محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری جلسه آموزشی خودمراقبتی و پیشگیری از مصرف مواد در شهرستان اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز خدمات جامع سلامت موسی‌آباد در راستای برنامه‌های این واحد جلسه آموزشی با عنوان خود مراقبتی و پیشگیری از مصرف مواد برگزار کرد.

برگزاری جلسه آموزشی خود مراقبتی در مصرف مواد در شهرستان اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز خدمات جامع سلامت موسی‌آباد جلسه آموزشی چهارشنبه  ۳  آذر ۱۴۰۰ با عنوان خود مراقبتی در سوءمصرف مواد برگزار کرد. فاطمه شعبانی، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز در ابتدای جلسه تعریفی از اعتیاد و انواع تقسیم‌بندی مواد اعتیادآور (نظیر: مخدرها، محرک‌ها و توهم‌زاها) و اثرات هر یک پس از مصرف به شرکت‌کنندگان ارائه کرد و در ادامه اظهار داشت که تیپ شخصیتی و وضعیت روانی، عوامل محیطی نظیر دسترسی آسان به مواد و ارتباط با افراد مصرف‌کننده، مشکلات خانوادگی و تنش در روابط و فضای روانی ناسالم در خانواده، پیام‌های پزشکی نادرست مانند: «مواد بزن دردت خوب میشه» و .... ازجمله علل گرایش افراد به مصرف مواد اعتیادآور می‌باشند.
وی در  بخش دوم جلسه اقداماتی نظیر دوری از محیط‌ها و افراد یادآور مصرف، کنترل افکار منفی، ورزش، در میان گذاشتن احساسات، مطالعه،  تغییر شبکه اجتماعی اطرافیان، تهیه لیست از اهداف به‌ویژه اهداف کوتاه‌مدت و ... به‌عنوان راه‌کارهایی برای غلبه بر وسوسه مصرف مواد را معرفی کرد.
 
 
 
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *