مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

همایش داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: خدمات داوطلبان سلامت بسیار مهم و حیاتی است و رسالت پیامبرگونه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش داوطلبان سلامت گفت: خدمات داوطلبان سلامت بسیار مهم و حیاتی است و رسالت پیامبرگونه دارد.

به گزارش سینارسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، این همایش با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه و جمعی از داوطلبان سلامت چهارشنبه 22 آذر 1402 در سالن آمفی تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.  
دکتر قناعتی گفت: از 400 هزار داوطلب سلامت در کشور، 8 هزار داوطلب در دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت می کنند که کارهای بزرگ و باارزشی انجام می دهند.  
رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه هرجا مردم در صحنه حضور داشتند پیروزی به دست آمده است گفت: کارهای بزرگ جهان مانند دفاع مقدس برای انگیزه های غیرمادی بوده که تاثیرگذاری بیشتر و والاتری داشته است زیرا آرمان های معنوی بسیار تأثیرگذار است، این درحالی است که جریان جهانی و قدرت های مالی، تغییر ذائقه در مردم را با هدف خودخواهی، مادی گرایی و فساد اعمال می کنند.  
وی با بیان اینکه فعالیت داوطلبان سلامت بسیار مهم و حیاتی است افزود: با این کار نشان می دهید با کمترین پاداش، کارهای بزرگی صورت می گیرد؛ از جمله کنترل فشار خون و دیابت که عامل مرگ سالانه 300 هزار نفر از مردم کشور است. اهمیت این امر زمانی است که افراد مبتلا به دیابت و فشار خون از بیماری خود، آگاهی ندارند که این نمونه ای از حیاتی بودن خدمات داوطلبان سلامت است.  
دکتر قناعتی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه آموزش سبب عقلانی عمل کردن انسان می شود گفت: آموزش صرفاً تعلیم در مدارس نیست. بلکه آموزشی که منجر به تغییر رفتار می شود اهمیت دارد و بایستی مردم آموزش ببینند مهربان تر و اجتماعی تر باشند تا در آینده برای پیشرفت جامعه بتوانند کار گروهی انجام دهند.  
وی افزود: شما داوطلبان و رابطان سلامت ضمن اینکه مسائل سلامت را گسترش می دهید بایستی روش های بهتر زندگی کردن و حال خوب را هم به مردم آموزش دهید. روح سالم و روحانیت در انسان بسیار مهم است که به شکر خدا بستر روحانیت در زندگی ما مسلمانان فراهم است.   
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه چیزی به اندازه آگاهی و علم تاثیر گذار نیست گفت: ملتی که عالم و اندیشمند باشند توانایی رشد و پیشرفت دارند.  
وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه کشور در حال پیشرفت و ترقی است گفت: شما داوطلبان و رابطان سلامت با تلاش تان و علم بر اینکه کارتان رسالت پیامبرگونه دارد، می توانید در جامعه در حوزه های سلامت، فرهنگی و اجتماعی اثرگذار باشید. همچنین برای کار نافع و ایجاد شغل و توانمندسازی جامعه کمک کنید تا جامعه سالم تری داشته باشیم و به مقاصد عالیه انسانی جمهوری اسلامی برسیم.
در ادامه، دکتر سعید تأملی مدیر فنی معاونت بهداشت دانشگاه گفت: 8 هزار 130 بانوی داوطلب سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران فعال هستند و خدماتی که به جامعه ارائه می دهند بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه از اصول مهم توزیع مناسب، برابری و مشارکت های مردمی است افزود: باید به این اصول اعتقاد و ایمان داشته باشیم تا پیشرفت کنیم.  همچنین در مسیر بهتر آموزش به مردم داوطلبان سلامت باید آموزش ببینند و آگاهی شان را افزایش دهند.
در پایان همایش از داوطلبان برگزیده سلامت در شبکه های بهداشت و سلامت جنوب تهران، ری و اسلامشهر تقدیر شد.

طاهره رحمان پور
تهیه کننده:

طاهره رحمان پور

تصاویر