محتوای خبری معاونت بهداشت

برگزاری جلسه کمیته اجرایی هماهنگی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

جلسه کمیته اجرایی هماهنگی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) با شعار" سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان" در معاونت بهداشت برگزار شد.

برگزاری کمیته اجرایی هماهنگی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، در آستانه فرارسیدن هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) که با شعار" سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان" نام‌گذاری شده است، کمیته هماهنگی برگزاری هفته مذکور با حضور مدیران گروه واحدهای تخصصی در سالن مدافعان سلامت معاونت بهداشت برگزار شد.
دکتر نرجس توکلی‌کیا سرپرست گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت، ضمن اعلام فرا رسیدن هفته ملی سلامت بانوان ایران (30-24 مهرماه)، عنوان کرد یکی از برنامه‌های مهم این گروه، ارایه خدمات ادغام یافته سلامت میانسالان است که در تمامی واحدهای ارایه خدمت برای گروه‌های هدف برنامه (زنان و مردان 59-30 سال) انجام می‌شود.
وی افزود دریافت خدمات دوران میانسالی، غربالگری زودرس و پیشگیری از بیماری‌ها می‌تواند منجر به سالمندی سالم، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ زودرس به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها شود و به همین علت افزایش پوشش تمام خدمات به گروه سنی میانسالان از اهداف و اولویت‌های برنامه‌های گروه‌های سنی است. دکتر توکلی‌کیا با اعلام این که نیمی از جمعیت کشور را بانوان رده سنی میانسال تشکیل می‌دهند، افزود اطلاع رسانی و حساس سازی ارایه دهندگان خدمت در خصوص اولویت‌های سلامت زنان در هفته مذکور می‌تواند گام موثری در ارتقای سلامت بانوان باشد.
در پایان جلسه با توجه به اینکه شعار و روزشمار امسال با رویکرد و محوریت اصلی مباحث مرتبط با جوانی جمعیت انتخاب شده است، در خصوص برگزاری برنامه‌های متنوع شامل نشست‌ها و جلسات آموزشی، اطلاع رسانی عموم مردم در زمینه تغییر رویکردهای بهداشتی و سبک زندگی سالم، برگزاری جشنواره غذا و مسابقات ورزشی، پیشنهاداتی توسط حاضرین جلسه ارایه شد. 

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *