محتوای خبری معاونت بهداشت

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت هفته ملی جوان

دکتر اولیائی‌ منش معاون بهداشت، به مناسبت هفته ملی جوان که در سال 1401 با شعار «ازدواج بهنگام، آسان، موفق و پایدار»، نام گذاری شده است، پیامی را ارسال کرد.

پیام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، به مناسبت هفته ملی جوان دکتر علیرضا اولیائی‌منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران,

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بهداشت، متن پیام دکتر علیرضا اولیائی منش معاون بهداشت، در خصوص هفته ملی جوان به شرح ذیل است:
مقام معظم رهبری در اردیبهشت 1393 با تاکید به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی؛ و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کشور به عنوان یک فرصت و امتیاز و در خصوص جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند. یکی از بندهای 12 گانه این سیاست‌ها عبارت است: از رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنان در تأمین هزینه‌های زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد.
چند سالی است که در کشورمان شاهد تاخیر در ازدواج و افزایش سن ازدواج در بین جوانان هستیم. به نظر می‌رسد عوامل متعددی در این امر دخالت دارند. بسیاری از متفکران علمی، ازدواج را بعنوان تنها راه مشروع و سالم تشکیل خانواده می‌دانند. در همه مکاتب و ادیان الهی ازدواج و تشکیل خانواده توصیه شده است. از مهمترین آثار ازدواج می توان، ایجاد مودت و رحمت بین زوجین، تنها راه مشروع و سالم تشکیل خانواده و بازدارنده از انحراف و رفتارهای جنسی پرخطر و غیراخلاقی را نام برد.
هفته ملی جوان از هفتم تا سیزدهم اسفند1401 همزمان با سالروز تولد حضرت علی اکبر (ع)، با هدف تلاش برای ترویج ازدواج بین جوانان اجرا خواهد شد. هفته ملی جوان فرصتی است، تا در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در سطوح بهداشتی بتوانیم گام موثری در راستای اطلاع رسانی به آحاد جامعه خصوصا جوانان 18 تا 29 سال برداریم.
روز شمار هفته جوان 1401 که با شعار «ازدواج بهنگام، آسان، موفق و پایدار»، نام گذاری شده است،به شرح ذیل است:
 یکشنبه 7 اسفند: خانواده جوان و شاد
دوشنبه 8 اسفند: ازدواج دانشجویی
سه شنبه 9 اسفند: نقش دانشگاه در ترویج و تسهیل ازدواج
چهار شنبه 10 اسفند: مزایای فرزندآوری بر سلامت خانواده
پنجشنبه 11 اسفند: نقش خانواده در ترویج و تسهیل ازدواج
جمعه12 اسفند: آسیب های کم فرزندی
شنبه13 اسفند: فرزندآوری و سلامت مادر
دکتر علیرضا اولیائی‌ منش
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران

اسماعیل  استاجی
تهیه کننده:

اسماعیل استاجی

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *