محتوای خبری معاونت بین الملل

سومین فروم جهانی طب سنتی با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد

سومین فروم جهانی طب سنتی (3rd World Traditional Medicine Forum) با حمایت سازمان جهانی بهداشت و با شرکت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت بین‌الملل، در افتتاحیه این برنامه که 8 و 9 خرداد 1400 (May 29-30, 2021) به صورت مجازی برگزار شد، دکتر آرمان زرگران، استادیار گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و مشاور روابط عمومی معاونت بین‌الملل دانشگاه، به معرفی طب ایرانی و ظرفیت‌های همکاری‌های بین‌المللی آن پرداخت.
همچنین دکتر رامون ماریا کالدو، معاون رئیس فروم جهانی طب سنتی، دکتر سوزانا یاکاب، معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، دکتر ژندو وو، مدیرکل گروه همکاری‌های بین‌المللی اداره ملی طب سنتی چین، دکتر راجش کوتچا، معاون وزارت آیوش (طب سنتی) هند و ایوان آیونگو آدو بواهن، رئیس بخش آزمایشات بالینی سازمان غذا و دارو غنا نیز به ارائه سخنرانی پرداختند.
سپس برنامه علمی فروم در قالب شش سمپوزیوم علمی با عناوین "تجربه طب سنتی در مورد کووید 19"، "طب سنتی در کشورهای مختلف" (سه سمپوزیوم) و کارآزمایی بالینی در طب سوزنی و موکسیباشن (دو سمپوزیوم) با سخنرانی 48 متخصص طب سنتی از سراسر دنیا برگزار شد.
دکتر امیرهومن کاظمی، استادیار گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون رئیس فدراسیون جهانی طب سوزنی نیز در این برنامه علمی به ارائه سخنرانی با موضوع معرفی طب ایرانی، شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با طب چینی پرداخت.
در مراسم پایانی این رویداد بین‌المللی، دکتر جانگ چی، مدیر واحد طب سنتی، مکمل و تلفیقی سازمان جهانی بهداشت سخنرانی خود را ارائه کرد و چهارمین فروم جهانی طب سنتی به میزبانی کشور مالزی توسط دونی تان، مدیر ارشد توسعه تجارت منطقه آسیا و اقیانوسیه معرفی شد.
در حاشیه این برنامه جهانی، دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین‌الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت بر اهمیت حضور پررنگ نمایندگان کشورمان در برنامه‌های بزرگ بین‌المللی حوزه طب ایرانی تأکید کرد و آن را زمینه‌ساز جهانی‌سازی طب ایرانی و استفاده از این پتانسیل بزرگ علمی، اقتصادی و فرهنگی در عرصه بین‌المللی دانست.
وی با اشاره به توسعه چشمگیر ارتباطات بین‌المللی در حوزه طب ایرانی با محوریت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان بازوی علمی و اجرایی؛ این مهم را در راستای اجرای یک برنامه فشرده و دقیق طی چند سال گذشته دانست که منجر به حضور پر رنگ ایران در شبکه‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های سازمان جهانی بهداشت شده است.
مشاور روابط عمومی معاونت بین‌الملل از امضای توافق نگارش بنچ مارک‌های خدمات بالینی و آموزش طب ایرانی زیر نظر سازمان جهانی بهداشت به زودی خبر داد.

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *