محتوای خبری دانشکده پزشکی

با تصویب 80 طرح، اولین جلسه شورای پژوهشی دانشکده پزشکی و رتبه بندی طرح های تحقیقاتی در سال جدید برگزار شد

دکتر رضایی در اولین جلسه شورای پژوهشی دانشکده پزشکی و رتبه بندی طرح های تحقیقاتی گفت: تداوم حمایت از طرح های اعضای هیئت علمی منوط به میزان و کیفیت تولیدات علمی با محصولات دانش بنیان است و در صورت تایید نشدن کیفیت لزومی به ادامه همکاری وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، اولین جلسه دکتر نیما رضایی معاون جدید پژوهشی دانشکده با معاونین پژوهشی گروه های آموزشی بالینی و پایه صبح روز دوشنبه 29 فروردین در سالن حکیم برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر شاهین آخوندزاده معاون پیشین پژوهشی دانشکده پزشکی باتبریک به دکتر رضایی و ابراز خرسندی از انتصاب ایشان گفت: مهمترین نقش معاونت پژوهشی در دانشکده پزشکی این است که برای پژوهشگران تسهیلگر باشند نه ترمز،و من در تمام سالهای تصدی این سمت سعی کردم اینگونه باشدو امیدوارم ادامه یابد.

در ادامه دکتر رضایی ضمن تشریح روند جلسه و تبین اهداف و برنامه های معاونت پژوهشی تصریح کرد: بعد از این و در جلسات رتبه بندی طرح ها 6 نفر از اساتید دکترآخوندزاده، صحرائیان، استقامتی، نوربخش، توانگر و دهپور حضور خواهند داشت تا افرادی خارج از ساختار معاونت پژوهشی طرح ها را رصد و امتیاز بندی کنند.
وی افزود: در ادامه جلسه طرح ها مطرح می شوند و از جهات مختلف اعم از ارتباط بین بخشی، ارتباط پایه و بالین، ارتباط با صنعت و... بررسی می شوند و اعضای شورا(معاونین پژوهشی گروه ها و بیمارستان ها و 6 نفر از اعضای حقیقی) از صفر تا صد امتیاز دهی می شوند.
معاون پژوهشی دانشکده پزشکی در خصوص سقف هزینه ی طرح ها گفت: طرح هایی که منتج از پایان نامه نیستند صرفا ۲۵ میلیون تومان،طرح هایی که پایان نامه هستند هر عددی آموزش مشخص کند ده برابر آن رقم را معاونت پژوهشی تقبل خواهد کرد و مجموع آن پرداخت خواهد شد با این وجود و علی رغم جهشی که صورت گرفته رقم های پرداختی کم هستند.
وی ادامه داد: در صورت ثبت طرح مشترک مرکز هدف اول باید دانشکده باشد و اگر طرح پایان نامه دو استاد راهنما داشته باشد از دو گروه مختلف سقف بودجه تا ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت و اگر یکی از این دو استاد از گروه بالینی و دیگری از علوم پایه باشد  تا ۲۰ درصد افزایش می یابد.

دکتر رضایی با اعلام اجرای برنامه های توانمندسازی ویژه اساتید تصریح کرد: ادامه حمایت از طرح های اعضای هیات علمی منوط به میزان و کیفیت تولیدات علمی با محصولات دانش بنیان و متناسب با بودجه دریافتی است و در صورت عدم تایید کیفیت لزومی به ادامه همکاری وجود ندارد.

تاکید بر برگزاری جلسات شورای فصلی معاونت پژوهشی
وی با تاکید بر برگزاریجلسات فصلی پژوهشی دانشکده گفت: میخواهیم تجربه موفق جلسات فصلی معاونت بین الملل را در معاونت پژوهشی داشته باشیم و در پایان هر فصل یک بیمارستان با حضور ریاست، معاونت، مدیریت دفتر توسعه معاونین پژوهشی گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی مستقر در بیمارستان میزبان معاونت و شورای پژوهشی دانشکده، معاونین پژوهشی گروههای آموزشی،شورای مرکزی کمیته های تحقیقات دانشجویی و اعضای هیات علمی بیمارستان باشند و اولین جلسه در خرداد ماه در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد بیمارستان شریعتی میزبان فصل تابستان، بیمارستان امام در فصل پاییز و بیمارستان سینا در فصل زمستان میزبان جلسات شورای پژوهشی دانشکده خواهند بود و در سال آینده برای بر ای میزبانی سایر بیمارستان ها تصمیم گیری خواهد شد.

