مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

بررسی مدل جدید ارایه خدمت در گروه بیماری های داخلی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه

در نشست هیئت رییسه دانشگاه، مدل جدید ارایه خدمت در گروه بیماری های داخلی بررسی و بر توجه بیشتر به آموزش کارورزان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست ۲۲ابان ۱۴۰۱ هیئت رئیسه دانشگاه، دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، با خیرمقدم به دکتر بیگلر در هیئت رئیسه گفت: دکتر مجتهدزاده بارها اعلام کرده بودند که به دلیل فعالیت های آموزشی  فرصت کار اجرایی ندارند به همین دلیل از دکتر بیگلر دعوت کردیم که این مسئولیت را بپذیرند و مفتخریم که در خدمت ایشان هستیم.
رئیس دانشگاه با اشاره به شاخصه های مدیریتی گفت: یکی از ویژگی های مدیریتی، نسبت اعتماد به نفس مدیران و میزان اعتماد آنان به اطرافیانشان است که الگوهای مختلفی را به وجود می‌آورد.  
دکتر قناعتی حالت‌های مختلف این نسبت را تشریح کرد و گفت: چنانچه مدیری اعتماد به نفس بالا داشته و به اطرافیان خود اعتماد کند و اجازه کار بدهد؛ الگوی ایمن پدید می‌اید. حالت دیگر، مدیری است که اعتماد به نفس بالایی دارد ولی به اطرافیان خود اعتماد نمی‌کند و اینگونه موجب انفصال و‌ پراکنده شدن اطرافیانش می‌شود.
دکتر قناعتی نقش اعتماد در مدیران فاقد اعتماد به نفس را تشریح کرد و افزود: حالت دیگر مربوط به مدیری است که اعتماد به نفس کمی دارد. چنانچه این مدیر به اطرافیان خود اعتماد کمی داشته باشد هراس را ایجاد می‌کند و اگر اعتماد زیادی داشته باشد جریان امور و انضباط کاری دچار اختلال می شود.
دکتر قناعتی با تاکید بر شفافیت و شایسته سالاری در مدیریت گفت: اگر در مدیری شایستگی و شفافیت لازم را ندیدیم و با اغماض از خطای ان گذشتیم، به مجموعه خود ظلم کرده‌ایم.
رئیس دانشگاه قانون‌مداری را لازمه پیشرفت دانست و گفت: باید نسبت به تدوین و اجرای قوانین سرعت عمل و انعطاف داشته باشیم و اگر قانونی نیاز به اصلاح دارد ان را بازنگری کنیم.
دکتر قناعتی در بخش دیگری از سخنان خود،با اشاره به شرایط موجود و نحوه مدیریت مناسب گفت: نفس اعتراض دانشجویان امر مبارکی است به شرطی که توسط دشمنان کشور مصادره نشود و وظیفه ماست که اشکالات مجموعه را برطرف کنیم. از نسل جدید انتظار نداریم مانند نسل قبل رفتار کنند اما انتظار داریم به یافته‌ها و تجربیات ارزشمند نسل گذشته مثلا در دین‌مداری  توجه کنند و این دستاوردهای عظیم را بسادگی از دست ندهند.
رئیس دانشگاه از تشکیل جلسه‌ای با منتخبان دانشکده‌ها و بیمارستان ها در باره بحران اخیر خبر داد و گفت: باید ارتباط دانشگاه با اعضای دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها تقویت شود. به مناسبت ۱۶ آذر هم نشستی خواهیم داشت که دانشجویان در فضای مناسب و در خور شأن دانشگاه نقطه نظرات خود را بیان کنند.
پیش از دستور نیز دکتر ابراهیمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و دکتر جوکار از اساتید دانشکده داروسازی، با تشریح الگوی کارت‌های دانشجویی مراکز پیشرفته جهان، پیشنهاد افزایش قابلیت کارت‌های دانشجویی را مطرح کردند.
دستور جلسه نیز به اصلاح مدل ارایه خدمات در بخش‌های گروه بیماری های داخلی و توجه بیشتر به آموزش کارورزان اختصاص داشت.
دکتر عظیم میرزازاده مدیر گروه داخلی دانشگاه، مدل جدید ارایه خدمت در گروه بیماری‌های داخلی را تشریح کرد و گفت: این مدل به عنوان پایلوت در بیمارستان یاس اجرا می‌شود و پس از ارزیابی نتایج آن به سایر بیمارستان‌ها تسری می‌یابد. در این مدل، به فعالیت‌های آموزشی، نحوه مدیریت، روش ارایه خدمات و عوامل موثر بر حجم کاری تعیین تکلیف می شود.
دکتر میرزازاده با اشاره به بازنگری دوره کارورزی گروه داخلی گفت: برنامه کلی به سه دوره کاروزی تحت پوشش گروه ابلاغ شده است.  
در ادامه دکتر خدیجه ادبی معاون پزشکی عمومی دانشکده پزشکی از تشکیل کمیته کاروزی دانشجویی خبر داد و دستاوردهای این کمیته را تشریح کرد.  
در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین سیدمجید قریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، همچون روال گذشته، بخش هایی از نامه حضرت امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر را بیان و تفسیر کرد.

توضیح اینکه در این جلسه اعلام شد: 

هرگونه واگذاری دوره درسی و کشیک به غیر، سوء رفتار حرفه ای بوده و متخلفان حسب ضوابط به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد. 
 در موارد موجه،  جابجایی کشیک و تغییر دوره با هماهنگی گروه و دانشکده قابل انجام است.
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *