محتوای خبری دانشکده بهداشت

برگزاری نشست مجازی یک روزه با عنوان بررسی زلزله احتمالی شهر تهران؛ چالش ها و راهکارها

با مشارکت دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا دانشکده بهداشت نشست مجازی یک روزه با عنوان بررسی زلزله احتمالی شهر تهران: چالش ها و راهکارها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده بهداشت،با توجه به فرا رسیدن روز جهانی کاهش اثرات بلایا (۱۳ اکتبر مصادف با ۲۱ مهرماه) با شعار(OnlyTogether فقط با هم) به همت دفتر مدیریت خطر بلایا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری دپارتمان سلامت در حوادث و بلایا دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست مجازی روز یکشنبه 18 مهر 1400 با عنوان " بررسی زلزله احتمالی شهر تهران: چالش ها و راهکارها" با حضور سخنرانان برجسته ملی و بین المللی برگزار شد.
 در ابتدا دکتر محمداسماعیل مطلق  رئیس دفتر کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت و درمان با خیر مقدم به حضار به بیان اهداف این نشست پرداخت.
سپس دکتر عباس استاد تقی زاده مدیر دپارتمان سلامت در حوادث و بلایای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص حاکمیت خطر بلایا در شهر تهران سخنرانی کرد. 
در ادامه سایر اساتید مدعو به ارائه مطالب علمی پرداختند و زمینه های ارزیابی سناریوی بزرگترین زلزله قابل انتظار در تهران و اطلاعات حریم گسل ها، راه کارهای اجرایی همزیستی با زمین لرزه احتمالی پایتخت و چالش های بازسازی کلان شهر تهران و همچنین تاب آوری شهر تهران و نقش فن آوری های نوین در مدیریت خطر زلزله، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *