مجموعه محتوای خبری ریاست دانشگاه

 

تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید داروخانه های دانشکده داروسازی و بیمارستانی دانشگاه برگزار شد

دکتر قناعتی: دانشگاه علوم پزشکی تهران، محیطی با ثبات و برنامه محور است

در مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی و بیمارستانی دانشگاه، بر پیش بینی وپیشگیری به عنوان دو اصل مهم مدیریتی در حوزه دارو تاکید شد.

تکریم و معارفه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، مجموعه داروخانه های 13 آبان را مرکزی خوش نام در خدمت گزاری خواند و گفت: این مجموعه در دانشگاه به نام است و تبدیل به الگوی بسیار خوبی برای دانشگاه های دیگر شده  و مملو از حرکت های خلاق مدیریتی است.

وی افزود: این مجموعه همواره در طرح دارویار فشارهای بسیار سختی را تحمل کرده و با کمک همکاران توانسته بسیاری از مشکلات نسخه الکترونیک را به سر انجام برساند.

رئیس دانشگاه، ضمن قدردانی از زحمات دکتر مجتهد زاده ایشان را فردی دانشمند و علمی خواند و گفت: خوشبختانه دکتر مجتهدزاده روال علمی بسیار ارزنده ای برای خدمات دارویی آغاز کردند و اقدامات ایشان منشاء اثر بسیار خوبی است. با حضور دکتر بیگلر و با توجه به ویژگی اجرایی محور 13 آبان، دکتر مجتهد زاده پیشنهاد دادند تا این مسئولیت به دکتر بیگلر محول شود.

وی قرار گرفتن در جایگاه مدیریتی را فرصتی برای تبلور تجارب و دانسته های علمی و عملی مدیران دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران محیطی برنامه محور و با ثبات تر برای کار است و توصیه ام به مدیران موفق دانشگاه این است که در محیط دانشگاه باقی بمانند. با شناختی که از دکتر بیگلر دارم امیدوارم که این مجموعه بدرخشد و روز به روز بهتر شود.

وی بر ضرورت ارتباط مستقیم با بدنه دانشگاه تاکید کرد و افزود: به منظور ارتباط موثر در محیط دانشگاه، ارتباط مستقیم در سایت دانشگاه ایجاد شد. توصیه ام به مدیران این است که با بدنه در ارتباط باشند و در زمین مسطح با هم کار کنند تا مانعی برای دسترسی وجود نداشته باشد.

رئیس دانشگاه، به شناخت خود از مدیران و همکاران دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در مدت مسئولیتم در دانشگاه، شناخت خوبی از همکاران پیدا کردم و معتقدم شما افراد بی نظیری در کار هستید. آنچه وظیفه دانشگاهی و ملی شماست به خوبی انجام می دهید و امیدوارم که در حوزه کاری خود بهتر شوید.

دکتر قناعتی، حوزه دارو را حیطه ای حساس خواند و از مدیران خواست تا پیش بینی مناسبی برای تامین داروهای مورد نیاز کشور داشته باشند و تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان مامن بیماران سراسر کشور، باید ذخیره و پیش بینی مناسبی از دارو در اختیار داشته باشد. حتما به گونه ای تنظیم کنید که نیاز شش ماه بیمارستان ها تامین باشد. این همه زحمات در نظام نباید با سوء تدبیر از بین برود.

مجموعه داروخانه های بیمارستانی؛ مملو از مدیران خوش نام و ارزنده

در ادامه دکتر مجتبی مجتهدزاده، رئیس پیشین داروخانه های دانشکده داروسازی و بیمارستانی، نیز در این مراسم ضمن قدردانی از دکتر قناعتی گفت: از برادر خیر اندیش و علم پرورم که بیش از سه دهه با ایشان پیوند اخوت بسته ام قدردانی می کنم. هنگامی که در رابطه با این مسئولیت خدمت ایشان رسیدم به دلیل تعهداتم به دستیاران و فلوها، برای قبول مسئولیت در مجموعه تردید داشتم اما در نهایت پذیرفتم و اعلام کردم که با ورود دانشجویان جدید از مهرماه، امکان حضور تمام وقت برای من نیست.

وی مجموعه داروخانه های بیمارستانی و 13 آبان را مرکزی پر مسئولیت و نیازمند توجه تمام وقتی دانست و تاکید کرد: این مجموعه، مرکزی چند رشته ای است و مدیریت کاملی را طلب می کند. به طور قطع دکتر بیگلر بر من ولایت دارند و ایشان از من برجسته تر هستند.

دکتر مجتهد زاده، حضور در این مجموعه را فرصتی مغتنم خواند و افزود: اولویت من حضور در عرصه بالین در کنار دانشجویان است. این مرکز مجموعه ای از خوش نام ترین و ارزنده ترین مدیران ستادی است و قطعا با ورود دکتر بیگلر به آن، بخشی از مشکلات کمبود دارو حل خواهد شد.

پیش گیری و پیش بینی، دو اصل مدیریتی

سپس دکتر محمود بیگلر، رئیس جدید مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی و بیمارستانی دانشگاه، از حسن اعتماد دکتر قناعتی قدردانی کرد و گفت: از دکتر مجتهدزاده که در این مدت بار سنگین مسئولیت مجموعه را بر دوش داشتند، قدردانی می کنم و امیدوارم بتوانم از تجربیات ایشان کمک بگیرم. از تلاش های دکتر امینی در هماهنگی و نزدیک سازی مجموعه های دارویی نیز قدردانی می کنم.

وی مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی و بیمارستانی را آرزوی بسیاری از دانشگاه ها خواند و تاکید کرد: چنین مجموعه  کارمدی که توانسته پیوند مناسبی میان داروخانه های بیمارستانی و دانشکده ایجاد کند و به صورت تجمیع شده به مردم ارائه خدمت نماید، آرزوی بسیاری از دانشگاه ها است. امیدوارم در طول مدتی که این فرصت در اختیار ما قرار گرفته، بتوانیم بهترین خدمات را به مردم و بهترین فضای آموزشی را برای دانشجویان فراهم نماییم تا در نهایت با روسفیدی از مجموعه خارج شویم.

دکتر بیگلر، بر ضرورت انضباط مالی در مجموعه تاکید کرد و گفت: امیدوارم در کنار انضباط مالی بتوانیم خلق منابع جدید داشته باشیم. معتقدم پیشگیری و پیش بینی دو مقوله منحصر به فردی است که باید در کارها لحاظ کنیم لذا مشارکت همه دوستان در این مجموعه مد نظر است.

وی اطلاع رسانی به موقع محیط را در تصمیم گیری مدیران موثر دانست و افزود: محیط می تواند با اطلاع رسانی به موقع به هیات رئیسه کمک کند تا در زمان مناسب برای کمبودها فکر کنند و تصمیات موثری اتخاذ نمایند.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

دکتر مهری کدخدایی

دکتر مهری کدخدایی

01/08/22 - 15:29

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای هر دو همکار گرانقدر و ارزشمند که از بهترینها هستند.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *