محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه آموزشی با عنوان خودمراقبتی در اختلال افسردگی و پیش گیری از آن برای دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر

کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت قاسم آباد از برگزاری جلسه آموزشی با عنوان خودمراقبتی در اختلال افسردگی و پیش گیری از آن برای دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر خبر داد.

برگزاری جلسه آموزشی با عنوان خودمراقبتی در اختلال افسردگی و پیش گیری از آن  برای دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، زینب خورشیدوند، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت قاسم آباد در خصوص این خبر گفت: جلسه آموزشی  سه شنبه 8 اسفند 1402با عنوان خودمراقبتی در اختلال افسردگی و پیش گیری از آن برای گروهی از دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر برگزار شد.

در این جلسه آموزشی مطالبی در خصوص اختلال افسردگی و شیوه های کاهش و پیشگری و نحوه خودمراقبتی برای دانشجویان ارائه شد.

خورشیدوند افزود: افسردگی بیماری است که در آن خلق فرد غمگین می شود و فرد علاقه اش را به انجام کارهایی که قبلا انجام می داده از دست می دهد و این شرایط حداقل به مدت دو هفته تدوام می یابد. از سایر علایم می توان به احساس خستگی و کاهش انرژی و تغییراتی در خواب و اشتها، فقدان قدرت تصمیم گیری  احساس بی ارزشی و فکر آسیب به خود یا خودکشی اشاره کرد.

از عوامل پدید آورنده می توان به زمینه ژنتیک و فقر و بیکاری، از دست دادن عزیزان، بیماری جسمی و ... نام برد.

خورشیدوند در ادامه مطالب به انواع اختلال افسردگی از جمله افسردگی اساسی ، افسردگی دو قطبی، افسردگی فصلی و افسردگی بعد از زایمان، انواع درمان دارویی و مشاوره ترکیبی، شیوه های خودمراقبتی از جمله تغییر سبک زندگی، ورزش و پیاد روی و... برای دانشجویان پرداخت.

در انتهای جلسه پرسش و پاسخ در خصوص مطالب ارائه شده با مشارکت دانشجویان انجام شد.

محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی