محتوای خبری معاونت بین الملل

23 فرودین تا 24 اردیبهشت 1400

دوره آموزشی مجازی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه ملی خارکیف و شبکه جهانی یوسرن برگزار می‌شود

دوره آموزشی مجازی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه ملی علوم پزشکی خارکیف اوکراین و شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی یوسرن (TUMS-KhNMU-USERN) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، دکتر نیما رضایی، معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی و مؤسس شبکه جهانی یوسرن با اعلام این خبر گفت: این دوره آموزشی به مدت یک ماه و از 23 فروردین تا 24 اردیبهشت 1400 با همکاری دانشکده‌های پزشکی، فناوری‌های نوین، طب ایرانی، توانبخشی، پرستاری و مامایی، بهداشت، دندانپزشکی و همچنین مرکز تحقیقات نقص ایمنی دانشگاه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: طی این دوره بیش از 90 سخنرانی توسط استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه خارکیف اوکراین، اساتید مدعو بین‌المللی و دانشمندان متخصص در زمینه‌های مربوطه ارائه می‌شود.
دکتر رضایی با اشاره به ثبت‌نام بیش از 2 هزار و 500 نفر در دوره یادشده از کشورهای مختلف، بیان داشت: به طور میانگین روزانه میزبان 500 شرکت‌کننده خواهیم بود.
مؤسس شبکه جهانی یوسرن از برگزاری این دوره آموزشی مجازی طی پنج هفته خبر داد و گفت: در هفته نخست که هفته پزشکی خواهد بود سخنرانی‌هایی از دانشکده پزشکی، فناوری‌های نوین و طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده پزشکی دانشگاه KhNMU اوکراین انجام می‌شود.
وی افزود: سخنرانی‌های حیطه پزشکی در روزهای 23 و 24 فروردین با محوریت طب داخلی و طب اطفال صورت می‌گیرد ضمن اینکه دانشکده فناوری‌های نوین در 25 فروردین ماه به موضوع پاندمی کووید-19 می‌پردازد.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی ادامه داد: در روز پایانی هفته پزشکی که توسط دانشکده طب ایرانی برگزار می‌شود به مبحث تاریخ علم پزشکی پرداخته خواهد شد.
دکتر رضایی موضوع هفته دوم این برنامه را توانبخشی و پرستاری اعلام کرد و اظهار داشت: بخش اول این دوره در روزهای 29 و 30 فروردین ماه توسط دانشکده توانبخشی و بخش دوم نیز در روزهای 31 فروردین و اول اردیبهشت توسط دانشکده پرستاری و مامایی با همکاری دانشکده‌های همتا از دانشگاه KhNMU اوکراین اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با هفته جهانی نقص ایمنی و مصادف با کنگره‌ای بین‌المللی با همین موضوع، هفته سوم این دوره آموزشی مجازی به مقوله نقص ایمنی اختصاص یافته است، افزود: در این هفته که از 6 تا 9 اردیبهشت توسط مرکز تحقیقات نقص ایمنی برگزار می‌شود، اساتید و محققان این حیطه و همچنین دانشمندان بزرگ از سراسر دنیا سخنرانی خواهند داشت.
مؤسس شبکه جهانی یوسرن از برگزاری هفته بهداشت در روزهای 15 و 16 اردیبهشت توسط دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه KhNMU اوکراین خبر داد و اضافه کرد: در این هفته نیز سخنرانان به مهم‌ترین مسائل بهداشتی و سلامت جهانی می‌پردازند.
دکتر رضایی مبحث هفته پایانی این دوره را دندانپزشکی و مجری آن را دانشکده دندانپزشکی دانشگاه و دانشگاه خارکیف عنوان کرد و افزود: طی روزهای 21 و 22 اردیبهشت سخنرانی‌هایی در خصوص مهم‌ترین موضوعات موردتوجه فراگیران دندانپزشکی ارائه می‌شود.
وی در ادامه برگزاری دوره آموزشی مجازی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه ملی علوم پزشکی خارکیف اوکراین و شبکه جهانی آموزش و پژوهش‌های علمی یوسرن را فرصتی برای دانشجویان به منظور ارائه کارهای پژوهشی خود دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه‌مند خلاصه مقالات خود را ارسال و پس از انجام داوری، تعدادی برای ارائه شفاهی منتخب و تعدادی نیز به منظور ارائه پوستر پیشنهاد شدند.
معاون بین‌الملل دانشکده پزشکی یادآور شد: در آخرین روز این برنامه امکان ارائه مقالات دانشجویی فراهم شده ضمن اینکه خلاصه مقالات ارائه‌شده در قالب پوستر نیز به صورت الکترونیک در معرض دید قرار می‌گیرد.
توضیح اینکه هماهنگی برای برگزاری دوره آموزشی مذکور توسط کمیته دانشجویی فعالیت های بین‌الملل دانشکده پزشکی و شبکه جهانی یوسرن انجام شده و همچنین کمیته های دانشجویی فعالیت های بین‌الملل دانشکده‌های پزشکی، فناوری‌های نوین، طب ایرانی، توانبخشی، پرستاری و مامایی، بهداشت و دندانپزشکی نقش بسیار مهمی در برگزاری این دوره خواهند داشت.
علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه‌های علمی همراه با جزئیات کامل از سخنرانی‌ها و موضوعات مورد بحث می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.



 

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *