برای صیانت از حقوق شهروندی ارزیابی میشوند:1 – آیا برنامهای برای اطلاعرسانی و اجرای طرح صیانت از حقوق شهروندی تدوینشده است .(مستند)،2 – برای راهنمایی مراجعان از چه مکانیسمهایی استفادهشده است.3 – معرفی کارشناسان و فرآیند ذیربط. (استند-بنر)4 – اطلاعرسانی در خصوص واحد رسیدگی به شکایات بیمارستان و دفتر رسیدگی به شکایات دانشگاه و معاونت درمان دانشگاه.5 – جایگاه واحد رسیدگی به شکایات ازلحاظ دسترسی اربابرجوع.6 – برای آموزش اخلاق حرفهای کارکنان چه برنامهای تدوینشده است.(مستند)7 – صندوق انتقادات – پیشنهادها متناسب با نیاز واحد. (مستند)8 – بررسی کیفیت نوبتدهی حضوری و غیرحضوری درمانگاهها.9 – آیا سالن انتظار بیمارستان ازلحاظ روشنایی ، تهویه ،نظافت و سایر امکانات مناسب است.10 – برای آموزش بیماران و همراهان بیمار چه تدبیری اندیشیده شده است .(مستند)11 – چه برنامهای برای تشویق کارکنان دلسوز،وظیفهشناس و خوشبرخورد ،دارند.(مستند)12 - بررسی آشپزخانه و سالن غذاخوری ازلحاظ رعایت بهداشت محیط.
13 –در نمازخانه ازلحاظ نظافت،روشنایی ،فضا،فرش،مهر،سنگ تیمم،چادر،کتب دینی پیشبینیهای لازم شده است ؟
14 – بررسی وضعیت سایت واحد.15 – استفاده همکاران از روپوش و اتیکت است.16 – دسترسی مراجعان به آب آشامیدنی متناسب با جمعیت مراجعهکننده.17 – دستشوییها ازلحاظ تعداد ، نظافت ، تهویه و تفکیک جنسیتی.
18 – آیا برای معلولان در تردد بین واحدها و در دستشوییها تدبیری اندیشیده شده است(مستند)19 – آیا مسئولان بیمارستان (رئیس،مدیر و مترون) برنامهای برای ملاقات عمومی دارند.20 –آیا مسئولان بیمارستان طرح ابتکاری برای تکریم اربابرجوع (خارج از موارد فوق) اجرا کردهاند؟
ارسال به دوستان