محتوای خبری شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر

برگزاری یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شبکه بهداشت اسلامشهر

واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه از برگزاری یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شبکه بهداشت اسلامشهر خبر داد.

برگزاری یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی در شبکه بهداشت اسلامشهر

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، سمیرا سلیمانیان، کارشناس واحد سلامت روان شبکه در خصوص این خبر گفت: یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری از خودکشی سه شنبه  22 اسفند 1402 با حضور ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات شبکه برگزار شد.
در ابتدا دکتر مرجان فتحی، کارشناس مسئول برنامه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه اظهار داشت اگر بتوانیم به آمارها دسترسی داشته باشیم می توانیم مداخلات لازم جهت جلوگیری از اقدام مجدد به خودکشی را انجام دهیم. در پیشگیری از خودکشی سازمان‌های مختلفی مانند سازمان بهزیستی کشور، نیروی انتظامی، پزشکی قانونی ، بیمارستان ها و ... درگیر هستند و این مسئولیت تنها برعهده وزارت بهداشت نیست، اما مسئولیت وزارت بهداشت در بحث پیشگیری و درمان سنگین تر است. وی افزود: در راستای تحقق اهداف و سیاست های برنامه درمان، ارجاع، آموزش و غربالگری در نظر داریم با تشکیل این کمیته ها برای کاهش آسیب های اجتماعی و روانی از جمله خودکشی با کمک و مساعدت دستگاه ها و ارگان های مرتبط گام های موثری برداریم.

محسن عصمتی
تهیه کننده:

محسن عصمتی