در سال جدید تمام جلسات دفاع پایان نامه حضوری است
در ادامه دکتر رضایی به موضوع پروپوزال اشاره کرد و گفت: ثبت پروپوزال قبل از آزمون اینترنی الزامی است و همه باید بدانند‌
ثبت پروپوزال برای دانشجویان پزشکی عمومی قبل از کارورزی  و ثبت پروپوزال برای دستیاران رشته های تخصصی سه ساله قبل از امتحان ارتقای یک به دو ، دستیاران تخصصی چهار ساله و بیشتر قبل از امتحان ارتقای ۲ به ۳ الزامی است و در رشته های فوق تخصصی در شش ماهه اول دوره تحصیلی ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: دفاع پزشکی عمومی باید در ۶ ماه پایانی دوره باشد و در فرم ثبت پروپوزال باید قسمت متدولوژی به تایید مشاور متدولوژی یا متخصص پزشکی اجتماعی رسیده باشد و نکات مربوط به پایان نامه
ضروریست قبل از دفاع اعلام عمومی در گروه، بیمارستان یا دانشکده در فضای مجازی صورت گیرد،همچنین دفاع پایان نامه در سال ۱۴۰۱ باید حضوری باشد.
وی ادامه داد:دفاع با حضور اساتید راهنما و مشاور، داور و ناظر رسمیت می یابد وپس از دفاع پایان نامه پزشکی عمومی سوگند نامه توسط دانشجو قرائت می شود،
وی با بیان این که اساتید برای داشتن پایان نامه با دانشجویان و تعداد پایان نامه محدودیت ندارند تصریح کرد: نظارت بر حسن اجرای پایان نامه با معاونت آموزشی است.

ساعت کار کتابخانه بیمارستان ها افزایش یابد
معاون پژوهشی دانشکده به افزایش ساعت قرائت‌خانه کتابخانه دانشکده تا ساعت ۱۰ شب اشاره کرد و گفت: اتاق مطالعه گروهی نیز در کتابخانه فعال و به بهره برداری رسید و ما باید با افزایش امکانات کتابخانه و ساعات کار کتابخانه بیمارستان ها شرایط را برای استفاده بیشتر دانشجویان تسهیل کنیم و شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا دانشجویان و دستیاران بتوانند در زمان بیشتری از شبانه روز از امکانات کتابخانه استفاده کنند.

هفته و جشنواره پژوهش امسال با قوت بیشتری برگزار خواهد شد
دکتر رضایی از تداوم برگزاری کارگاه های مقاله نویسی خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 2700 جلسه کارگاه ارتقای مهارت های پژوهشی و فناوری توسط دکتر آخوندزاده برگزار شده است.
وی در تشریح برنامه های معاونت افزود: هفته پژوهش و جشنواره پژوهش را در پاییز هرسال داریم و ‌دوست دارم امسال همه با ارائه شفاهی  و پوستر، ارائه دستاوردهای پژوهشی گروه ها و بیمارستان ها با حضور دانشجویان عمومی و تحصیلات تکمیلی و دستیاران تخصصی و فوق تخصصی مشارکت داشته باشند.
دکتر رضایی با اشاره به تشکیل و فعالیت مستقل کمیته اخلاق دانشکده پزشکی در سال ۹۵ گفت: برخی بیمارستان هاکمیته اخلاق ندارند که باید تشکیل شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد معاونین پژوهشی گروه ها و بیمارستان ها باید در جلسات شورا شرکت کنند و در صورت عدم امکان حضور باید یک نماینده یا ناظربرای شرکت در جلسات تعیین و معرفی کنند.
دکتر غلامرضا حسن پور مدیر امور عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز از مدعوین این جلسه بود که  ازسالهای معاونت استاد آخوندزاده به عنوان یک شخصیت سرآمد قدردانی کرد و گفت: دکتر رضایی نیز از افراد شاخص در عرصه های علمی و اجرایی هستند.
در ادامه 91 طرح پژوهشی مطرح و پس از بررسی 80 طرح تصویب شد.






مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *