محتوای خبری مرکز طبی کودکان

همکاری مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی(ره)، در راستای اجرایی شدن طرح انتقال بیماران CF از سرویس کودکان

در راستای اجرایی شدن طرح انتقال بیماران CF از سرویس کودکان و ادامه درمان در سرویس بزرگسال، تیم درمانی مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی(ره) و کارشناسان معاونت درمان پس از تشکیل جلسه و بررسی ابعاد مختلف طرح از کلینیک بیمارانCF مرکز طبی کودکان بازدید کردند.

همکاری مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی(ره)، در راستای اجرایی شدن طرح انتقال بیماران CF از سرویس کودکان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان مرکز طبی کودکان، برای آغاز همکاری مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی(ره)، در راستای اجرایی شدن طرح انتقال بیماران CF از سرویس کودکان و ادامه درمان در سرویس بزرگسال، تیم درمانی مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی(ره) و کارشناسان معاونت درمان پس از تشکیل جلسه و بررسی ابعاد مختلف طرح از کلینیک بیماران مرکز طبی کودکان بازدید کردند.

این جلسه با حضور دکتر رضاشروین بدو رئیس بیمارستان، دکتر محمدرضا مدرسی فوق‌تخصص ریه کودکان، دکتر فاطمه خزایی سرپرست اداره بیماری‌های خاص معاونت درمان، زهرا گوهری کارشناس اداره بیماری‌های خاص معاونت درمان، اساتید و تیم درمان بیماران CF بیمارستان امام خمینی(ره) تشکیل شد.

دکتر بدو از تجربه خود درخصوص برنامه تبادل بیماران در بازدیدی که از کلینیک بیماران CF بیمارستانی در ایتالیا داشت چنین گفت: در کلینیک ابتدا با بیمار صحبت می‌شود سپس برای بیماران CF توضیح داده می‌شود در چند سال آینده درگیر چه اتفاقاتی خواهند شد. در قدم بعدی وقتی بیمار در سرویس pediatric (بیماری‌های کودکان) است، اطلاعات بیمار در اختیار سرویس بزرگسال قرار می‌گیرد. در قدم بعدی یک سال مانده به تحویل بیمار جلسه تشکیل می‌شود. آخرین جلسه بین دو تیم هنگام تحویل بیمار تشکیل می‌شود به این ترتیب علاوه بر اینکه بیمار احساس راحتی دارد، حین انتقال بیمار تیم پزشکی نیز شناخت کاملی از روند درمان و شرح حال بیمار دارند.

رئیس مرکز طبی کودکان اجرای این طرح را کار بزرگی دانست و افزود: امیدواریم حمایت معاونت درمان و سازمان‌های بیمه‌گر را داشته باشیم تا بتوانیم این روند را با موفقیت به مرحله اجرا برسانیم. به این شکل دیگر کودکان به صرف وابستگی که در طول مدت به مرکز پیدا کرده‌اند با آرامش و شناخت با پزشک جدید تحت درمان قرار می‌گیرند و با محیط جدید ارتباط برقرار می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: اجرای این طرح سبب می‌شود همکارانی مانند دکتر مدرسی که پیگیر روند درمان بیماران هستند با اطمینان بیمار را وارد سرویس درمانی دیگر کنند.

هما پارساکیا
تهیه کننده:

هما پارساکیا

تصاویر

همکاری مرکز طبی کودکان و بیمارستان امام خمینی(ره)، در راستای اجرایی شدن طرح انتقال بیماران CF از سرویس کودکان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *