محتوای خبری معاونت بهداشت

مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ

با حضور عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت، مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نمازخانه ساختمان حافظ برگزار شد.

مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، به مناسبت ایام فاطمیه، مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)، به همت شورای فرهنگی ساختمان حافظ و سعید محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه مستقر در ساختمان حافظ، با حضور عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت، روز چهارشنبه 15 دی 1400 با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نمازخانه ساختمان حافظ برگزار شد.
 مراسم با تلاوت چند از قرآن مجید با صدای قاری محمد رستمی از معاونت بهداشت دانشگاه آغاز شد.
در ادامه حجت‌الاسلام غیاث‌آبادی در سخنرانی خود به فضائل و نحوه شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و اله، غاصبان خلافت و ولایت امیر مؤمنان علیه‌السلام به دنبال بیعت گرفتن از ایشان بودند و چند بار به خانه‌اش مراجعه کردند و بـا پاسخ منفی روبه‌رو شدند. بار آخر، درب منزل را آتش زدند که به‌زور وارد شوند و او را با جبر به مسجد ببرند و بیعت بگیرند که با ممانعت حضرت زهرا سلام‌الله علیها که پشت در بود، مواجه شدند و درب خـانه را آتـش زدند. خلاصۀ ماجرا همان است که در نامۀ خود خلیفۀ دوم به معاویه آمده است، براثر این حادثه، حضرت زهرا سلام‌الله علیها در بستر بیماری بود تا به شهادت رسید.
 ایشان پس از برشمردن ویژگی‌های شخصیت والای حضرت زهرا (س) به ذکر مصیبتی درباره ظلم‌های وارده بر ایشان و دشواری‌ها و مصائب رفته بر حضرت علی (ع) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) پس‌ازآن بانو پرداخت.
پس از ایشان مداح اهل‌بیت آقای مجتبی جابریان، در غم هجران بی‌بی دوعالم به مداحی و مرثیه‌سرایی پرداخت و اشک فراغ آن بزرگ بانوی اسلام، بر دیدگاه عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت جاری شد.
در پایان؛ اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام غیاث‌آبادی برگزار شد.

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ مراسم عزاداری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در نمازخانه ساختمان حافظ

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *