محتوای خبری معاونت بهداشت

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت روز جهانی آموزش

دکتر اولیائی‌منش در پیامی روز جهانی آموزش را به همه کارکنان حوزه بهداشت که در زمینه آموزش، سفیران سلامت خانواده، سفیران سلامت دانش آموز و رابطین بهداشت و همچنین مراقبین سلامت به ویژه به کارشناسان آموزش و ارتقای سلامت تبریک گفت.

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت روز جهانی آموزش ,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، متن پیام دکتر علیرضا اولیائی‌منش معاون بهداشت، به مناسبت روز جهانی آموزش به شرح ذیل است:

 روز جهانی آموزش ( 4 بهمن 1401) با شعار «آموزش سلامت اولویت سرمایه گذاری برای مردم» نام گذاری شده است و با توجه به اهمیت آموزش سلامت و ارتباط مستقیم آن با توسعه، امیدوارم در رابطه با آموزش و ارتقاء سواد سلامت نیز در ساختار نظام سلامت، شاهد سرمایه‌گذاری مناسب و تقویت زیرساخت‌های لازم باشیم. در همین رابطه در برنامه پزشکی خانواده توجه خوبی به آموزش سلامت شده است و امیدواریم بتوانیم با تشکیل کمیته آموزش و اطلاع رسانی پزشکی خانواده و تقویت ساختار تا سطح پایگاه سلامت، شاهد دستیابی به نتایج خوبی در این زمینه باشیم. بر این مسئله اتفاق نظر وجود دارد که انسان سالم محور توسعه است. برای اینکه انسان‌های سالم در جامعه داشته باشیم باید آموزش سلامت به گونه‌ای باشد که افراد قادر به حفظ و ارتقاء سلامت خود بوده و بتوانند بر عوامل موثر بر سلامت خود نیز کنترل لازم را داشته باشد و به موقع تصمیم درست را بگیرد. به همین مناسبت ضمن تبریک روز جهانی آموزش به سربازان خط مقدم آموزش سلامت یعنی سفیران سلامت خانواده، سفیران سلامت دانش آموز و رابطین بهداشت، همچنین به مراقبین سلامت، همه کارکنان حوزه بهداشت که در زمینه آموزش به مردم فعال هستند و به ویژه به کارشناسان آموزش و ارتقاء سلامت تبریک می‌گویم و از تلاش ایشان برای افزایش سواد سلامت عمومی تقدیر و تشکر می‌کنم. در همین ارتباط با افتخار شبکه هوشمند آموزش بهداشت (شهاب) را که با هدف ارائه آموزش سلامت به صورت ساختارمند و از راه دور توسط معاونت بهداشت طراحی شده است، حضور همه سفیران سلامت و خانواده های تحت پوشش، معرفی می‌کنم و از  ایشان دعوت می‌کنم برای عضویت در این شبکه از طریق اسپانس موبایلی به آدرس http://shahab.tums.ac.ir و یا QRcode مربوطه مراجعه کنید.
در پایان امیدوارم با تحول در زمینه آموزش و افزایش سواد سلامت با مفهوم واقعی آن، آینده‌ای روشن را برای کشورمان در همه ابعاد سلامت و تامین عدالت آموزشی در حوزه سلامت رقم بزنیم.


دکتر علیرضا اولیائی‌منش
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

تصاویر

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت روز جهانی آموزش

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *