محتوای خبری معاونت بهداشت

دومین جلسه بررسی و تحلیل شاخص‌های گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

دومین جلسه بررسی و تحلیل شاخص‌های گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت برگزار شد و معاون بهداشت دانشگاه با تاکید بر اهمیت بیماریابی به هنگام در بیماری‌های واگیر بر پیگیری فعال بیماران شناسایی شده در برنامه‌های مختلف تاکید کرد.

دومین جلسه بررسی و تحلیل شاخص‌های گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، دومین جلسه بررسی و تحلیل شاخص‌های گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر روز دوشنبه 16 بهمن ۱۴۰۲ با حضور دکتر علیرضا اولیائی‌منش معاون بهداشت، دکتر محمدرضا قیوم زاده معاون اجرایی، مدیران  و کارشناس مسئولان حوزه معاونت بهداشت و ستاد شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان ری، اسلامشهر و مرکز بهداشت جنوب تهران در سالن غدیر این معاونت برگزار شد.
در ابتدا دکتر مهرزاد ناصری، مشاور معاون بهداشت در حوزه پایش و ارزشیابی، گزارش اجمالی از 22 برنامه و 48 شاخص مرتبط با گروه مذکور را ارائه داد. سپس کارشناس مسئولان گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر، به بیان برنامه عملیاتی و فعالیت‌های مرتبط ‌ و مقایسه شاخص‌های زیرساختی و عملکردی در سال های 1399، 1400، 1401 و شش ماهه اول سال‌ 1402 و شاخص‌های کشوری در برنامه‌های مراقبت و کنترل پاندمی ناشی از کرونا جدید (کوید 19) آنفلوانزا، بیماری‌های زئونوز، پیشگیری و کنترل گزش جانوران زهری، مراقبت طغیان‌های آب و غذا، مراقبت هپاتیت A/E، اسهال حاد، مراقبت گال و پدیکلوزیس پرداختند.
در ادامه دکتر اولیائی منش ضمن قدردانی از زحمات دکتر علی نیک فرجام و همکاران ستادی و محیطی ایشان با تاکید بر اهمیت بیماریابی به هنگام در بیماری‌های واگیر بر پیگیری فعال بیماران شناسایی شده در برنامه‌های مختلف تاکید کرد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر