محتوای خبری بیمارستان بهارلو

سخنرانی متخصص کودکان بیمارستان بهارلو در نهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی

دکتر اصغر قربانی، متخصص کودکان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی در خصوص تامین تسهیلات ادای فریضه نماز در بیمارستان بهارلو سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان بهارلو، نهمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی با موضوع و محوریت قرآن و عترت، مدار تحول معنوی در جامعه پزشکی، روز پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ با حضور مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای نظام سلامت، قاریان ممتاز جامعه پزشکی و سخنرانی کارشناسان برجسته قرآنی و با شرکت میهمانانی از دانشگاه های علوم پزشکی سرار کشور در سالن آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
دکتر قربانی سخنرانی خود را با موضوع نماز، مهمترین عامل تحول دینی جامعه پزشکی، ارائه داد. 
این عضو هیئت علمی در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیه 41 سوره حج (الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوة – کسانی که وقتی به آنها در زمین قدرت و حکومت دادیم نماز را اقامه می کنند) گفت: خداوند این آیه را در اوصاف مومنین و صالحین، زمانی که به مکنت و قدرت و حکومت می رسند نازل فرموده است و اگر به مضمون آن دقیق نگاه کنیم به خواندن نماز اشاره نمی کند بلکه مفهوم اقامه نماز (برپا داشتن) در آن گنجانده شده است؛ یعنی مومنین و صالحین باید زمینه و تسهیلات لازم برای ادای فریضه نماز را از نظر علم و آگاهی، نیروی فکری و جسمی، ادوات و وسایل و امکانات لازم را فراهم کنند.
دکتر قربانی صحبت های خود را اینگونه ادامه داد: شاید بتوان گفت یکی از مصادیق اقامه نماز برای جامعه پزشکی اعم از پزشک و پرستار و غیره این باشد که در کنار کارهای معمول پزشکی و پرستاری و کارهای دیگر، بیماران و همراهان آنها و پرسنل را تشویق به اقامه نماز کنند و تسهیلات لازم را در حد امکان برای ادای فریضه نماز و عبادات آنها فراهم کنند.
سخنران همایش با طرح این سوال که راهکارهای به جا آوردن فرایض دینی و عبادات برای بیماران بستری در بیمارستان چیست؟ به اقداماتی که در بیمارستان بهارلو برای تسهیل ادای نماز  صورت گرفته، اشاره کرد و با معرفی آنها به حاضران سخنان خودرا پایان داد.

 

فهیمه  نجاری
تهیه کننده:

فهیمه نجاری

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *