محتوای خبری بیمارستان بهارلو

برگزاری کنفرانس مشترک بین گروهی با موضوع آنمی در بارداری در مرکز آموزشی درمانی بهارلو

کنفرانس مشترک بین گروهی با موضوع آنمی در بارداری در بیمارستان بهارلو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان بهارلو، روز سه شنبه 25 شهریور ماه ۹۹ در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد.
در این کنفرانس که با حضور جمعی از اعضا هیئت علمی، اساتید، متخصصان و فراگیران رشته پزشکی برگزار شد، دکتر فرزانه واشقانی  متخصص زنان و زایمان به تشریح آنمی در بارداری پرداخت.                          
در این جلسه دکتر واشقانی با بیان این که فقر آهن در بارداری می‌تواند با احساس ضعف و خستگی همراه باشد گفت: شناختن فاکتورهای خطر کم خونی، علائم و عوارض کمبود آهن در بارداری می‌تواند در پیشگیری از آن موثر باشد.
متخصص زنان بیمارستان ادامه داد: بدن از آهن برای ساخت هموگلوبین استفاده می‌کند. هموگلوبین نوعی پروتئین در سلول‌های قرمز خونی می‌باشد که اکسیژن را به سایر بافت‌ها حمل می‌کند. در طول بارداری در مقایسه با دوران قبل از بارداری، بدن شما به مقدار دو برابر آهن نیاز خواهد داشت. بدن به این مقدار آهن در دوران بارداری نیاز دارد تا خون بیشتری را برای اکسیژن رسانی به بدن جنین فراهم کند.  
وی افزود: اگر ذخایر آهن شما به اندازه کافی نباشد یا اگر آهن کافی در دوران بارداری دریافت نکنید در آن صورت به کم خونی ناشی از فقر آهن در بارداری دچار خواهید شد.
در پایان کنفرانس، دکتر واشقانی به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.

 

فهیمه  نجاری
تهیه کننده:

فهیمه نجاری

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *