محتوای خبری دانشکده پزشکی

دکتر بیگ محمدی: رسالت آموزشی دانشگاه در میانه پاسخگوئی به نیازهای درمانی فراموش نشود

رئیس دانشکده پزشکی با تاکید بر اولویت رسالت آموزشی و انسان پروری دانشگاه گفت: حجم کار بیمارستان های آموزشی، دانشگاه را به سمت ارائه خدمات درمانی سوق داده و موجب عدول از وظایف آموزشی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده پزشکی، جلسه هیئت رئیسه دانشکده صبح روز شنبه ۲۱ خرداد در سالن شورا برگزار شد، دکتر بیگ محمدی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع)، در خصوص شرایط صدور مدرک فلوشیپ و فوق تخصص برای اساتیدی که در تاسیس و راه اندازی این دوره‌ها تاثیر گذار بودند توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برای صدور مدرک فلوشیپ، دارا بودن مرتبه دانشیاری، تاییدیه هیئت ممیزه دانشگاه، همکاری ۱۰ ساله در تربیت دستیاران ضروری است، که البته چالش‌هایی هم در خصوص افرادی که شرایط دریافت مدرک را ندارند وجود دارد که باید برطرف شود.
وی در ادامه با اشاره به مباحث آموزشی به عنوان رسالت اصلی دانشگاه گفت: متاسفانه حجم کار مراکز درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه را بیشتر به سمت ارائه خدمات درمانی و پاسخگوئی به نیازهای درمانی سوق می‌دهد و در نهایت موجب عدول از وظایف آموزشی می‌شود، حل این مساله نیازمند هم افزایی با ارکان مدیریتی دانشگاه دارد.
در ادامه دکتر پور حسن به موضوع دیدار دکتر قناعتی با دانشجویان اشاره کرد و گفت: طرح این دیدار از سوی دکتر قناعتی مطرح شد که باید به فال نیک گرفت.
وی در ادامه به بازدید از پاویون‌های بیمارستان‌های آموزشی (بهرامی، شریعتی) اشاره کرد و گفت: طی این بازدید‌ها به مشکلات موجود در پاویون‌ها رسیدگی شد.
شیوه نامه رسیدگی به سوء رفتار و مصرف در اعضای هیات علمی و فراگیران، مورد بعدی بود که توسط دکتر بیگ محمدی مطرح و مورد بررسی نهایی قرار گرفت.
هیات رئیسه دانشکده پزشکی میزبان دکتر بهرام صلواتی مدیر رصدخانه مهاجرت ایران و عضو پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف بود که در خصوص چشم اندازی بر اقتصاد سیاسی مهاجرت و وضعیت ایران در مهاجرت‌های بین المللی صحبت کرد.
وی افزود: مهاجرت پدیده‌ ای چند وجهی با ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی است که با استخراج داده‌ ها و داشتن تصویر منظم سالیانه از روندهای مهاجرتی، می‌ توان به تاثیر عوامل مختلف بر این پدیده پی برد.  
وی ادامه داد: رصدخانه مهاجرت ایران، یک نهاد پژوهشی در بستر پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه شریف است که با هدف رصد، پایش و تحلیل وضعیت مهاجرت از ایران و برعکس تاسیس شده و پایشی مداوم و دقیق که ذیل کارگروه‌ های مهاجرت‌ های کاری و اقتصادی، جابه‌ جایی‌ های تحصیلی و دانشجویی، مهاجرت‌ های اجباری و پناهجویی تعریف شده است.
دکتر صلواتی با بیان این که در حال حاضر در قله مهاجرت هستیم گفت: نیروهای رانشی، سرمایه گذاری مهاجرتی، نیروهای کششی، فرایند تداوم پذیر مهاجرت، شبکه اجتماعی مهاجران، تسهیلگران مهاجرت، فضای عمومی رفتن و نماندن به عنوان حلقه‌های بازخوردی مهاجرت مطرح هستند که اگر با هم یکی شوند موجب تسریع و میل به مهاجرت می‌شوند.
وی همچنین به پروژه‌های نئوم عربستان، امارات و پروژه پذیرش مهاجر ترکیه اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها یک تهدید برای کشور ما به عنوان یک کشور مهاجر فرست محسوب می‌شوند.
مینا  محمدی
تهیه کننده:

مینا محمدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *